Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta w przetargu na 25 autobusów spalinowych dla PKS Garwolin. Z CUPT-KPO

infobus
02.06.2025 19:07
0 Komentarzy

2 czerwca 2025 roku otwarto oferty w przetargu ogłoszonym przez Związek Powiatowo-Gminny „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe” na dostawę niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy II.

W postępowaniu złożono jedną propozycję, którą przygotowała spółka ABP Bus & Coach ze Słupska. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów hybrydowych planuje zakupić Związek Powiatowo-Gminny „Garwolińskie Przewozy Gminno-Powiatowe”?
  2. Która firma złożyła ofertę w przetargu na dostawę autobusów dla Garwolina?
  3. Jakie trzy kryteria oceny ofert przewidziano w przetargu?
Jedna firma w grze o autobusy dla PKS Garwolin – otwarto oferty
Jedna firma w grze o autobusy dla PKS Garwolin – otwarto oferty

Dwa zadania

Przetarg, podzielony na dwie części, dotyczył dostawy łącznie 25 fabrycznie nowych autobusów niskoemisyjnych do obsługi publicznego transportu zbiorowego. W ramach części pierwszej planowany jest zakup 20 pojazdów – po 10 autobusów ON Euro 6 w wersjach MIDI (9–11 m) i MAXI (11–12,6 m). Z kolei część druga zakłada dostawę 5 autobusów hybrydowych (spalinowo-elektrycznych) klasy MIDI.

Zamawiający postawił na autobusy z niską podłogą pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami, przestrzenią pasażerską na minimum 50–70 osób (w tym 35–45 miejsc siedzących), wysokie siedzenia z pasami bezpieczeństwa, komplet tablic elektronicznych LED i tablicę trasową w środku. W wersjach hybrydowych istotne były wymagania dotyczące napędu: silnik wysokoprężny Euro 6E i wspomagająca go jednostka elektryczna o mocy co najmniej 25 kW oraz funkcja start-stop. Autobusy mają być w pełni gotowe do pracy w przewozach regionalnych i podmiejskich.

Jedna firma w grze o autobusy dla PKS Garwolin – otwarto oferty
Jedna firma w grze o autobusy dla PKS Garwolin – otwarto oferty

Analiza ofert

W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta – złożyła ją firma ABP Bus & Coach. Za realizację części 1 (20 autobusów spalinowych) oferent zaproponował 27.096.900 PLN brutto, co przy stawce VAT 23% daje kwotę 22.020.244 PLN netto, a jednostkowy koszt netto za jeden autobus wynosi 1.101.012 PLN netto.

W przypadku części 2 (5 autobusów hybrydowych), zaproponowana kwota to 9.218.850 PLN brutto, czyli 7.495.000 PLN netto – co daje 1.499.000 PLN netto za jeden autobus hybrydowy.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w części 1 wynosi 29.520.000 PLN brutto, natomiast na część 2 – 7.380.000 PLN brutto. Oznacza to, że oferta dla części 1 mieści się w budżecie, natomiast propozycja dla części 2 przekracza zakładany limit o 1.838.850 PLN.

Jedna firma w grze o autobusy dla PKS Garwolin – otwarto oferty
Jedna firma w grze o autobusy dla PKS Garwolin – otwarto oferty

Co dalej?

Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji (60 miesięcy) – 20%
✅ Skrócenie terminu dostawy – 20%

Zamawiane autobusy mają być przystosowane do przewozów regionalnych, spełniać normę Euro 6E, posiadać układ drzwi 1-2-0, niską podłogę w przedniej części, wysokie fotele z pasami, elektroniczne tablice kierunkowe i informacje liniowe. Pojazdy hybrydowe muszą dodatkowo posiadać elektryczny napęd wspomagający, z magazynem energii opartym o akumulatory, superkondensatory lub inne systemy energoelektroniczne.

Planowany termin realizacji zamówienia zostanie wskazany w umowie, z możliwością dodatkowego punktowania za jego skrócenie. Link do ogłoszenia i SWZ

Komentarze