Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Małopolskie mają dwie oferty na leasing autobusów używanych

infobus
29.07.2024 09:01
0 Komentarzy

26 lipca Koleje Małopolskie otworzyły oferty w przetargu na nabycie w formie leasingu finansowego pięciu używanych autobusów niskowejściowych oraz jednego używanego autobusu niskopodłogowego.

Przypomnijmy, że to kontynuacja dotychczasowego modelu budowy autobusowej floty, która z jednej strony polega na wykorzystywaniu funduszy zewnętrznych (jak przy sporym zakupie siedmiu modeli Iveco Crossway 12 LE Hybrid z … „Małopolskiej Tarczy Humanitarnej”), zaś z drugiej na zakupie niskowejściowych lub niskopodłogowych pojazdów z rynku wtórnego.

Spis treści:

  1. Co obejmuje każde z zadań przetargu na zakup autobusów używanych?
  2. Kto złożył ofertę w przetargu i jaki był budżet zamawiającego?
  3. Jak przedstawiają się dotychczasowe zakupy autobusów w Kolejach Małopolskich?

Trzy zadania

Koleje Małopolskie podzieliły swoje zamówienie na trzy części:

  • ZADANIE 1 – jeden autobus niskowejściowy wraz z wyposażeniem. Okres leasingu 24 miesiące. Wymagane doświadczenie oferenta:  dostawa w ciągu trzech lat jednego niskowejściowego autobusu kategorii M3. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena,
  • ZADANIE 2 – jeden autobus niskopodłogowy wraz z wyposażeniem. Okres leasingu 24 miesiące. Wymagane doświadczenie oferenta:  dostawa w ciągu trzech lat jednego niskowejściowego autobusu kategorii M3. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena,
  • ZADANIE 3 – cztery autobusy niskowejściowe.  Okres leasingu 24 miesiące. Wymagane doświadczenie oferenta:  dostawa w ciągu trzech lat 4 niskowejściowe autobusy kategorii M3 w liczbie co najmniej 1 sztuka. Kryteria udzielenia zamówienia: najniższa cena.

Dwie oferty

Na tak postawione zadania, 26 lipca odpowiedziały dwie firmy. Oferty pochodzą od:

  • mLeasing Sp. z o.o. – zadanie 1 – cena 921.001,47 PLN brutto; zadanie 2 – cena 866.268,73 PLN brutto,
  • ALIOR LEASING Sp. z o.o. i AUREX- TRUCK BOGUSŁAW KLESZCZ – zadanie 3 – cena 3.054.225,00 zł brutto.

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia wynosi: 5.350.500,00 zł brutto w tym:

  • Zadanie 1 – 1.046.374,75 PLN brutto,
  • Zadanie 2 – 1.091.871,47 PLN brutto,
  • Zadanie 3 – 3.212.253,78 PLN brutto.

Mamy więc obie oferty w budżetach zamawiającego w każdym zadaniu.

Koleje Małopolskie mają dwie oferty na leasing autobusów używanych

Przetarg znajduje się na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/939319

Dotychczasowe zakupy

W tym roku małopolscy kolejarze wybierali się na autobusowe zakupy z drugiej ręki kilka razy. To m.in.:

  • kontrakt na zakup dwóch używanych autobusów klasy II kategorii MAXI – jednego niskowejściowego i jednego niskopodłogowego – od mLeasing,
  • kontrakt na zakup jednego autobusu klasy II kategorii MAXI niskowejściowego w formie leasingu finansowego – od mLeasing,
  • kontrakt na zakup dwóch minibusów w formie leasingu finansowego – od mLeasing,
  • kontrakt na zakup jednego autobusu klasy I kategorii MEGA – od firmy PA Gryf .

Generalnie zakupy autobusów KM realizuje przed uruchomieniem kolejnych linii MLD. Także najnowszy kontrakt oznacza także rozwój siatki połączeń.

Przypomnijmy, że ostatnio Koleje Małopolskie otworzyły połączenia z Krakowa do Proszowic (A50) i do Kęt (A40). Z kolei 25 marca wróciła linia na Słowację.  Równolegle  – w ramach Małopolskich Linii Dowozowych – firma Eurobus rozpoczęła obsługę trasy z Krakowa do Bielska-Białej.

Komentarze