Jakie autobusy zamówi Powiat Słupski dla PKS? Mamy faworyta. Analiza SWZ
Powiat Słupski kupuje sześć autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI plus ładowarki do elektrobusów.
Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO). O podstawowych wymaganiach przetargowych tego zamówienia pisaliśmy już w InfoBusie. Przyszedł czas na szczegóły.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych chce kupić Powiat Słupski i jakiej są one klasy?
- Jakie są trzy kryteria oceny ofert w przetargu ogłoszonym przez Powiat Słupski?
- Jaka jest minimalna nominalna i dostępna pojemność magazynu energii, jakiej wymaga zamawiający?
Za co punkty?
W części autobusowej przetargu zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem następujących kryteriów: cena (60%), parametry techniczne (20%), okres gwarancji (20%).
W przypadku parametrów technicznych, najwięcej punktów można uzyskać za:
- liczba miejsc siedzących stałych dostępnych z niskiej podłogi 13 i więcej – 5 pkt,
- silnik umiejscowiony centralnie za osią napędową – 5 pkt,
- średnie zużycie energii elektrycznej – poniżej 0,81 kWh/km – 5 pkt,
- pojemność baterii – powyżej 480 kWh – 5 pkt.
Specyfikacja techniczna
Nowe autobusy mają mieć długość od 12,5 do 13,0 m, szerokość min. 2,50 m i wysokość do 3,5 m. Pojazdy będą posiadać niską podłogę, bez progów wewnątrz pojazdu w obszarze od początku drzwi pierwszych do końca drzwi środkowych. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0.
Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym usytuowanym przed lub za osią napędową, silnikami w piastach kół lub w zabudowie wieżowej, o łącznej maksymalnej mocy minimum 230 kW. Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii (rekuperacji) w czasie hamowania i redukcji prędkości dla potrzeb doładowania magazynów energii lub ogrzewania (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego).
Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach (lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 400 kWh, a energii dostępnej dla użytkownika – 350 kWh. Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez złącze typu plug-in.
Stanowisko kierowcy będzie w pełni wydzielone od przedziału pasażerskiego. Będzie to kabina typu półzamkniętego. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele typu międzymiastowego, wysokie, tapicerowane miękkie, z zagłówkiem i podłokietnikiem od strony przejścia oraz uchwytami.
Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe w kolorze białym. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica – monitor w postaci kolorowego ekranu LCD lub LED o przekątnej min 21 cali. Tablica ta będzie wyświetlać: logo przewoźnika i logo Powiatu Słupskiego, numer linii, nazwę przystanku docelowego, aktualny czas, temperaturę zewnętrzną powietrza i temperaturę panująca w przestrzeni pasażerskiej.
Podsumowanie
Patrząc na kryteria oceny ofert oraz opis przedmiotu zamówienia, mamy jeden typ, który idealnie spełnia wymogi zamawiającego. Jest to Iveco z modelem Crossway LE Elec 13. Nie jest również tajemnicą, że w taborze PKS Słupsk, dla którego kupowane są nowe autobusy, występują pojazdy tej marki. W tej sytuacji spodziewamy się tylko jednej oferty. O tym, kto ją złoży, dowiemy się w dniu 17 czerwca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1108439
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze