Jakie elektryki przyjadą do Kórnika? Analiza SWZ
Urząd Miasta i Gminy Kórnik poszukuje dostawcy trzech sztuk fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI wraz z infrastrukturą ładowania.
Autobusy mają być dostarczone do miasta do dnia 31 maja 2024 roku. O finansowaniu i formalnościach tego przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. Standardowo przyszedł czas na szczegółową analizę SWZ.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny dwóch kryteriów: ceny (60%), parametrów techniczno-eksploatacyjnych (40%). W kryteriach technicznych najwięcej punktów można zdobyć za następujące rozwiązania:
- materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia szkieletu/ kratownicy, ramy/ podwozia – profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub normą równoważną) – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw) – aluminium, blachy ze stali odpornej na korozję zgodnie z PN-EN 10088 lub normą równoważną, tworzywa sztuczne przeznaczone do stosowania na zewnątrz, charakteryzujące się bardzo wysoką odpornością na uderzenia, zarysowania i nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego – 10 pkt,
- wysokość od podłoża wszystkich wejść pasażerskich autobusu, zawierająca się w zakresie od 300 do 320 mm (włącznie) – 5 pkt,
- najniższe zużycie energii elektrycznej – 9 pkt,
- zaoferowanie autobusów wyposażonych w szybę przednią dzieloną w pionie wzdłuż osi autobusu i dodatkową szybę dla przedniej tablicy kierunkowej – 2 pkt,
- zaoferowanie przez wykonawcę w autobusach technologii SiC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego oferta otrzyma – 4 pkt.
Oczekiwania Kórnika
Trzy elektryki mają mieć długość od 11,9 do 12,0 m, a wysokość max. 3,4 m. Autobusy muszą pomieścić minimum 70 pasażerów, w tym minimum 27 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być napędzane silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonymi w osi napędowej. Ich moc ma wynosić minimum 160 kW. Układ napędu musi posiadać funkcję odzyskiwania energii hamowania i wykorzystywać ją do doładowania zastosowanego systemu magazynowania energii. Baterie trakcyjne będą wykonane w technologii NMC lub LFP. Ich pojemność nominalna ma wynosić minimum 390 kWh. Powinny być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Zdolność magazynowania energii w pojeździe musi umożliwić przejechanie autobusem co najmniej 300 km, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Ładowanie baterii będzie odbywać się poprzez złącze plug-in oraz przez pantograf.
Przechodzimy do środka autobusów, gdzie na przodzie znajdzie się wydzielona kabina kierowcy typu ,,zamkniętego”, zamykana na zamek patentowy, z zamykanym okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet. Z kolei w przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia, których szkielety będą wykonane z tworzywa sztucznego lub stali nierdzewnej, wyklejone wykładziną tapicerowaną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu, odporne na „graffiti”.
Elektryki będą wyposażone w komplet diodowych, elektronicznych tablic informacyjnych, w kolorze bursztynowym lub zbliżonym. Wewnątrz znajdzie się tablica podsufitowa, wyświetlająca informacje w kolorze czerwonym, a także tablica boczna LCD o przekątnej minimum 38 cali, wyświetlająca przebieg trasy.
Dodatkowo autobusy będą wyposażone w system kontroli trzeźwości kierowcy. Oznacza to, że każde uruchomienie napędu autobusu (z wyłączeniem przerw pomiędzy poszczególnymi uruchomieniami napędu wynoszącymi do 30 minut, z możliwością zmiany tego czasu przez zamawiającego) musi być poprzedzone wykonaniem testu kontroli trzeźwości. Ponadto, w autobusach przewidziano również system zliczania pasażerów.
Mamy faworyta
Kórnik dokładnie wie jakich elektrobusów chce. Analiza SWZ nie pozostawia zbyt wiele do rozważania nad potencjalnymi faworytami, bowiem punktacja w kryteriach oceny ofert przemawia na korzyść tylko jednego producenta. Jest nim oczywiście Solaris. Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 18 maja.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze