Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ

infobus
24.06.2025 09:02
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kamiennej Górze szuka dostawcy dwóch autobusów niskoemisyjnych. Będą to autobusy klasy II kategorii MAXI.

Zakupy są możliwe dzięki dofinansowaniu z programu CUPT-KPO. O ogłoszeniu przetargu na nowe autobusy pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora przyjrzeć się ich wyposażeniu. Przechodzimy do kryteriów oceny ofert i specyfikacji technicznej.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce kupić PKS Kamienna Góra w ramach tego przetargu?
  2. Jakie kryterium oceny ofert odpowiada za maksymalnie 60 punktów?
  3. Jaki typ silnika ma napędzać zamawiane autobusy?
Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ
Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie oceniał oferty z uwzględnieniem czterech kryteriów:

  • ceny – 60 pkt,
  • zabezpieczenia antykorozyjnego – szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnie przez zanurzenie w kąpieli katoferycznej lub aluminium – 20 pkt,
  • unifikacji silnika – ten sam producent silnika i autobusu (w ramach tej samej grupy kapitałowej) – 10 pkt,
  • sposobu osiągnięcia normy Euro 6 lub normy równoważnej – system bez zaworu EGR – 10 pkt.
Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ
Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ

Czego szuka PKS Kamienna Góra?

Zamawiane autobusy muszą być pojazdami tej samej marki, wyprodukowane przez tego samego producenta, muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Będą to pojazdy z następującymi parametrami: długość: od 10.500 mm do 12.500 mm, szerokość: od 2.500 mm do 2.600 mm, wysokość: maksymalnie 3.600 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym). Wymagana pojemność pasażerska to minimum 70 osób, w tym 49 (plus kierowca) miejsc siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane przez silnik wysokoprężny, rzędowy, 6 cylindrowy umieszczony za tylną osią. Moc silnika ma wynosić minimum 200 kW. Silnik musi spełniać normę emisji spalin Euro 6 lub równoważną.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu „półotwartego”, wydzielona w sposób, który umożliwi kontakt z pasażerami w celu np. sprzedaży biletów. Dla pasażerów przewidziano siedzenia z wysokim oparciem, miękkie, wyposażone w tapicerkę wysokiej jakości węzełkową na oparciu i siedzisku oraz pasy bezpieczeństwa na każdym fotelu (2 punktowe, w miejscach eksponowanych 3 punktowe), uchylne podłokietniki na wybranych siedzeniach i uchwyty na każdym fotelu od strony przejścia.

Pojazdy zostaną wyposażone w komplet tablic kierunkowych zewnętrznych. Do tego dojdzie system lokalizacji GPS oraz system zliczania pasażerów.

Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ
Jakich autobusów międzymiastowych oczekuje PKS Kamienna Góra? Analiza SWZ

Podsumowanie

Kryteria oceny ofert jasno wskazują, że największe szanse na zdobycie tego kontraktu ma ABP z autobusami Iveco. Nie można również pominąć faktu, że przy ostatnich zakupach autobusów niskoemisyjnych ze środków KPO, PKS postawił właśnie na tę markę. Otwarcie ofert odbędzie się 4 lipca.

Przetarg można śledzić na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1121772

Komentarze