Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

„Jedźmy Razem!” ogłasza przetarg na sześć autobusów spalinowych klasy II. Z CUPT-KPO

infobus
05.06.2025 15:01
0 Komentarzy

Związek Powiatowo-Gminny „Jedźmy Razem” z Myszkowa ogłosił przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów klasy II zasilanych olejem napędowym.

Zamówienie podzielono na dwa zadania, a pojazdy mają spełniać normę emisji Euro 6. Inwestycja współfinansowana jest z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO. O poprzednim zamówieniu taborowym Związku (wygranym przez Mercus i z dofinansowaniem Polskiego Ładu) pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce zakupić Związek „Jedźmy Razem” w nowym przetargu?
  2. Jaki jest termin dostawy autobusów w zadaniu 1?
  3. Jakie jest źródło dofinansowania tej inwestycji?
„Jedźmy Razem!” ogłasza przetarg na sześć diesli klasy II – zakup wsparty z KPO
„Jedźmy Razem!” ogłasza przetarg na sześć diesli klasy II – zakup wsparty z KPO

Dwa czasowe zadania

5 czerwca 2025 r. ogłoszono przetarg na zakup sześciu fabrycznie nowych autobusów klasy II, spełniających normę emisji Euro 6. To kolejne zamówienie w ramach rozwijania transportu publicznego w rejonie Myszkowa, realizowane przez Związek Powiatowo-Gminny „Jedźmy Razem”. Zakup podzielono na dwa zadania:

  • Zadanie 1: cztery autobusy z terminem dostawy do 90 dni od podpisania umowy;
  • Zadanie 2: dwa autobusy z dostawą do 243 dni od zawarcia kontraktu.

Wartość całkowita projektu: 6.567.216,00 zł / 5.056.756,32 zł netto, a wartość dofinansowania: 4 805 280,00 zł. W obu częściach wymagane są pojazdy fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2025 r., odporne na polskie warunki atmosferyczne i środki do utrzymania dróg. Konstrukcja powinna zapewniać co najmniej 12 lat eksploatacji przy założeniu 80 tys. km rocznego przebiegu.

Wymogi wobec oferentów obejmują m.in. wykazanie odpowiednich referencji (min. jeden nowy autobus za 600 tys. zł brutto w Zadaniu 1, a w Zadaniu 2 – dostawa co najmniej dwóch pojazdów tego samego typu i DMC min. 18 t).

✅ Na oferty zamawiający czeka do 14 lipca 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:

  • Cena – 60% (zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE)
  • Termin realizacji – 20%
  • Warunki gwarancji – 20%

Termin realizacji: dostawy autobusów planowane są na IV kwartał 2025 roku, a przekazanie ich operatorowi przewidziano na I kwartał 2026 roku. Link do SWZ – postępowanie 363927-2025

„Jedźmy Razem!” ogłasza przetarg na sześć diesli klasy II – zakup wsparty z KPO
„Jedźmy Razem!” ogłasza przetarg na sześć diesli klasy II – zakup wsparty z KPO

Zakupowe tło

Poprzednie zakupy Związku „Jedźmy Razem” dotyczyły mniejszych autobusów, co pokazuje, że bieżące postępowanie jest jednym z największych inwestycyjnych działań organizatora w ostatnich latach. 20 sierpnia 2024 r. firma Mercus PSQ podpisała dwa kontrakty na dostawę łącznie czterech minibusów z silnikami Euro VI step E. Oba postępowania – ZPG.272.1.1.2024 oraz ZPG.272.1.2.2024 – miały identyczne kryteria oceny (60% cena, 20% gwarancja, 20% termin realizacji), a wartość każdego z nich wyniosła 1 992 600,00 zł.

Nowe autobusy od Mercus zostały zaprezentowane na parkingu przed Starostwem Powiatowym w Myszkowie. To kolejny krok w modernizacji transportu publicznego po tym, jak w 2023 roku Związek zakupił trzy zeroemisyjne pojazdy marki Pilea.

Podczas prezentacji pojazdów starosta Piotr Kołodziejczyk wyraził swoje zadowolenie z kolejnej inwestycji w nowoczesny tabor:

– „To bardzo ważne, że związek wzbogacił się o cztery nowe pojazdy. Będą one obsługiwały linie komunikacyjne w Koziegłowach, Niegowie, Łazach oraz Ogrodzieńcu, co poprawi komfort i jakość podróżowania dla naszych mieszkańców.”

Cechy charakterystyczne najnowszych minibusów Iveco-Mercus City to:

  • Norma emisji spalin: silniki spełniają surową normę Euro 6, co znacznie redukuje emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
  • Przystosowanie dla osób niepełnosprawnych: minibusy w wersji międzymiastowej, niskowejściowej, z rampą dla wózków.
  • Wartość inwestycji: całkowity koszt wyniósł 4 mln zł, z czego aż 85% sfinansowano z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Komentarze