Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne minibusy elektryczne dla MZK Zielona Góra. Karsan e-Jest wjedzie na kolejne osiedla

infobus
15.06.2025 13:00
0 Komentarzy

13 czerwca 2025 roku podpisano umowę na dostawę trzech nowych minibusów elektrycznych Karsan e-Jest dla MZK Zielona Góra.

Kontrakt zawarto z firmą Kinetik Sp. z o.o., która złożyła jedyną ofertę w postępowaniu przetargowym. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakiej marki minibusy elektryczne zostaną dostarczone MZK Zielona Góra na podstawie umowy podpisanej 13 czerwca 2025 roku?
  2. Ile elektrycznych minibusów obejmuje zamówienie?
  3. Jaka była jednostkowa cena netto jednego autobusu Karsan e-Jest zaoferowanego przez firmę Kinetik?
Zielona Góra kupuje nowe minibusy Karsan e-Jest / fot. UM Zielona Góra
Zielona Góra kupuje nowe minibusy Karsan e-Jest / fot. UM Zielona Góra

Kolejne osiedla

Zamówienie dotyczy dostawy trzech elektrycznych minibusów klasy I, które będą obsługiwać linie prowadzące przez trudno dostępne osiedla Zielonej Góry. W ramach inwestycji, realizowanej z projektu „Rozbudowa niskoemisyjnego systemu komunikacji publicznej na obszarze funkcjonalnym Zielonej Góry”, autobusy mają zwiększyć dostępność komunikacyjną miasta i dotrzeć tam, gdzie standardowe autobusy nie mogą wjechać ze względu na uwarunkowania przestrzenne. Nowe pojazdy trafią m.in. do obsługi osiedli Raculka, Dolina Zielona, ul. Szwajcarska, a także terenu szpitala oraz okolic ul. Amelii i kampusu A Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dzieci będą mogły nimi dojechać na zajęcia, a mieszkańcy zyskać szybki i ekologiczny transport w codziennych podróżach.

Jak podkreślał wiceprezydent Jarosław Flakowski: „Miasto wdraża program prezydenta Marcina Pabierowskiego i goni czołówkę rankingu miast średnich. Do końca kadencji chcemy doścignąć Szczecin”.

Warto przypomnieć, że już wcześniej w Zielonej Górze uruchomiono linię 101 obsługiwaną minibusami marki Karsan, która łączy dworzec z os. Słowackiego i ulicą Stromą – z której codziennie korzysta ok. 1000 pasażerów.

„Planujemy poszerzyć komunikację miejską i objąć nią kolejne dzielnice, które do tej pory były wykluczone komunikacyjnie” – podsumował Robert Karwacki, prezes MZK Zielona Góra.

Zielona Góra kupuje nowe minibusy Karsan e-Jest / fot. UM Zielona Góra
Zielona Góra kupuje nowe minibusy Karsan e-Jest / fot. UM Zielona Góra

Analiza ofert i budżetu

Postępowanie przetargowe zakończyło się 24 kwietnia 2025 r. Jedyną ofertę złożyła firma Kinetik Sp. z o.o., reprezentująca tureckiego producenta Karsan. Zaproponowano dostawę trzech minibusów Karsan e-Jest za łączną kwotę 5.339.430 PLN brutto, czyli 4.344.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto za ten model na poziomie 1.448.000 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 4.241.550,45 PLN brutto, co oznacza, że oferta przekroczyła założony budżet. Mimo to miasto postanowiło dołożyć brakujące środki i podpisać umowę z wykonawcą.

Oferta była oceniana w przetargu zgodnie z następującymi kryteriami:

✅ cena – 60%
✅ właściwości techniczno-eksploatacyjne – 15%
✅ termin wykonania zamówienia – 10%
✅ gwarancja – 15%

Kinetik otrzymał 75,7 pkt, zdobywając maksymalne punkty za cenę i termin, ale 0 pkt za warunki gwarancyjne. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mzkzgora.ezamawiajacy.pl/pn/mzkzgora/demand/notice/public/156198/details

Techniczne szczegóły

Zamówione autobusy Karsan e-Jest to pojazdy elektryczne klasy MINI o długości od 5,8 do 6,5 metra i wysokości wejścia od 320 do 340 mm. Będą wyposażone w akumulatory trakcyjne typu NMC, a ich zasięg na jednym ładowaniu wyniesie około 180 km. Ładowanie odbywać się będzie poprzez złącze CCS Combo 2.

Pojazdy będą mogły przewieźć do 21 pasażerów, będą ciche, w pełni bezemisyjne i wyposażone w klimatyzację oraz elektryczne windy. Zostaną również wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i kamery zamiast lusterek zewnętrznych, co zwiększy bezpieczeństwo i poprawi aerodynamikę.

Pojazdy zostaną dostarczone do końca 2025 roku, a miasto już planuje kolejne inwestycje w transport zeroemisyjny – w tym zakup stacji ładowania i autobusów przegubowych.

Komentarze