Jakie autobusy elektryczne chce kupić miasto dla MZK Ostrołęka? Analiza SWZ
Miasto Ostrołęka szuka dostawcy sześciu autobusów elektrycznych i ładowarek.
Mają to być pojazdy klasy I kategorii MAXI. Zamówienie ma mieć dofinansowanie z programu: Zielony Transport Publiczny. O ogłoszeniu przetargu na te autobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Kto ma szanse na ten najnowszy kontrakt z Ostrołęki? Sprawdzamy SWZ.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów elektrycznych zamierza kupić Ostrołęka?
- Jakie dodatkowe punkty można uzyskać za konstrukcję przedniej szyby?
- Jaka jest minimalna pojemność magazynu energii wymagana w specyfikacji?
Premiowane rozwiązania techniczne
Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny sześciu kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- najniższego zużycia energii elektrycznej – 12 pkt,
- energii akumulatorów trakcyjnych – 400 kWh i powyżej – 10 pkt,
- zasięgu w warunkach komunikacji miejskiej – 400 km i powyżej – 10 pkt,
- szyby przedniej składającej się z trzech części (cześć dolna lewa, cześć dolna prawa podzielone w osi pojazdu oraz część górna tj. szyba osłaniająca tablicę zewnętrzną przednią) – 4 pkt,
- okresu gwarancji na magazyn energii – na wszystkie baterie trakcyjne wymagana jest gwarancja jakości na okres min. 96 miesięcy, przy spadku pojemności baterii nie więcej niż 20 %. Za każde dodatkowe 12 miesięcy oferta otrzyma 2 punkty, jednak – max 4 pkt.
Specyfikacja techniczna
Elektrobusy dla Ostrołęki mają mieć długość do 12,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, pomiędzy przednimi drzwiami (początek drzwi) a środkowymi drzwiami (koniec drzwi), o wysokości podłogi do 340 mm w każdym progu drzwi. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2.
Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym centralnym o mocy w przedziale 160 kW – 220 kW. Układ napędu musi posiadać system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy, i wykorzystywać ją do doładowania magazynu energii. Energia elektryczna gromadzona będzie w magazynach energii, którymi mogą być: akumulatory trakcyjne, superkondensatory lub inne urządzenia będące wynikiem postępu technicznego, o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do wymienionych powyżej. Pojemność magazynu energii – ma być nie mniejsza niż 300 kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe ma zapewniać przejechanie przez autobus co najmniej 200 km, bez konieczności doładowywania baterii trakcyjnych. Autobusy mają być dostosowane do ładowania magazynów energii w systemie plug-in.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu „komunikacji miejskiej” tapicerowanych, pokrytych wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Pasażerowie i kierowca będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to wydzielona, przeszklona kabina, typu zamkniętego, dostatecznie izolująca stanowisko kierowcy przed ewentualną agresją pasażerów, zapewniająca możliwość kontaktu głosowego pomiędzy pasażerem a kierowcą.
System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe wykonane w technologii LED. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica podświetlana w technologii LED (w kolorze bursztynowym), wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.
Podsumowanie
Ostatnim dostawcą autobusów elektrycznych dla MZK był Solaris. I z dużym prawdopodobieństwem to się nie zmieni. Choćby przez punktowane kryterium szyby przedniej dzielonej w pionie. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 18 czerwca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1109034
Komentarze