Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KM Łomianki zmieniła jedno kryterium w przetargu na dwa autobusy. Dlaczego? Analiza SWZ

infobus
28.01.2025 11:01
0 Komentarzy

Komunikacja Miejska Łomianki pozyska dwa nowe autobusy z silnikami diesla klasy I kategorii MAXI.

Mają one być dostarczone do przewoźnika w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Jak prezentują się aktualne wymagania KM? Czas na analizę SWZ.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez KM Łomianki?
  2. Jakie specyfikacje techniczne muszą spełniać zamawiane autobusy?
  3. Kiedy zaplanowano otwarcie ofert na zakup dwóch autobusów dla KM Łomianki?
KM Łomianki wyrzuciło jedno z kryteriów technicznych. Którego producenta autobusów premiowało? Analiza SWZ
KM Łomianki wyrzuciło jedno z kryteriów technicznych. Którego producenta autobusów premiowało? Analiza SWZ

Punktacja producentów

Przewoźnik będzie oceniał wykonawców w dwóch kryteriach: ceny (65%), warunków techniczno-eksploatacyjnych (35%).

W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, KM premiuje następujące rozwiązania:

  • wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania, nitowania lub spawania na całej wysokości licząc od dolnej krawędzi autobusu do podszybia – 10 pkt,
  • konstrukcja szkieletu podwozia – stal odporna na korozję, nierdzewna wg PN-EN10088 – 5 pkt,
  • termin realizacji zamówienia do 7 miesięcy – 10 pkt,
  • udzielenie gwarancji na całość pojazdu na 3 lata – 5 pkt,
  • gwarancja na zewnętrzne powłoki lakiernicze – 5 lat – 5 pkt.
KM Łomianki wyrzuciło jedno z kryteriów technicznych. Którego producenta autobusów premiowało? Analiza SWZ
KM Łomianki wyrzuciło jedno z kryteriów technicznych. Którego producenta autobusów premiowało? Analiza SWZ

Specyfikacja techniczna

KM Łomianki zamawia autobusy o długości od 11,8 do 12,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości efektywnej nie mniejszej niż 1150 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 190 kW. Producent silnika musi posiadać zorganizowany serwis w Polsce o czasie reakcji na zgłoszenie naprawy i jej wykonanie w ciągu 4 dni.

W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie o ergonomicznym kształcie, tj. z odpowiednio nachylonym siedziskiem i oparciem, przednia krawędź wkładki tapicerskiej siedziska powinna być łagodnie zaokrąglona i płynnie przechodzić w przednią krawędź siedziska. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia będą wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką, w wykonaniu łatwo wymienialnym. KM zaleca producentom, aby bezpośrednio za pierwszymi drzwiami, był umieszczony tzw. fotel „półtora” w miejsce foteli podwójnych. Z kolei kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, a dostęp do niej ma odbywać się wydzielonym wejściem dla prowadzącego przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie, z zachowaniem minimalnej szerokości wejścia dla pasażerów 550 mm oraz przez dodatkowe drzwi wewnętrzne z przestrzeni pasażerskiej.

Informacja dla pasażerów to przede wszystkim tablice kierunkowe zewnętrzne, a także monitory wewnętrzne. Tablice zewnętrzne będą wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Wewnątrz pojazdów zamontowane mają być tablice: boczna i podsufitowa –  wykonane w oparciu monitory LCD. Ich głównym celem będzie prezentacja trasy i kolejnych przystanków. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.  

Kosmetyczne zmiany

KM Łomianki postanowiło bardziej doważyć cenę, kosztem kryteriów technicznych – porównując SWZ z poprzedniego przetargu. To oznacza, że w kryteriach technicznych zniknęło kryterium dotyczące spełnienia Regulaminu EKG ONZ. Tym samym zniknęła jedna z premii dla Solarisa. Ale została inna – nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej. Mimo, że jest ona nieznaczna (5 pkt), to w dalszym ciągu Solaris pozostaje faworytem. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 11 lutego.

Postępowanie przetargowe na zakup dwóch autobusów dla KM Łomianki można śledzić na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-91464824-422d-4b0a-848b-b1c73115cf8c

Komentarze