Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Indie inwestują miliardy w autobusy elektryczne. Do 11 tys. elektrobusów w dwa lata

infobus
16.08.2025 11:00
0 Komentarzy

Indie stawiają potężny krok w kierunku bezemisyjnego transportu publicznego. W ramach największego w historii kraju przetargu na autobusy elektryczne, rząd Indii planuje zakup 10.900 pojazdów bezemisyjnych do marca 2026 roku.

Zakup nastąpi w ramach programu PM e-Drive Ministerstwa Ciężkiego Przemysłu.

Rozkład jazdy:

  1. Do których miast trafią autobusy elektryczne?
  2. Ile pojazdów potrzebują Indie do 2030 roku?
  3. Jaka firma jest liderem dostaw?

Rozdział floty po miastach

Nowe autobusy elektryczne mają trafić do kilku miast:

  • Bengalúru (indyjska Dolina Krzemowa): 4.500 autobusów;
  • Delhi: 2.800 autobusów;
  • Hajdarábád: 2.000 autobusów;
  • Ahmadábád: 1.000 autobusów;
  • Súrat: 600 autobusów.

Nad procesem przetargowym czuwa agencja rządowa Convergence Energy Services Limited (CESL), działająca przy Ministerstwie Energetyki. Całkowity budżet projektu to aż 10.900 milionów rupii. Ponadto planowane jest również wprowadzenie 2,5 miliona elektrycznych jednośladów i 316.000 trójkołowców. Projekt wpisuje się w ogólnokrajowy cel osiągnięcia zerowej emisji netto do roku 2070.

Wyzwania i potrzeby

Zgodnie z analizami Indie będą potrzebować ponad 100.000 autobusów elektrycznych do 2030 roku, czyli 100 razy więcej niż obecnie. Program ma za zadanie pomóc państwowym operatorom transportu wdrożyć tę technologię, wspierając ich również w budowie infrastruktury ładowania w zajezdniach.

Co ciekawe, obecnie liderem dostaw jest Tata Motors, największy indyjski producent pojazdów użytkowych. Do końca 2024 roku firma dostarczyła już 3.100 elektrycznych autobusów do 10 indyjskich miast.

Komentarze