Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Higer na Busworld 2025: Od miejskich autobusów do turystycznych elektrobusów

infobus
10.10.2025 09:03
0 Komentarzy

Chiński producent autobusów Higer zaprezentował podczas targów Busworld Europe 2025 nową linię elektrycznych pojazdów turystycznych i międzyregionalnych – New V Series.

To europejski debiut trzech modeli, zaprojektowanych z myślą o wymaganiach rynku UE. Tym samym Higer dołącza do grona producentów, którzy nie tylko oferują zabudowy podwozi Scania czy integralne pojazdy zeroemisyjne, ale starają się też zapewnić kompleksowe wsparcie eksploatacyjne na rynku UE.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie modele obejmuje nowa linia elektrycznych autobusów Higer New V Series zaprezentowana na Busworld Europe 2025?
  2. Jakie innowacje konstrukcyjne i techniczne wprowadzono w porównaniu z wcześniejszymi generacjami pojazdów Higer?
  3. Gdzie powstało europejskie centrum serwisowo-częściowe HIGER i jakie znaczenie ma ono dla operatorów flot w UE?
Higer na Busworld 2025: Od miejskich autobusów do turystycznych elektrobusów

Nowa seria i europejski kierunek

Prezentacja odbyła się 4 października w Brukseli. Nowa linia obejmuje trzy modele elektryczne: V12E, V12E Pro oraz V13E. Według producenta pojazdy te przeznaczone są do szerokiego zakresu zastosowań — od autokarów turystycznych po autobusy regionalne.

Seria została opracowana w cyklu 3-letnich prac badawczo-rozwojowych, prowadzonych m.in. na rynkach europejskich. Zastosowano modularną konstrukcję i ujednoliconą architekturę podzespołów, co — według deklaracji — pozwoliło ograniczyć liczbę typów części zamiennych o ok. 58% oraz zwiększyć przestrzeń bagażową o ponad 21% względem poprzednich generacji.

Przegląd modeli

  • V12E to elektryczny autobus średniodystansowy, zbudowany z myślą o trasach krajowych i komercyjnych przewozach pasażerskich.
  • V12E Pro oferuje większy zasięg (ok. 500 km), system chłodzenia baterii z obiegiem azotowym i bardziej rozbudowane wyposażenie dla operatorów flotowych.
  • V13E to model trzynastometrowy, przeznaczony do przewozów międzyregionalnych. Po zakończeniu targów planowane są jego pierwsze dostawy m.in. we Francji.

Wszystkie pojazdy spełniają aktualne wymogi techniczne obowiązujące w UE, a ich konstrukcja została dostosowana do oczekiwań operatorów europejskich – m.in. poprzez ułatwiony dostęp serwisowy (np. centralny panel przedni, zderzaki kompozytowe, otwierane osłony serwisowe).

W ramach rozbudowy zaplecza posprzedażowego, HIGER uruchomił centrum części zamiennych w Luksemburgu. Producent zapowiedział również rozwój sieci serwisowej na terenie Europy Zachodniej i Środkowej, co ma zwiększyć dostępność serwisu i ograniczyć ryzyko przestojów.

Higer na Busworld 2025: Od miejskich autobusów do turystycznych elektrobusów
Higer na Busworld 2025: Od miejskich autobusów do turystycznych elektrobusów

Kontekst rynkowy

Obecność HIGER na targach Busworld Europe nie jest przypadkowa. To czwarta edycja z rzędu, w której producent bierze udział, konsekwentnie prezentując pojazdy z napędem alternatywnym. Wcześniejsze premiery obejmowały m.in. autobus miejski z superkondensatorem (2017), elektryczną serię Azure (2019) i Fencer f1 (2023).

Obecna oferta wpisuje się w szerszy trend elektryfikacji transportu autokarowego w Europie – segmentu, który do tej pory rozwijał się wolniej niż sektor miejskiego transportu publicznego.

Naszym zdaniem: Nowa seria Higer New V to kolejna próba wzmocnienia pozycji chińskich producentów na rynku europejskim. Firma stawia na modularną konstrukcję, duży zasięg i serwis dopasowany do wymagań lokalnych operatorów. Wraz z europejską premierą elektrycznych autokarów, Higer dołącza do grona producentów, którzy nie tylko oferują zabudowy podwozi Scania czy integralne pojazdy zeroemisyjne, ale starają się też zapewnić kompleksowe wsparcie eksploatacyjne na rynku UE.

Komentarze