Jeden oferent w grze o dostawę autobusów dla PKS Kamienna Góra
4 lipca 2025 r. PKS Kamienna Góra otworzył oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów niskoemisyjnych klasy II.
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zakończyło się wpłynięciem jednej oferty. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert wpłynęło w przetargu PKS Kamienna Góra na dwa autobusy niskoemisyjne klasy MAXI?
- O ile netto oferta ABP Bus & Coach przekroczyła budżet przewidziany przez zamawiającego?
- Jaki jest minimalny wymóg mocy silnika (w kW) w specyfikacji technicznej zamówienia?
Jedna oferta na dwa autobusy
Przedmiotem postępowania ogłoszonego przez PKS Kamienna Góra sp. z o.o. była dostawa dwóch niskoemisyjnych autobusów międzymiastowych klasy MAXI. Zamówienie współfinansowane jest ze środków KPO – CUPT i obejmuje pojazdy spełniające szczegółowe wymagania techniczne: długość 10,5–12,5 metra, silnik wysokoprężny Euro 6 (min. 200 kW), 70 miejsc ogółem, w tym co najmniej 49 siedzących, konfiguracja drzwi 1-2-0 i miejsce kierowcy przystosowane do sprzedaży biletów. Autobusy mają posiadać systemy GPS, zliczania pasażerów, komplet tablic kierunkowych i komfortowe wyposażenie dla pasażerów (fotele z pasami, podłokietniki, wysokie oparcia, uchwyty). Warunkiem było też, by pojazdy pochodziły od jednego producenta i były wyprodukowane najwcześniej w 2025 roku.
Jedyną ofertę złożyła firma ABP Bus & Coach Sp. z o.o. ze Słupska, proponując dostawę autobusów za łączną kwotę 2.951.631 PLN brutto, czyli 2.400.515 PLN netto. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 2.400.000 PLN netto, co oznacza, że oferta przekracza budżet o zaledwie 515 PLN netto. Po przeliczeniu, cena jednostkowa netto za jeden model Iveco Crossway 10,8 Line wynosi 1.200.257 PLN netto.
Pod względem finansowym oferta ABP mieści się praktycznie w budżecie zamawiającego, co stawia ją w bardzo korzystnej pozycji. Firma ta wcześniej realizowała podobne dostawy – także w ramach KPO – i w Kamiennej Górze może liczyć na kontynuację współpracy.
Teraz czekamy na decyzję zamawiającego, która zostanie podjęta na podstawie kryteriów przetargowych:
✅ cena (60%)
✅ zabezpieczenie antykorozyjne (20%)
✅ unifikacja producenta silnika i autobusu (10%)
✅ sposób spełnienia normy Euro 6 – bez EGR (10%)
W zakresie technicznym punkty będą przyznawane m.in. za zastosowanie odpornego na korozję szkieletu i poszycia nadwozia (aluminium lub kąpiel kataforetyczna), silnik pochodzący od tego samego producenta co pojazd, oraz zastosowanie systemu bez EGR w celu spełnienia normy emisji.
Planowany termin dostawy nie został jeszcze jednoznacznie określony, ale zgodnie z zapisami SWZ, wykonanie ma nastąpić w okresie do 9 miesięcy od podpisania umowy.
Przetarg można śledzić pod linkiem:👉 https://platformazakupowa.pl/transakcja/1121772
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze