Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Grodziskie Przewozy Autobusowe z patentem, jak obniżyć cenę taboru. Analiza SWZ

infobus
19.12.2023 08:01
0 Komentarzy

Związek Powiatowo-Gminny „Grodziskie Przewozy Autobusowe” szuka dostawcy autobusów klasy MIDI zasilanych olejem napędowym.

Jest to ponowne podejście zamawiającego do zakupu nowych pojazdów. Poprzednim razem GPA szukało dostawcy 10 autobusów. Oferty wykonawców okazały się jednak za drogie i przetarg unieważniono. Sposobem na uzyskanie niższych cen może być mniejsza liczba obecnie kupowanych pojazdów. Zapotrzebowanie GPA zmniejszyło się z 10 do 8 sztuk.

Tylko dwa kryteria oceny ofert

GPA zredukowało dość mocno kryteria oceny ofert. Przypomnijmy, że za pierwszym razem oceniano wykonawców według następujących kryteriów:

  • cena – 60 pkt,
  • warunki gwarancji – 36 miesięcy na cały autobus – 20 pkt,
  • liczba miejsc siedzących dla pasażerów w pojeździe – od 34 – 6 pkt,
  • pojemność skokowa silnika – 7 501 cm3 – 8 500 cm3 – 6 pkt,
  • podświetlenie przycisków STOP – 4 pkt,
  • wiatrochrony i ścianki działowe – za zastosowanie bezpiecznego szkła we wszystkich wiatrochronach i ściankach działowych w przestrzeni pasażerskiej – 4 pkt.

W obecnym przetargu GPA zostawiło tylko dwa kryteria:

  • cenę – 60 pkt,
  • warunki gwarancji – 36 miesięcy na cały autobus – 40 pkt.
Gmina Miejska Biała Podlaska ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest budowa dwóch stacji ładowania. / fot. GPA
Gmina Miejska Biała Podlaska ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest budowa dwóch stacji ładowania.

Specyfikacja techniczna

Osiem autobusów dla GPA ma mieć długość od 10,0 m do 11,0 m. Każdy z nich powinien przewieźć minimum 70 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach pasażerskich. Zamawiający wymaga brak stopni poprzecznych (pośrednich) na powierzchni podłogi w przejściu środkowym we wnętrzu pojazdu pomiędzy przednimi drzwiami a środkowymi drzwiami. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0.

Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 180 kW (poprzednio 205 kW). Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.

Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu                                                    o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone                          w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji przynajmniej cztery podwójne gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel ogrzewany, z wielopołożeniową możliwością regulacji siedziska i oparcia, z podłokietnikami z obu stron, zawieszony pneumatycznie, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, schowek, uchwyt na telefon typu smartfon oraz uchwyt na napoje, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem.

System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD.

Gmina Miejska Biała Podlaska ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest budowa dwóch stacji ładowania. / fot. GPA
Gmina Miejska Biała Podlaska ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest budowa dwóch stacji ładowania.

Będą oszczędności?

GPA chce zapłacić mniej za zakup autobusów, przede wszystkim przez to, że zamawia ich o dwie sztuki mniej. Do tego oszczędności może przynieść wymagana niższa moc silnika, a także pozostawienie tylko dwóch kryteriów oceny ofert. Naszym zdaniem, te trzy zabiegi, powinny wystarczyć do uzyskania przynajmniej jednej oferty mieszczącej się w budżecie zamawiającego. Jeśli chodzi o liczbę ofert, to można się spodziewać przynajmniej tego, co widzieliśmy poprzednim razem. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 2 stycznia.

Więcej szczegółowych o przetargu GPA można znaleźć na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/857678

Gmina Miejska Biała Podlaska ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest budowa dwóch stacji ładowania. / fot. GPA
Gmina Miejska Biała Podlaska ogłosiła przetarg nieograniczony, którego przedmiotem jest budowa dwóch stacji ładowania. / fot. GPA

Komentarze