Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2014: Continental w nowym Urbino 18

infobus
28.09.2014 21:09
0 Komentarzy

Sukces najnowszej generacji Solaris Urbino zależy także od dostawców komponentów. Jednym z nich jest firma Continental, która do przegubowego debiutanta dostarczyła szereg elementów: począwszy od opon Conti Urban HA3 M+S, a skończywszy na systemach wspomagających pracę kierowcy.Jak już informowaliśmy, nowy Solaris Urbino w wersji przegubowej o długości 18 metrów jest lżejszy od swojego poprzednika, charakteryzuje się jeszcze lepszą trwałością materiałów, a także wyróżnia się atrakcyjnym designem. –„Ten nowy pojazd jest także bezpieczniejszy, bardziej ekonomiczny i o jeszcze wyższym poziomie ergonomii. Istotna jest dla nas szczególnie kwestia wysokiego poziomu bezpieczeństwa, dlatego zastosowaliśmy w nim między innymi rozwiązania od Continental”–podkreśla Dariusz Michalak, Wiceprezes firmy Solaris Bus &Coach S.A. Z kolei Grzegorz Jeziak, szef sprzedaży opon użytkowych z Continental Opony Polska powiedział: -„Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązania znajdują się w nowym modelu autobusu Solaris. Szczególnie cieszy nas fakt montażu najnowszej generacji opon Conti Urban HA3 M+S, które bardzo dobrze radzą sobie z trudami eksploatacji w warunkach miejskich. Ich konstrukcja, opracowana z myślą o intensywnym użytkowaniu, gwarantuje pierwszorzędne właściwości jezdne i wysoki poziom przyczepności, co ma wpływ na komfort podróżowania komunikacją miejską i bezpieczeństwo pasażerów pojazdu”. Warto podkreślić, że na polskim rynku za wszystkie rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i elektroniki pokładowej z oferty Continental odpowiada firma Drabpol, która jest w tym zakresie wyłącznym przedstawicielem koncernu w naszym kraju.

1_638x423_7603_299x112_7602_640x310_760

Rozwiązania od Continental, które znalazły się na pokładzie najnowszej generacji Solarisa Urbino 18, to:
– Trzecia generacja opon Conti Urban M+S zaprojektowana z myślą o wymagających warunkach komunikacji miejskiej. W pojeździe zamontowano zestaw opon 275/70 R 22.5 Conti Urban HA3 M+S. Odporne i wytrzymałe ściany boczne opon z tej serii skutecznie chronią je przed uszkodzeniami w wyniku najechania na krawężnik oraz zapewniają dłuższy przebieg nawet o 20 proc. w porównaniu do opon poprzedniej generacji. Te cechy są szczególnie istotne zarówno z perspektywy zapewnienia pasażerom wysokiego komfortu oraz bezpieczeństwa podróżowania w komunikacji miejskiej
– FAP (ang. Front Assist Panel) czyli przedni panel, który dostarcza informacji niezbędnych do jazdy. Kierowca ma możliwość dopasowania wysokości deski rozdzielczej do swojego wzrostu. Dostosować można poziom nachylenia kierownicy wraz z tablicą wskaźników. Prowadzący autobus ma wówczas komplet informacji w zasięgu swojej ręki i wzroku, dzięki czemu może skupić się na prowadzeniu pojazdu, co przekłada się na bezpieczeństwo pasażerów
– MultiViu Professional 12 to nowy wyświetlacz, który oferuje 12,3-calową strefę prezentowania danych. Jego styl, rozmiar i kolor można dopasować według indywidualnych preferencji. Intuicyjne oprogramowanie sprawia, że zarządzanie poszczególnymi wariantami systemu jest bardzo łatwe. Firma Solaris jest pierwszym, i na tę chwilę, jedynym producentem autobusów, który swoje pojazdy wyposażył w FAP zintegrowany z wyświetlaczem MultiViu Professional 12
– KIBES 32 to system zarządzania elektroniką pokładową, którego celem jest optymalizacja okablowania i sposobu dystrybucji energii elektrycznej. Efektem obecności systemu KIBES 32 na pokładzie pojazdu oszczędność energii przez ograniczenie połączeń wiązek elektrycznych, a co za tym idzie –zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdu i masy pojazdu oraz redukcja zużycia paliwa.

4_422x640_7605_395x640_7606_640x399_760

Komentarze