KM Łomianki zmieniła jedno kryterium w przetargu na dwa autobusy. Dlaczego? Analiza SWZ

Komunikacja Miejska Łomianki pozyska dwa nowe autobusy z silnikami diesla klasy I kategorii MAXI.
Mają one być dostarczone do przewoźnika w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Jak prezentują się aktualne wymagania KM? Czas na analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez KM Łomianki?
- Jakie specyfikacje techniczne muszą spełniać zamawiane autobusy?
- Kiedy zaplanowano otwarcie ofert na zakup dwóch autobusów dla KM Łomianki?
Punktacja producentów
Przewoźnik będzie oceniał wykonawców w dwóch kryteriach: ceny (65%), warunków techniczno-eksploatacyjnych (35%).
W przypadku parametrów techniczno-eksploatacyjnych, KM premiuje następujące rozwiązania:
- wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania, nitowania lub spawania na całej wysokości licząc od dolnej krawędzi autobusu do podszybia – 10 pkt,
- konstrukcja szkieletu podwozia – stal odporna na korozję, nierdzewna wg PN-EN10088 – 5 pkt,
- termin realizacji zamówienia do 7 miesięcy – 10 pkt,
- udzielenie gwarancji na całość pojazdu na 3 lata – 5 pkt,
- gwarancja na zewnętrzne powłoki lakiernicze – 5 lat – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
KM Łomianki zamawia autobusy o długości od 11,8 do 12,2 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi maksymalnie 340 mm od podłoża. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje dwuskrzydłowych drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości efektywnej nie mniejszej niż 1150 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 190 kW. Producent silnika musi posiadać zorganizowany serwis w Polsce o czasie reakcji na zgłoszenie naprawy i jej wykonanie w ciągu 4 dni.
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie o ergonomicznym kształcie, tj. z odpowiednio nachylonym siedziskiem i oparciem, przednia krawędź wkładki tapicerskiej siedziska powinna być łagodnie zaokrąglona i płynnie przechodzić w przednią krawędź siedziska. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia będą wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką, w wykonaniu łatwo wymienialnym. KM zaleca producentom, aby bezpośrednio za pierwszymi drzwiami, był umieszczony tzw. fotel „półtora” w miejsce foteli podwójnych. Z kolei kabina kierowcy ma być typu zamkniętego, a dostęp do niej ma odbywać się wydzielonym wejściem dla prowadzącego przez przednie skrzydło pierwszych drzwi sterowane osobno i niezależnie, z zachowaniem minimalnej szerokości wejścia dla pasażerów 550 mm oraz przez dodatkowe drzwi wewnętrzne z przestrzeni pasażerskiej.
Informacja dla pasażerów to przede wszystkim tablice kierunkowe zewnętrzne, a także monitory wewnętrzne. Tablice zewnętrzne będą wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Wewnątrz pojazdów zamontowane mają być tablice: boczna i podsufitowa – wykonane w oparciu monitory LCD. Ich głównym celem będzie prezentacja trasy i kolejnych przystanków. Dodatkowo pojazdy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.
Kosmetyczne zmiany
KM Łomianki postanowiło bardziej doważyć cenę, kosztem kryteriów technicznych – porównując SWZ z poprzedniego przetargu. To oznacza, że w kryteriach technicznych zniknęło kryterium dotyczące spełnienia Regulaminu EKG ONZ. Tym samym zniknęła jedna z premii dla Solarisa. Ale została inna – nadwozie wykonane ze stali nierdzewnej. Mimo, że jest ona nieznaczna (5 pkt), to w dalszym ciągu Solaris pozostaje faworytem. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 11 lutego.
Postępowanie przetargowe na zakup dwóch autobusów dla KM Łomianki można śledzić na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-91464824-422d-4b0a-848b-b1c73115cf8c
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze