Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakie autobusy zamówi Powiat Słupski dla PKS? Mamy faworyta. Analiza SWZ

infobus
13.06.2025 06:06
0 Komentarzy

Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.

Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). O podstawowych wymaganiach przetargowych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Przyszedł czas na szczegóły.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych chce kupić Powiat Słupski i jakiej są one klasy?
  2. Jakie są trzy kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez Powiat Słupski?
  3. Jaka jest minimalna nominalna i dostępna pojemność magazynu energii, jakiej wymaga zamawiający?
Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.
Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.

Za co punkty?

W części autobusowej przetargu zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem następujących kryteriów: cena (60%), parametry techniczne (20%), okres gwarancji (20%).

W przypadku parametrów technicznych, najwięcej punktów można uzyskać za:

  • liczba miejsc siedzących stałych dostępnych z niskiej podłogi 13 i więcej – 5 pkt,
  • silnik umiejscowiony centralnie za osią napędową – 5 pkt,
  • średnie zużycie energii elektrycznej – poniżej 0,81 kWh/km – 5 pkt,
  • pojemność baterii – powyżej 480 kWh – 5 pkt.
Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.
Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.

Specyfikacja techniczna

Nowe autobusy mają mieć długość od 12,5 do 13,0 m, szerokość min. 2,50 m i wysokość do 3,5 m. Pojazdy będą posiadać niską podłogę, bez progów wewnątrz pojazdu w obszarze od początku drzwi pierwszych do końca drzwi środkowych. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym usytuowanym przed lub za osią napędową, silnikami w piastach kół lub w zabudowie wieżowej, o łącznej maksymalnej mocy minimum 230 kW. Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii (rekuperacji) w czasie hamowania i redukcji prędkości dla potrzeb doładowania magazynów energii lub ogrzewania (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego).

Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach (lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 400 kWh, a energii dostępnej dla użytkownika – 350 kWh. Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez złącze typu plug-in.

Stanowisko kierowcy będzie w pełni wydzielone od przedziału pasażerskiego. Będzie to kabina typu półzamkniętego. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele typu międzymiastowego, wysokie, tapicerowane miękkie, z zagłówkiem i podłokietnikiem od strony przejścia oraz uchwytami.

Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe w kolorze białym. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica – monitor w postaci kolorowego ekranu LCD lub LED o przekątnej min 21 cali. Tablica ta będzie wyświetlać: logo przewoźnika i logo Powiatu Słupskiego, numer linii, nazwę przystanku docelowego, aktualny czas, temperaturę zewnętrzną powietrza i temperaturę panująca w przestrzeni pasażerskiej.

Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.
Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.

Podsumowanie

Patrząc na kryteria oceny ofert oraz opis przedmiotu zamówienia, mamy jeden typ, który idealnie spełnia wymogi zamawiającego. Jest to Iveco z modelem Crossway LE Elec 13. Nie jest również tajemnicą, że w taborze PKS Słupsk, dla którego kupowane są nowe autobusy, występują pojazdy tej marki. W tej sytuacji spodziewamy się tylko jednej oferty. O tym, kto ją złoży, dowiemy się w dniu 17 czerwca.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1108439

Komentarze