Jeden autobus spalinowy dla GZK Rędziny. Oferta MAN-a wybrana. Z opcją
21 października 2025 r. Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach oficjalnie rozstrzygnął przetarg na zakup jednego autobusu klasy I kategorii MAXI.
Komisja przetargowa jednogłośnie wybrała ofertę złożoną przez MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o., która była jedyną ofertą w postępowaniu. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na zakup autobusu dla GZK Rędziny?
- Jaką kwotę zaproponowano za dostawę pojazdu?
- Jaki model autobusu zostanie dostarczony do Rędzin?
Jeden diesel
Postępowanie dotyczyło zakupu jednego fabrycznie nowego autobusu niskopodłogowego klasy I kategorii MAXI z silnikiem diesla, z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejny pojazd w opcji. Nowy autobus ma obsługiwać lokalne przewozy pasażerskie GZK Rędziny.
Zamawiający wymagał, aby pojazd był wyposażony w silnik spalinowy chłodzony cieczą, o mocy minimum 200 kW i pojemności powyżej 9.000 cm³, spełniający normę emisji spalin Euro 6e. Konstrukcja miała być w pełni niskopodłogowa, z układem drzwi 2-2-2, miejscem dla co najmniej 85 pasażerów (w tym 28 siedzących) oraz kabiną kierowcy z okienkiem do sprzedaży biletów.
Wymagania obejmowały także wyposażenie pojazdu w ergonomiczne siedzenia z tapicerowanymi wkładkami, bursztynowe tablice LED zewnętrzne, tablicę wewnętrzną dwurzędową, a także dwa ekrany LCD o przekątnej min. 23 cale.
Analiza ofert i budżetu
W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez firmę MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o.. W ofercie znalazł się model MAN Lion’s City 12 C. Cena zaproponowana przez wykonawcę wyniosła 1.830.240 PLN brutto / 1.488.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus na poziomie – 1.488.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 1.800.000 PLN brutto, czyli 1.463.415 PLN netto, a więc oferta przekroczyła budżet o 30.240 PLN brutto. Mimo przekroczenia budżetu, zamawiający uznał ofertę za możliwą do zaakceptowania i zgodną ze specyfikacją.
Oferta MAN uzyskała 100 punktów i została oceniona jako najkorzystniejsza. Decyzję podjęto na podstawie wcześniej określonych kryteriów:
✅ cena – 65 pkt
✅ silnik i autobus tego samego producenta – 10 pkt
✅ kataforeza całopojazdowa – 10 pkt
✅ szyby boczne uchylne – 10 pkt
✅ przebieg między wymianami oleju min. 60.000 km – 5 pkt
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cacea3bf-df9c-4342-95de-d76eeea8a4d
Wymagania techniczne i terminy
Zgodnie ze specyfikacją, GZK Rędziny preferował pojazd renomowanego producenta, z możliwie jak najwyższą niezawodnością i komfortem eksploatacyjnym. W autobusie miały znaleźć się:
- niezależne zawieszenie przednie,
- trwała i zabezpieczona antykorozyjnie konstrukcja podwozia (pełna kataforeza),
- uchylne szyby boczne,
- system informacji pasażerskiej klasy miejskiej,
- wydajna klimatyzacja oraz ogrzewanie.
Dostawa pojazdu przewidziana jest w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy, a pojazd ma rozpocząć obsługę linii lokalnych w 2026 roku. W postępowaniu przewidziano również opcję na drugi identyczny autobus, która może zostać uruchomiona w zależności od możliwości budżetowych GZK Rędziny.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze