Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jelenia Góra ma dwie oferty na ładowarki do elektrobusów

infobus
05.05.2023 09:05
0 Komentarzy

Jelenia Góra ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest dostawa z montażem i uruchomieniem infrastruktury ładowania autobusów elektrycznych.

Zamawiający czekał na oferty do dnia 14 kwietnia i otrzymał je od dwóch podmiotów. Urządzenia posłużą do ładowania zakupionych przez dolnośląskie miasto 20. elektrobusów marki Yutong, o czym pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Równolegle MZK ogłosiło zamówienie na zasilanie do ładowarek.

Co chciała Jelenia Góra?

Zanim przejdziemy do złożonych ofert, przypomnijmy, że przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:

  • utworzenie 20 punktów ładowania typu plug-in (mogących pracować w trybie zintegrowanym – dwu lub wielostanowiskowym) obejmujących 10 szt. fabrycznie nowych, jednej marki i typu, dwustanowiskowych, stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym, o maksymalnej mocy wyjściowej minimum 120 kW na terenie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego sp. z o.o. w Jeleniej Górze,
  • utworzenie 3 punktów ładowania terenowego obejmujących dostawę, montaż i uruchomienie: przy ulicy 1 Maja w pobliżu Dworca Kolejowego, na pętli autobusowej przy ulicy J. Kiepury oraz na pętli autobusowej przy ulicy Podgórzyńskiej – po 1 szt. fabrycznie nowej, jednostanowiskowej, stacjonarnej, stacji ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym,
  • dostawę 1 szt. fabrycznie nowej ładowarki (warsztatowej) mobilnej plug-in wolnego ładowania o mocy regulowanej max. 43 kW,
  • objęcie dostarczonych stacji ładowania kompletnym systemem zarządzania telemetrycznego służącego m.in. do zdalnego monitorowania, zarządzania, nadzorowania infrastruktury ładowania, zbierania danych, aktualizacji, diagnozowania i zdalnego sterowania pracą dostarczonych stacji ładowania wraz z niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją,
  • przeprowadzenie instruktażu dla pracowników MZK w zakresie niezbędnym do prawidłowego użytkowania przedmiotu dostawy i jego obsługi,
  • wykonanie naklejek i oklejenie wszystkich stacji ładowania zgodnie z zasadami oraz wytycznymi zamawiającego przedstawionymi na etapie realizacji umowy,
  • dostarczenie dokumentacji powykonawczej i eksploatacyjnej.

Dwie oferty

Do dnia 14 kwietnia swoje oferty do Jeleniej Góry przesłali:

  • Elektrometal S.A. – cena 2 598 042,90 PLN,
  • Ekoenergetyka-Polska S.A. – cena 2 716 947,00 PLN.

Obie propozycje zmieściły się w budżecie zamawiającego, który wynosi równe 4 000 000,00 PLN. Na finalną ocenę ofert składać się ma nie tylko cena (waga 60%), lecz również warunki gwarancji (waga 40%). Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem (a otrzymane oferty na to wskazują), to inwestycja zostanie w całości zrealizowana najpóźniej do 15 marca 2024 roku.

Komentarze