Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2014: Wnętrze Nowego Urbino

infobus
28.09.2014 21:04
0 Komentarzy

Światowa premiera nowego Solarisa miała miejsca na targach IAA w Hanowerze 24 września. W samo południe. Po wejściu do autobusu od razu rzuca się w oczy przestronne wnętrze oraz zdecydowanie większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi. To m.in. efekt przeniesienie zbiorników ze sprężonym powietrzem nad kabinę kierowcy. Dzięki temu można było zmniejszyć podsufitowe kanały i tym samy zapewnić pasażerom wyższą przestrzeń pasażerską.Przyjemną atmosferę wnętrza zapewnia też jasne, LED-owe oświetlenie. To naszym zdaniem jeden z najciekawszych aktualnie projektów dostępnych na rynku. Również zewnętrzne reflektory dostępne są w nowoczesnej i energooszczędnej technologii LED. Mogą one świecić w dwóch trybach –pełnym i przygaszonym (np. podczas jazdy w nocy).

1_622x399_7603_640x426_7605_640x426_7606_640x427_760

Niewątpliwym atutem nowego Solarisa jest zdecydowanie większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi (do 16 w wersji 12-metrowej, do 24 w wersji przegubowej). Dodatkową przestrzeń pozwoliło uzyskać m.in. umiejscowienie zbiorników paliwa na nadkolach pojazdu. Ta zmiana sprawia również, że autobus w klasie MAXI posiada całkowicie niską podłogę między pierwszą a drugą osią.

10_416x640_7608_393x640_76011_422x640_7604_426x640_760

Łatwiejsze jest także wsiadanie i wysiadanie pasażerów. Jest to rezultat zwiększenia przestrzeni pasażerskiej oraz zastosowania szerszych i wyższych drzwi. Ich standardowa szerokość wynosi obecnie 1230 mm, możliwe jest również zamówienie wersji o szerokości 1250 mm. Z kolei wysokość drzwi, w zależności od wybranego przez klienta modelu, będzie mieściła się w przedziale pomiędzy 1970 mm a 2000 mm. Wartą odnotowania zmianą w przypadku dwudrzwiowego modelu Urbino 12 jest przesunięcie drugiej pary drzwi ku tyłowi pojazdu o odległość jednego modułu. Takie rozwiązanie oferuje na rynku tylko Solaris. W wersji osiemnastometrowej pojazdu zmieniono dodatkowo położenie drugiej pary drzwi o analogiczną szerokość, co niewątpliwie usprawnia „wymianę”pasażerów.

7_407x640_7609_422x640_76012._395x640_760

Przy projektowaniu nowego Solarisa zadbano również o komfort i ergonomię stanowiska pracy kierowców. Otrzymują oni kabinę umiejscowioną o 50 mm wyżej niż w poprzednim modelu, co zapewnia poprawę widoczności, a także lepszy kontakt z pasażerami. Dodatkowo widoczność została poprawiona poprzez obniżenie położenia pasa przedniej szyby. W premierowym pojeździe dostępny jest nowoczesny, czytelny i intuicyjny w obsłudze pulpit dotykowy, znany już z autobusów elektrycznych oraz tramwajów polskiego producenta. Nowe Solarisy posiadają w standardzie LED-owe światła do jazdy dziennej. Zewnętrzne reflektory również dostępne są w tej energooszczędnej technologii, jednakże na życzenie klienta istnieje możliwość zamontowania świateł ksenonowych lub halogenowych.

2_640x427_760

Komentarze