Inowrocław z drugim podejściem do zakupu elektrobusów
1 sierpnia 20225 r. Miasto Inowrocław ogłosił przetarg na dostawę 4 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania. Będą to pojazdy klasy I – dwa kategorii MIDI i dwa – MINI.
To drugie podejście miasta do zakupu autobusów elektrycznych. Za pierwszym razem zamawiający otrzymał jedną ofertę, która przekraczała jego możliwości finansowe. Więcej o tym piszemy w InfoBusie tutaj.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Inowrocław ponownie ogłosił przetarg na elektrobusy?
- Jakie autobusy i ładowarki chce kupić miasto?
- Jakie są kryteria wyboru wykonawcy?
Dwa plus dwa
Miasto Inowrocław, wspierane funduszami unijnymi w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021–2027, ponowiło przetarg na zakup czterech autobusów elektrycznych: dwóch w segmencie MINI (7,5–8,8 m) dwóch w klasie MIDI (9,0–10,8 m).
Wszystkie pojazdy mają być jednoczłonowe, niskopodłogowe lub niskowejściowe, fabrycznie nowe, z pełnym wyposażeniem dla osób z niepełnosprawnościami – w tym z miejscem dla wózka inwalidzkiego i dziecięcego.
W ramach zamówienia wykonawca musi także dostarczyć dwie mobilne ładowarki dwustanowiskowe typu plug-in (o mocy 40–80 kW) przystosowane do pracy na zewnątrz, a także przeprowadzić szkolenia dla kierowców i mechaników oraz zapewnić serwis i wsparcie techniczne. Wszystkie pojazdy muszą pochodzić od jednego producenta i należeć do jednej rodziny produktowej.
Termin realizacji to 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający będzie oceniał wykonawców w trzech kryteriach:
- ✅ Cena brutto – 60%,
- ✅ Parametry techniczne układu napędowego – 25%,
- ✅ Parametry techniczne nadwozia – 15%.
Oferty można składać do dnia 1 września.
Więcej informacji o tym przetargu można znaleźć tutaj: https://inowroclaw.ezamawiajacy.pl
Za pierwszym razem
W pierwszym przetargu wzięła udział tylko jedna firma – KINETIK Sp. z o.o. z Warszawy – która złożyła ofertę opiewającą na 10.979.203,86 PLN brutto, czyli 8.926.187,70 PLN netto z pojazdami Karsan e-JEST i Karsan e-ATAK. Oznacza to średnią cenę jednostkową netto w wysokości 2.231.546 PLN za jeden autobus z ładowarką i dodatkowymi usługami.
Zamawiający przewidział budżet w wysokości 8.500.000 PLN brutto (czyli około 6.910.569 PLN netto). Różnica wynosi zatem niemal 2,5 mln zł brutto, czyli ponad 29% więcej niż zakładano. Oferta została oceniona jako formalnie zgodna, jednak ze względu na przekroczenie dostępnych środków i brak możliwości ich zwiększenia – postępowanie musiało zostać unieważnione.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze