Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie z ofertą na leasing trzech używanych autobusów. Przyjadą z Norwegii?

infobus
09.07.2025 11:00
0 Komentarzy

8 lipca 2025 r. Koleje Małopolskie otworzyły oferty w przetargu na leasing finansowy trzech używanych autobusów miejskich.

Chodzi o dwa autobusy niskowejściowe i jeden niskopodłogowy, które mają wzmocnić flotę Małopolskich Linii Dowozowych. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów zamierzają pozyskać Koleje Małopolskie w ramach przetargu?
  2. Jaki rodzaj napędu preferowany jest w przetargu na używane autobusy?
  3. Jaki jest maksymalny dopuszczalny przebieg pojazdów oferowanych w tym postępowaniu?
Trzy używane autobusy w leasingu. Oferta dla Kolei Małopolskich
Trzy używane autobusy w leasingu. Oferta dla Kolei Małopolskich

Używana trójka

Postępowanie ogłoszone przez Koleje Małopolskie dotyczyło dostawy pojazdów używanych w formule leasingu finansowego. Zostało podzielone na dwa zadania:

Zadanie 1 obejmuje leasing dwóch autobusów niskowejściowych,

Zadanie 2 – jednego autobusu niskopodłogowego.

Wszystkie pojazdy mają mieć od 11 do 13 metrów długości, być przeznaczone do komunikacji publicznej i spełniać techniczne oraz eksploatacyjne wymagania ustalone przez zamawiającego. Celem jest szybkie zwiększenie dostępności taboru KMŁ, bez konieczności wieloletniego oczekiwania na dostawy pojazdów nowych. Inwestycja ma również charakter interwencyjny – wpisuje się w rozwój systemu transportowego łączącego przewozy kolejowe z autobusowymi w regionie.

Trzy używane autobusy w leasingu. Oferta dla Kolei Małopolskich

Analiza ofert

W przetargu złożono jedną ofertę. Konsorcjum Alior Leasing Sp. z o.o. i Aurex-Truck Bogusław Kleszcz zaproponowało następujące ceny:

  • Zadanie 1 (2 autobusy niskowejściowe): 1.667.282,32 PLN brutto / 1.355.514,08 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskowejściowy w leasingu na poziomie 677.757,04 PLN netto
  • Zadanie 2 (1 autobus niskopodłogowy): 1.224.394,45 PLN brutto / 995.442,64 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskopodłogowy w leasingu na poziomie 995.442,64 PLN netto

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi łącznie: 3.016.880,04 PLN brutto, w tym:

  • dla Zadania 1: 1.712.361,72 PLN brutto
  • dla Zadania 2: 1.304.518,32 PLN brutto

W obu zadaniach oferta zmieściła się w założonym budżecie. Dodajmy, że firma Aurex-Truck specjalizuje się w pojazdach z z krajów skandynawskich – to właśnie ten importer sprzedał do PKM Świerklaniec pojazdy przegubowe z Oslo – dlatego stawiamy, że egzemplarze dla KM także przyjadą z Norwegii.

Trzy używane autobusy w leasingu. Oferta dla Kolei Małopolskich
Trzy używane autobusy w leasingu. Oferta dla Kolei Małopolskich

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, który przeanalizuje złożone dokumenty zgodnie z jedynym przyjętym kryterium oceny:

✅ Cena – 100%

Zamówienie dotyczy leasingu trzech używanych autobusów kategorii M3: dwóch niskowejściowych oraz jednego niskopodłogowego. Pojazdy muszą mieścić się w przedziale długości od 11 do 13 metrów, być zarejestrowane po raz pierwszy nie wcześniej niż w 2015 roku i spełniać normy emisji spalin nie niższe niż Euro VI. Autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej i minimum dwa gniazda USB. Preferowany jest napęd wysokoprężny, a maksymalny dopuszczalny przebieg nie może przekraczać 550 tys. km. Dostawa ma zostać zrealizowana w ciągu maksymalnie 24 miesięcy od podpisania umowy leasingu.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/916302

Komentarze