Iveco dostarczy elektrobusy E-Way do DSZO. Pierwsze w naszym regionie. Znamy cenę
10 września 2025 roku Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) poinformowała o podpisaniu umowy z firmą CZ Corex, która dostarczy nowe elektrobusy Iveco E-Way.
Dokument został zawarty 1 września, a w rejestrze umów opublikowano go 9 września. Nowe elektrobusy dla Zlína/Otrokovíc będą jednymi z pierwszych zamówień tego modelu w naszym regionie Europy.
Rozkład jazdy:
- Ile elektrobusów Iveco E-Way obejmuje pierwszy etap dostawy dla DSZO?
- Jaka jest pojemność baterii w elektrobusach Iveco E-Way?
- Na jakiej linii mają jeździć nowe elektrobusy w Zlínie i Otrokovicach?
Elektryczna dziewiętnastka
Kontrakt obejmuje dostawę do 19 autobusów elektrycznych Iveco E-Way 12 m, w dwóch etapach. Pierwszy etap przewiduje zakup 7 pojazdów sfinansowanych w 85% z programu IROP. Drugi etap to opcja na kolejne 12 pojazdów, która zostanie uruchomiona w ciągu 5 lat, pod warunkiem pozyskania dodatkowych dotacji. Umowa zawiera także pakiet serwisowy, części, narzędzia diagnostyczne, mobilne ładowarki i szkolenia dla pracowników DSZO.
Cena jednego elektrobusu wynosi 15.515.000 CZK netto (czyli około 2 792 700 PLN netto przy kursie 1 CZK ≈ 0,18 PLN) a dodatkowe wyposażenie (ładowarki, diagnostyka, szkolenia) to kolejne 1.444.930 CZK. Pojazdy oferują 416 kWh pojemności baterii, co zapewnia co najmniej 250 km zasięgu. DSZO otrzyma też 5-letnią gwarancję na nowe autobusy.
„Nowe elektrobusy planujemy w pierwszej kolejności skierować na linię 33, która jest dość wymagająca pod względem obsługi – wymaga wielu ruszeń oraz dużej liczby zatrzymań w ruchu. Wszystko to odbywa się w wąskiej przestrzeni ulicznej, gdzie nie ma możliwości budowy nowej sieci trakcyjnej. Mieliśmy to na uwadze przy formułowaniu warunków przetargu” – powiedział Josef Kocháň, dyrektor DSZO.
Szczegóły techniczne
Nowe elektrobusy Iveco E-Way 12 m będą niskopodłogowe, trzydrzwiowe, z układem 27 miejsc siedzących i 50 miejsc stojących. Zasilane sześcioma bateriami o łącznej pojemności 416 kWh, pozwolą na obsługę wymagających tras bez konieczności rozbudowy sieci trakcyjnej. Ładowanie odbywać się będzie za pomocą standardu CCS Combo 2. Pojazdy będą wyposażone w system biletowy, terminale do płatności kartą przy drzwiach, komputery pokładowe, radiostacje oraz kamery, które pomogą w analizie zdarzeń eksploatacyjnych.
DSZO zakłada, że pierwsze siedem autobusów wyjedzie na ulice w ciągu 12 miesięcy od wejścia umowy w życie. Dzięki nim operator zwiększy udział zeroemisyjnego transportu publicznego i zyska większą elastyczność w obsłudze tras, które dotąd były trudne do elektryfikacji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze