Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kamiennej Górze szuka dostawcy dwóch autobusów niskoemisyjnych. Będą to autobusy klasy II kategorii MAXI.
Zakupy są możliwe dzięki dofinansowaniu z programu CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora przyjrzeć się ich wyposażeniu. Przechodzimy do kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.
Rozkład jazdy:
- Ile autobusów chce kupić PKS Kamienna Góra w ramach tego przetargu?
- Jakie kryterium oceny ofert odpowiada za maksymalnie 60 punktów?
- Jaki typ silnika ma napędzać zamawiane autobusy?
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał oferty z uwzględnieniem czterech kryteriów:
- ceny – 60 pkt,
- zabezpieczenia antykorozyjnego – szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnie przez zanurzenie w kąpieli katoferycznej lub aluminium – 20 pkt,
- unifikacji silnika – ten sam producent silnika i autobusu (w ramach tej samej grupy kapitałowej) – 10 pkt,
- sposobu osiągnięcia normy Euro 6 lub normy równoważnej – system bez zaworu EGR – 10 pkt.
Czego szuka PKS Kamienna Góra?
Zamawiane autobusy muszą być pojazdami tej samej marki, wyprodukowane przez tego samego producenta, muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Będą to pojazdy z następującymi parametrami: długość: od 10.500 mm do 12.500 mm, szerokość: od 2.500 mm do 2.600 mm, wysokość: maksymalnie 3.600 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym). Wymagana pojemność pasażerska to minimum 70 osób, w tym 49 (plus kierowca) miejsc siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 1-2-0.
Autobusy będą napędzane przez silnik wysokoprężny, rzędowy, 6 cylindrowy umieszczony za tylną osią. Moc silnika ma wynosić minimum 200 kW. Silnik musi spełniać normę emisji spalin Euro 6 lub równoważną.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu „półotwartego”, wydzielona w sposób, który umożliwi kontakt z pasażerami w celu np. sprzedaży biletów. Dla pasażerów przewidziano siedzenia z wysokim oparciem, miękkie, wyposażone w tapicerkę wysokiej jakości węzełkową na oparciu i siedzisku oraz pasy bezpieczeństwa na każdym fotelu (2 punktowe, w miejscach eksponowanych 3 punktowe), uchylne podłokietniki na wybranych siedzeniach i uchwyty na każdym fotelu od strony przejścia.
Pojazdy zostaną wyposażone w komplet tablic kierunkowych zewnętrznych. Do tego dojdzie system lokalizacji GPS oraz system zliczania pasażerów.
Podsumowanie
Kryteria oceny ofert jasno wskazują, że największe szanse na zdobycie tego kontraktu ma ABP z autobusami Iveco. Nie można również pominąć faktu, że przy ostatnich zakupach autobusów niskoemisyjnych ze środków KPO, PKS postawił właśnie na tę markę. Otwarcie ofert odbędzie się 4 lipca.
Przetarg można śledzić na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1121772
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze