Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie mają przewoźników do obsługi Autobusowych Linii Dowozowych

infobus
04.08.2023 19:07
0 Komentarzy

26 lipca Koleje Małopolskie otworzyły oferty od przewoźników, którzy wyrazili wolę świadczenia usługi wynajmu autobusów wraz z kierowcami celem zapewnienia obsługi Autobusowych Linii Dowozowych.

Chodzi o uzupełnienie linii kolejowych KM na terenie województwa małopolskiego. Przetarg został podzielony na trzy zadania. Umowy z wykonawcami w poszczególnych zadaniach zostaną zawarte na okres 18 miesięcy. Dodajmy, że małopolscy kolejarze odebrali już dwa autobusy, które zamówili od Krzysztofa Dąbka i PKO.

Zadanie nr 1

Zanim przejdziemy do omówienia złożonych ofert, przypomnijmy, że w ramach zadania nr 1 wykonawca będzie obsługiwał linie komunikacyjne zamawiającego na następującym obszarze: powiat brzeski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat dąbrowski. Planowana do wykonania praca eksploatacyjna w okresie obowiązywania umowy wynosi 432 124 wzkm.

Wykonawca musi dysponować minimum 3 autobusami, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2012 roku. Co najmniej 2 pojazdy powinny umożliwiać przewóz co najmniej 22 osób na miejscach siedzących. Wszystkie pojazdy muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, posiadać niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi oraz platformę wjazdową dla wózków i miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki. Obowiązkowym wyposażeniem jest również klimatyzacja.

fot. Koleje Małopolskie

Zadanie nr 2

Z kolei zadanie nr 2 dotyczy następującego obszaru: powiat brzeski, powiat tarnowski, miasto Tarnów, powiat dąbrowski. W tym przypadku planowana wielkość pracy przewozowej to 588 948 wzkm.

Do realizacji zadania potrzebne będą autobusy w liczbie 5 sztuk, które zostały wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 roku. Mają to być konstrukcje o długości minimum 9,5 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 55 osób, z czego co najmniej 24 osób na miejscach siedzących. Wymogiem jest także przystosowanie pojazdów do przewozu osób niepełnosprawnych, niska podłoga przynajmniej przy jednych z drzwi i platforma wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki. Autobusy mają posiadać sprawną i wydajną klimatyzację.

fot. Koleje Małopolskie

Zadanie nr 3

Z kolei zadanie nr 3 dotyczyć ma powiatów: brzeskiego, tarnowskiego, miasta Tarnów, powiatu dąbrowskiego. Planowana wielkość pracy przewozowej w okresie obowiązywania umowy ramowej dla zadania nr 3 to 765 814,5 wzkm.

Wykonawca będzie musiał posiadać w tym przypadku 7 autobusów. Będą to pojazdy spełniające normę emisji spalin co najmniej EURO 5, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2010 r. Muszą mieć długość powyżej 10,7 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 75 osób, z czego co najmniej 28 osób na miejscach siedzących, przy czym co najmniej 4 autobusy muszą mieć długość powyżej 11,8 metrów oraz muszą umożliwiać przewóz co najmniej 85 osób, z czego 28 osób na miejscach siedzących. Tak jak przy zadaniu 1 i 2 – wymogiem jest przystosowanie autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, niska podłoga oraz sprawna klimatyzacja.

Sześciu chętnych

26 lipca Koleje Małopolskie otworzyły oferty od sześciu podmiotów:

  • LS sp. z o. o. – cena 2 972 840,27 PLN (zadanie 1), 5 945 288,72 PLN (zadanie 2), 9 408 031,14 PLN (zadanie 3),
  • „PKS Tarnobrzeg” sp. z o.o. – cena 12 320 556,58 PLN (zadanie 2), 16 020 533,02 PLN (zadanie 3),
  • TOMPOL Tomasz Rzeźnik – cena 5 448 184,83 PLN (zadanie 1),
  • Przedsiębiorstwo PrzewozowoHandlowe „LIBROPOL” Sp. J. – cena 4 398 590,20 PLN (zadanie 1),
  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 10 495 946,26 PLN (zadanie 1), 14 801 205,56 PLN (zadanie 2), 19 246 143,69 PLN (zadanie 3),
  • P.P.H.U. „MARK-TRAWEL’’ Marek Wielgus – cena 11 518 480,08 PLN (zadanie 2).

Zamawiający na sfinansowanie obsługi Autobusowych Linii Dowozowych ma przygotowaną sumę 21 062 342,57 PLN, w tym:

  • na zadanie 1 – 3 943 563,62 PLN,
  • na zadanie 2 – 7 441 946,93 PLN,
  • na zadanie 3 – 9 676 832,02 PLN.

Tylko jeden oferent zmieścił się w budżecie zamawiającego w każdym zadaniu i tym samym najbliżej zwycięstwa jest LS sp. z o.o. Oczywiście, o ile jego oferty nie zawierają błędów formalnych i są zgodne z SWZ. W tej sytuacji wybór najkorzystniejszej powinien być tylko formalnością.

Komentarze