Kolejne 14 autobusów elektrycznych dla MZK Zamość. Czy MAN obroni swoją twierdzę?
4 lutego 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu ogłosił przetarg na dostawę 14 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz budowę niezbędnej infrastruktury.
To już druga edycja działań na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego w Zamościu i gminach ościennych , mająca na celu rozwój ekologicznej mobilności w regionie. Za pierwszy razem firma pozyskała – także 14 elektrobusów – od firmy MAN Truck & Bus Polska. Czy teraz będzie podobnie i lew obroni swoją zamojską twierdzę? Zobaczymy.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić MZK Zamość w ramach nowego przetargu?
- Jakie dodatkowe elementy infrastruktury, poza autobusami, obejmuje zamówienie?
- Z jakich funduszy finansowane jest nowe zamówienie na autobusy elektryczne w Zamościu?
Przetargowe wymagania
W ramach przetargu MZK Zamość wykonawca zobowiązany będzie do sukcesywnej dostawy 14 niskopodłogowych autobusów elektrycznych, o długości mieszczącej się w zakresie od 11,8 do 12,2 metra. Oprócz pojazdów, zamówienie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie siedmiu mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek przewodowych o mocy co najmniej 120 kW (2×60 kW). Przewidziano także opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania ładowarkami i energią w autobusach elektrycznych. Wykonawca będzie również odpowiedzialny za obsługę gwarancyjną pojazdów oraz infrastruktury ładowania, a także za przeprowadzenie szkoleń dla pracowników MZK Zamość w zakresie obsługi dostarczonych pojazdów i systemów.
Realizację projektu przewidziano na II kwartał 2026 roku. Z koli na oferty zamawiający czeka do 10 marca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
- cena – 60%
- okres gwarancji na magazyn energii w autobusach – 10%
- rodzaj napędu autobusu – 10%
- materiał i sposób zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji – 10%
- zastosowanie systemu zdalnej diagnozy w czasie rzeczywistym – 5%
- sposób montażu paneli bocznych poszycia – 5%
Szczegółowe informacje oraz dokumenty zamówienia dostępne są pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-36260501-dc22-4b71-8750-e3563dc89f5e
Druga czternastka
MZK Zamość otrzymało na swoją najnowszą inwestycję wsparcie finansowe z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Kwota dofinansowania wynosi 33 108 128,00 zł, co stanowi aż 88% kosztów kwalifikowanych inwestycji. W ramach dodatkowego aneksu do umowy o dofinansowanie dotyczącego wcześniejszego projektu, Zamość wynegocjował dodatkowe środki w wysokości 3 962 594,00 zł. Łączne dofinansowanie dla poprzedniej inwestycji, obejmującej zakup 14 autobusów elektrycznych MAN oraz 7 ładowarek Medco wynosi obecnie 33 117 065,00 zł, co stanowi 83,57% kosztów kwalifikowalnych. Łączne oszczędności dla budżetu miasta, wynikające z wysokiego poziomu dofinansowania, wynoszą 8 mln zł. O tym sukcesie pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Przypomnimy, że pierwsza czternastka elektrobusów przyjechała do Zamościa pod koniec 2023 roku. Kontrakt zrealizowała spółka MAN Truck & Bus Polska, która dostarczyła 10 pojazdów 12-metrowych oraz 4 przegubowych o długości 18 metrów. Plus siedem dwustanowiskowych stacji ładowania od Medcom.
Warto też dodać, że w latach 2011-2012 MZK Zamość wzbogacił swój tabor o 12 niskopodłogowych autobusów miejskich MAN Lion’s City zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), co świadczy o konsekwentnym dążeniu przewoźnika do ekologizacji transportu publicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze