Koleje Małopolskie wybierają 4 operatorów sposób 11 ofert na Małopolskie Linie Dowozowe
5 września 2025 r. Koleje Małopolskie rozstrzygnęły przetarg na świadczenie usługi wynajmu autobusów wraz z kierowcami do realizacji przewozów w ramach Małopolskich Linii Dowozowych.
Przetarg był podzielony na cztery zadania. Umowy z wykonawcami w poszczególnych zadaniach będą obowiązywały od dnia zawarcia jednak nie wcześniej niż od 20 września 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. Zamawiający w ramach prawa opcji może, przedłużyć okres świadczenia usług na podstawie umowy z wykonawcą, o okres do 12 miesięcy, jednak nie dłużej niż do 31 grudnia 2026 roku.
Rozkład jazdy:
- Jakie obszary województwa małopolskiego obejmą poszczególne zadania przetargu?
- Jakie wymagania techniczne dotyczące autobusów postawiono w każdym z zadań?
- Które firmy wygrały przetarg w zadaniach 1–3 i co pozostaje jeszcze do rozstrzygnięcia?
Zadanie nr 1
W ramach zadania nr 1 wykonawca będzie obsługiwał linie komunikacyjne zamawiającego na następującym obszarze: powiat bocheński, powiat limanowski, powiat myślenicki, powiat wielicki, miasto Kraków, powiat krakowski, miasto Tarnów, powiat tarnowski, powiat brzeski, powiat proszowicki, powiat dąbrowski, powiat limanowski. Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 834.197,76 wzkm.
Wykonawca musi dysponować minimum 3 autobusami, wyprodukowanym nie wcześniej niż w 2014 roku, o długości pomiędzy 9,5 m a 13 m. Pojazdy muszą umożliwiać przewóz co najmniej 35 osób, z czego co najmniej 25 osób na miejscach siedzących.
Zadanie nr 2
Z kolei zadanie nr 2 dotyczy następującego obszaru: powiat bocheński, powiat limanowski, powiat myślenicki, powiat wielicki, powiat suski, powiat krakowski, powiat nowotarski, powiat bocheński, powiat brzeski, powiat tarnowski, powiat nowosądecki, miasto Nowy Sącz, miasto Tarnów, miasto Kraków. W tym przypadku planowana wielkość pracy przewozowej to 937.484,16 wzkm.
Do realizacji zadania potrzebne będą autobusy w liczbie 3 sztuk, które zostały wyprodukowane nie wcześniej niż w 2014 roku. Mają mieć długość od 8,7 m do 10,7 m. Wymagana pojemność to: minimum 37 osób, w tym 25 – na miejscach siedzących.
Zadanie nr 3
Z kolei zadanie nr 3 dotyczyć ma powiatów: limanowski, myślenicki, krakowski, miasto Kraków, miasto Tarnów, wadowicki, oświęcimski, suski, chrzanowski, olkuski, nowotarski, wielicki, brzeski, bocheński, tarnowski.
Planowana wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy ramowej dla zadania nr 3 to 1.149.792,00 wzkm.
Wykonawca będzie musiał posiadać w tym przypadku 5 autobusów, z czego minimum 2 o długości od 9,5 m. Wszystkie mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2014 roku.
Zadanie nr 4
Zadanie nr 4 dotyczy następującego obszaru: powiat tarnowski, miasto Tarnów, miasto Kraków powiat nowosądecki, powiat gorlicki, powiat dąbrowski, powiat brzeski, powiat bocheński, powiat nowotarski, powiat limanowski, powiat wielicki, powiat krakowski. Planowana wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy ramowej dla zadania nr 4 to 536.114,88 wzkm.
Wykonawca musi dysponować minimum 2 autobusami, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2012 roku. Mają mieć długość od 9,5 m do 12 m. Wymagana pojemność to: minimum 55 osób, w tym 27 – na miejscach siedzących.
Rozstrzygnięcie przetargu
2 września Koleje Małopolskie otworzyły oferty w sumie od sześciu firm:
- Bogumił Pietrucha Transport Towarowo – Osobowy „Max-bus” – zadanie 2 – cena 5.011.790,32 PLN brutto/ 4.640.546,59 PLN netto,
- TRANSPORT OSOBOWY MINI – BUS ANDRZEJ DOMAGAŁA – zadanie 1 – cena 4.892.069,34 PLN brutto/ 4.529.693,84 PLN netto,
- P.P.H.U. MARK – TRAWEL MAREK WIELGUS – zadanie 1 – cena 4.819.994,67 PLN brutto/ 4.462.958,02 PLN netto; zadanie 2 – cena 4.252.428,16 PLN brutto/ 3.937.433,48 PLN netto; zadanie 3 – cena 6.767.675,72 PLN brutto/ 6.266.366,40 PLN netto,
- RAFA INVEST Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ – zadanie 4 – cena 3.167.152,26 PLN brutto/ 2.932.548,39 PLN netto,
- EUROBUS POLSKA sp. z o.o. – zadanie 1 – cena 5.973.189,64 PLN brutto/ 5.530.731,15 PLN netto; zadanie 2 – cena 6.884.883,67 PLN brutto/ 6.374.892,29 PLN netto; zadanie 3 – cena 9.462.328,24 PLN brutto/ 8.761.415,04 PLN netto; zadanie 4 – cena 3.786.686,63 PLN brutto/ 3.506.191,32 PLN netto,
- „PKS Tarnobrzeg” sp. z o.o. – zadanie 1 – cena 4.910.088,01 PLN brutto/ 4.546.377,79 PLN netto; zadanie 2 – cena 5.285.160,71 PLN brutto/ 4.893.667,32 PLN netto; zadanie 3 – cena 6.482.067,38 PLN brutto/ 6.001.914,24 PLN netto; zadanie 4 – cena 3.607.195,36 PLN brutto/ 3.339.995,70 PLN netto.
Budżety na poszczególne zadania przedstawiają się następująco:
- zadanie 1 – 869.866,91 PLN – zamówienie podstawowe; 4.175.361,15 PLN – opcja,
- zadanie 2 – 977.569,69 PLN – zamówienie podstawowe; 4.692.334,51 PLN – opcja,
- zadanie 3 – 1.284.595,20 PLN – zamówienie podstawowe; 6.166.056,96 PLN – opcja,
- zadanie 4 – 559.038,41 PLN – zamówienie podstawowe; 2.683.384,38 PLN – opcja.
5 września zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszych ofert w zadaniach 1, 2 i 3.
W pierwszych dwóch zadaniach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma P.P.H.U. MARK – TRAWEL MAREK WIELGUS. Z kolei w zadaniu nr 3 – wybrano ofertę PKS Tarnobrzeg. Do rozstrzygnięcia pozostaje zadanie nr 4.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1149074
Komentarze