Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne 14 autobusów elektrycznych dla MZK Zamość. Czy MAN obroni swoją twierdzę?

infobus
04.02.2025 11:01
0 Komentarzy

4 lutego 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Zamościu ogłosił przetarg na dostawę 14 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych oraz budowę niezbędnej infrastruktury.

To już druga edycja działań na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego w Zamościu i gminach ościennych , mająca na celu rozwój ekologicznej mobilności w regionie. Za pierwszy razem firma pozyskała – także 14 elektrobusów – od firmy MAN Truck & Bus Polska. Czy teraz będzie podobnie i lew obroni swoją zamojską twierdzę? Zobaczymy.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych planuje zakupić MZK Zamość w ramach nowego przetargu?
  2. Jakie dodatkowe elementy infrastruktury, poza autobusami, obejmuje zamówienie?
  3. Z jakich funduszy finansowane jest nowe zamówienie na autobusy elektryczne w Zamościu?
Kolejne 14 autobusów elektrycznych dla MZK Zamość. Czy MAN obroni swoją twierdzę?
Kolejne 14 autobusów elektrycznych dla MZK Zamość. Czy MAN obroni swoją twierdzę?

Przetargowe wymagania

W ramach przetargu MZK Zamość wykonawca zobowiązany będzie do sukcesywnej dostawy 14 niskopodłogowych autobusów elektrycznych, o długości mieszczącej się w zakresie od 11,8 do 12,2 metra. Oprócz pojazdów, zamówienie obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie siedmiu mobilnych, dwustanowiskowych ładowarek przewodowych o mocy co najmniej 120 kW (2×60 kW). Przewidziano także opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania ładowarkami i energią w autobusach elektrycznych. Wykonawca będzie również odpowiedzialny za obsługę gwarancyjną pojazdów oraz infrastruktury ładowania, a także za przeprowadzenie szkoleń dla pracowników MZK Zamość w zakresie obsługi dostarczonych pojazdów i systemów.

Realizację projektu przewidziano na II kwartał 2026 roku. Z koli na oferty zamawiający czeka do 10 marca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • cena – 60%
  • okres gwarancji na magazyn energii w autobusach – 10%
  • rodzaj napędu autobusu – 10%
  • materiał i sposób zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji – 10%
  • zastosowanie systemu zdalnej diagnozy w czasie rzeczywistym – 5%
  • sposób montażu paneli bocznych poszycia – 5%

Szczegółowe informacje oraz dokumenty zamówienia dostępne są pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-36260501-dc22-4b71-8750-e3563dc89f5e

Kolejne 14 autobusów elektrycznych dla MZK Zamość. Czy MAN obroni swoją twierdzę?
Kolejne 14 autobusów elektrycznych dla MZK Zamość. Czy MAN obroni swoją twierdzę?

Druga czternastka

MZK Zamość otrzymało na swoją najnowszą inwestycję wsparcie finansowe z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Kwota dofinansowania wynosi 33 108 128,00 zł, co stanowi aż 88% kosztów kwalifikowanych inwestycji. W ramach dodatkowego aneksu do umowy o dofinansowanie dotyczącego wcześniejszego projektu, Zamość wynegocjował dodatkowe środki w wysokości 3 962 594,00 zł. Łączne dofinansowanie dla poprzedniej inwestycji, obejmującej zakup 14 autobusów elektrycznych MAN oraz 7 ładowarek Medco wynosi obecnie 33 117 065,00 zł, co stanowi 83,57% kosztów kwalifikowalnych. Łączne oszczędności dla budżetu miasta, wynikające z wysokiego poziomu dofinansowania, wynoszą 8 mln zł. O tym sukcesie pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Przypomnimy, że pierwsza czternastka elektrobusów przyjechała do Zamościa pod koniec 2023 roku. Kontrakt zrealizowała spółka MAN Truck & Bus Polska, która dostarczyła 10 pojazdów 12-metrowych oraz 4 przegubowych o długości 18 metrów. Plus siedem dwustanowiskowych stacji ładowania od Medcom.

Warto też dodać, że w latach 2011-2012 MZK Zamość wzbogacił swój tabor o 12 niskopodłogowych autobusów miejskich MAN Lion’s City zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG), co świadczy o konsekwentnym dążeniu przewoźnika do ekologizacji transportu publicznego.

Komentarze