Kinetik dostarczy kolejne MINI elektrobusy do MZK Zielona Góra. Jedyna oferta wybrana
24 kwietnia 2025 roku Miasto Zielona Góra wybrało najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawę trzech MINI autobusów elektrycznych klasy I.
Zwycięzcą postępowania została firma Kinetik Sp. z o.o., należąca do chorwackiej grupy Wawa i reprezentująca tureckiego producenta Karsan. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy
- Jaka była jednostkowa cena netto za autobus Karsan e-Jest zaproponowana przez firmę Kinetik?
- Ile punktów w przetargu otrzymała oferta Kinetik za warunki gwarancyjne?
- Jakie akumulatory trakcyjne zostaną zastosowane w zamówionych autobusach elektrycznych klasy MINI?
Trzy razy MINI
Zielonogórskie zamówienie, ogłoszone na początku 2025 roku, dotyczyło dostawy trzech kompaktowych autobusów elektrycznych do obsługi wąskich ulic w centrum miasta. Przetarg, oznaczony numerem referencyjnym 05/UE/DOZ/2025, był częścią projektu „Rozbudowa niskoemisyjnego systemu komunikacji publicznej na obszarze funkcjonalnym Zielonej Góry”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W odpowiedzi na przetarg wpłynęła tylko jedna oferta – Kinetik Sp. z o.o. zaproponowała dostawę trzech autobusów Karsan e-Jest za cenę 5.339.430 PLN brutto (czyli 4.344.000 PLN netto), co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1.448.000 PLN. Cena ta przekroczyła zakładany budżet w wysokości 4.241.550,45 PLN brutto, jednak mimo to zamawiający zdecydował się na przyjęcie oferty i dołożenie brakującej kwoty.
Oferta Kinetik została oceniona według kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 15%
✅ Termin wykonania zamówienia – 10%
✅ Gwarancja – 15%
Kinetik uzyskał 75,7 pkt – maksymalną punktację za cenę i termin wykonania, ale zero punktów za warunki gwarancyjne. Dodajmy, że mocnym atutem firmy jest szybka realizacja – dostawa pojazdów zaplanowana jeszcze na rok 2025.
Techniczne szczegóły
Zamówione autobusy elektryczne klasy MINI będą miały długość od 5,8 do 6,5 metra, wysokość wejścia od 320 do 340 mm oraz będą wyposażone w akumulatory trakcyjne typu NMC. Ładowanie odbywać się będzie za pomocą złącza CCS Combo 2.
Pojazdy będą miały nowoczesne systemy informacji pasażerskiej i kamery zamiast lusterek zewnętrznych, co zwiększy bezpieczeństwo i poprawi aerodynamikę.
Pełna dokumentacja przetargu dostępna jest na stronie: https://mzkzgora.ezamawiajacy.pl/pn/mzkzgora/demand/notice/public/156198/details.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze