Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kielce mają trzy umowy z BP Tour na obsługę linii 40 Solarisami

infobus
11.07.2023 19:01
0 Komentarzy

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 11 lipca w Kielcach doszło do podpisania trzech umów na świadczenie usług przewozowych w komunikacji miejskiej, autobusami należącymi do miasta.

Usługi te na rzecz miasta (ZTM) będzie świadczył nowy operator BP Tour.

Solarisy dla BP Tour

BP Tour otrzyma do dyspozycji 40 autobusów zakupionych przez miasto w latach 2009-2010, którymi będzie obsługiwał 12 linii komunikacyjnych. Pod pieczę przewoźnika ma trafić dokładnie 35 sztuk Solarisów Urbino 12 (z czego 15 – wyprodukowanych w 2010 roku, a 20 – w 2009 roku) oraz 5 sztuk Solarisów Urbino 10 wyprodukowanych w 2010 roku. Pierwsze pojazdy, które dotychczas eksploatowało kieleckie MPK zostały przekazane już miastu, w celu udostępnienia ich nowemu przewoźnikowi.

Rozpoczęcie realizacji zadań będzie następowało stopniowo w okresie od 1 września do 1 października br. Umowy obejmują świadczenie usług przewozowych do dnia 30 czerwca 2025 r.

Trzy umowy

Podpisanie umów kończy prowadzone przez Zarząd Transportu Miejskiego postępowanie przetargowe, w ramach którego chęć przewożenia pasażerów kieleckiej komunikacji zgłosiło dwóch przewoźników. Oferta BP Tour Sp. z o.o. okazała się najkorzystniejsza, a za realizowane usługi przewozowe wykonawca otrzyma łącznie ok. 45,5 mln zł.

Każda z podpisanych umów dotyczy trzech zadań przewozowych:

  • pierwsze dotyczy obsługi czterech linii (13, 102, 107, 108),
  • drugie dotyczy trzech linii (23, 24, 112),
  • trzecie ws. obsługi pięciu linii (0W, 0Z, 103, 104, 114).

W ramach zawartych umów kielecki ZTM wymaga od BP Tour również m.in. zatrudnienia 25 kierowców z minimum półrocznym doświadczeniem jako kierowca autobusu, a także posiadania na terenie miasta lub w odległości 5 km bazy eksploatacyjnej z miejscami postojowymi dla wszystkich autobusów.

Komentarze