Koleje Małopolskie wybrały autobusy używane pod Tarnów. Od Dąbka i Rafa Invest
29 października 2025 roku spółka „Koleje Małopolskie” Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie poinformowała o wyborze najkorzystniejszych ofert w przetargu na dzierżawę używanych autobusów.
Chodzi o konstrukcje niskopodłogowe i niskowejściowe dla potrzeb transportu publicznego w Gminie Tarnów. Postępowanie, prowadzone w trybie podstawowym z możliwością negocjacji, zostało rozstrzygnięte z podziałem na dwa zadania. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile używanych autobusów zostanie wydzierżawionych przez Koleje Małopolskie do obsługi komunikacji miejskiej w Gminie Tarnów?
- Jakie były kryteria techniczne i wiekowe dla autobusów przeznaczonych do dzierżawy w ramach obu zadań przetargu?
- Które firmy wygrały odpowiednio poszczególne części przetargu na dzierżawę autobusów transportu publicznego?
Dwa zadnia
Zamówienie dotyczyło dzierżawy łącznie 11 autobusów miejskich do obsługi zwiększonej pracy eksploatacyjnej w Gminie Tarnów w podziel na dwie części:
- W ramach zadania 1 przewidziano dzierżawę 6 autobusów niskowejściowych (LE), wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, o przebiegu nieprzekraczającym 800.000 km i spełniających normę emisji EURO VI.
- W zadaniu 2 ujęto 5 autobusów niskopodłogowych (LF) – zróżnicowanych rocznikowo, ale również z wymaganiem spełnienia norm EURO V lub VI.
Wszystkie pojazdy muszą być w pełni dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnościami, z ważnymi badaniami technicznymi oraz zarejestrowane w Polsce. Dzierżawa została zaplanowana od 1 grudnia 2025 roku do 31 maja 2026 roku, z możliwością jej przedłużenia o kolejne trzy miesiące dla każdego pojazdu.
Pod względem technicznym zamawiający oczekiwał pojazdów w dobrym stanie technicznym, gotowych do eksploatacji w warunkach temperatur od –30°C do +40°C, z autoryzowanym serwisem producenta dostępnym na terenie Polski. Autobusy muszą spełniać warunki homologacyjne M3 klasy I lub II, mieć odpowiednią pojemność i układ drzwi (1-2-0, 2-2-0 lub 2-2-2).
Po jednej ofercie
W przypadku zadania 1 najkorzystniejszą ofertę złożył KRZYSZTOF DĄBEK – USŁUGI PRZEWOZOWE ze Suchania, proponując cenę 1.129.140 PLN brutto, czyli 918.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskowejściowy na poziomie 153.000 PLN netto.
Dla zadania 2 zwyciężyła oferta firmy RAFA INVEST Sp. z o.o. z Nowego Sącza, opiewająca na 649.587,60 PLN brutto, czyli 528.120 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskopodłogowy na poziomie 105.624 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w wynosiła łącznie 2.968.050 PLN brutto. Ostatecznie wybrane oferty zamknęły się łącznie w kwocie 1.778.727,60 PLN brutto, co oznacza znaczną oszczędność względem pierwotnego budżetu. Zamawiający zastosował w tym postępowaniu jedno kryterium oceny ofert: ✅ Cena – 100%
W ocenie zadania 1, oferta Krzysztofa Dąbka uzyskała 100 punktów, natomiast konkurencyjna propozycja firmy RAFA INVEST – 48,64 punktu. W zadaniu 2 sytuacja się odwróciła – RAFA INVEST otrzymała 100 punktów, jako jedyny oferent.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: 👉 https://platformazakupowa.pl/pn/kolejemalopolskie/proceedings
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok










Komentarze