Jedna oferta na autobusy międzymiastowe dla Gminy Tczew. Z Polskiego Ładu
19 sierpnia Gmina Tczew otworzyła ofertę w przetargu na dostawę dwóch autobusów z silnikiem diesla.
Zakup ten jest finansowane w 98% ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład. Samorząd dokłada 2% ze środków własnych. O ogłoszeniu tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej.
Spis treści:
- Jakie kryteria techniczne były najwyżej punktowane przez Gminę Tczew w przetargu na dostawę dwóch autobusów?
- Ile wynosiła oferta złożona przez ABP Bus & Coach na dostawę autobusów dla Gminy Tczew?
- Jakie są kluczowe cechy techniczne autobusów, które mają być dostarczone do Gminy Tczew, takie jak układ drzwi czy moc silnika?
PUNKTACJA WYKONAWCÓW
Zanim przejdziemy do oferty, sprawdźmy co Gmina Tczew (obok najniżej ceny) najwyżej punktowała w zakresie rozwiązań technicznych:
- szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnie przez zanurzenie w kąpieli katoferycznej lub aluminium -10 pkt
- ten sam producent silnika i autobusu (ta sama grupa kapitałowa) -20 pkt,
- sposób osiągnięcia normy Euro 6E – system bez zaworu EGR – 10 pkt.
Jak widać, samorząd wyróżnił tylko trzy kryteria techniczne, ale są one bardzo istotne z punktu widzenia potencjalnych oferentów. Mowa tu przede wszystkim o silniku tego samego producenta co autobus oraz nadwoziu wykonanym w technologii KTL. W takiej sytuacji spodziewaliśmy się minimum dwóch ofert: Daimler Buses i Iveco.
Jedna oferta
19 sierpnia okazało się, że gmina Tczew pozyskała tylko jedną propozycję – od ABP Bus & Coach na sumę 3.109.932,00 PLN brutto / 2.528.400 PLN netto, co daje jednostkową cenę Iveco Crossway 10,8 na poziomie 1.264.200 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia to 2.041.000,00 PLN brutto, czyli mamy przekroczenie o ponad milion brutto. Co zrobi zamawiający? Może przy tak sporym dofinansowaniu dołoży ze środków własnych. Zobaczymy.
TCZEWSKIE AUTOBUSY
Pojazdy dla tczewskiej gminy mają być niskowejściowe, międzymiastowe. Będą to konstrukcje o długości minimum 8,9 m. Mają mieć możliwość przewozu minimum 40 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się ma przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0. Jednostka napędowa autobusów to silnik zasilany olejem napędowym, spełniający normę emisji spalin Euro 6e, o mocy minimum 220 KM.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona w drzwi, w górnej części oszklone, z okienkiem do sprzedaży biletów. Autobusy muszą być wyposażone w urządzenie alkoblokady, uniemożliwiające uruchomienie silnika przez osoby pod wpływem alkoholu. Z kolei przestrzeń pasażerska autobusów musi być wyposażona w 3 podwójne ładowarki USB. Wygodne podróże zapewnią miękkie fotele pasażerskie, wysokie z zagłówkiem, z pasami bezpieczeństwa, w kolorze ciemnej zieleni. System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne tablice: 3 tablice diodowe zewnętrzne (tablice przednia, boczna, tylna) i 1 tablica (wyświetlacz) LCD wewnętrzna. Tablice elektroniczne zewnętrzne mają być wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-746e3c54-03b5-11ef-b21f-3ab44b58c1d6
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze