Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Grodziskie Przewozy Autobusowe wystawiają 11 linii do przetargu. Umowa na rok lub dłużej

infobus
10.11.2024 17:01
0 Komentarzy

Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe ogłosił przetarg na świadczenie usług przewozowych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich.

Usługi mają być świadczone od 1 grudnia 2024 roku do 31 grudnia 2025. Zamawiający przewiduje jednak możliwość wydłużenia umowy nawet do końca 2027 roku (prawo opcji).

spis treści:

  1. Jaki jest okres świadczenia usług przewozowych w ramach tego przetargu?
  2. Ile autobusów typu MINI wymaganych jest od stycznia 2025 roku?
  3. Jakie kryteria oceny ofert zostały ustalone przez zamawiającego?
Minibusy Mercus w sieci Grodziskich Przewozów Autobusowych, fot. GPA
Minibusy Mercus w sieci Grodziskich Przewozów Autobusowych, fot. GPA

Linie i wozokilometry

Zamawiający wystawił do obsługi 11 linii autobusowych (35, 41, 42A, 42, 43, 44, 53A, 53B, 96, 97, 98).  Łączna praca eksploatacyjna wynosi 2.282.423,24 wozokilometrów w ramach zamówienia podstawowego z prawem opcji. Organizator zastrzegł sobie, w okresie obowiązywania umowy możliwość obniżenia łącznej liczby zlecanych wozokilometrów o maksymalnie 20% rocznie w stosunku do zaplanowanej wielkości.

Zamawiający ma określone wymagania względem taboru, który będzie skierowany na linie. ZPG GPA wymaga następujących autobusów:

  • od 1 do 31 grudnia 2024 r. – 12 pojazdów typu MINI,
  • od 1 stycznia 2025 r. – 20 pojazdów typu MINI.

Autobusy przeznaczone do obsługi linii mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2020 roku. Ich wymagana długość to: od 6,5 do 9,1 m, szerokość: od 1,9 do 2,55 m. Autobusy mają przewieźć minimum 25 pasażerów, w tym co najmniej 15 na miejscach siedzących. Dopuszczalne układy drzwi w pojazdach to: układ drzwi: 0-2-0 lub 0-1-2 lub 1-2-0 lub 2-2-0 lub 0-2-2.

Minibusy Mercus w sieci Grodziskich Przewozów Autobusowych, fot. GPA
Minibusy Mercus w sieci Grodziskich Przewozów Autobusowych, fot. GPA

diesel, elektryk lub hybryda

Napęd pojazdów może być konwencjonalny (olej napędowy) lub hybrydowy (połączenie różnych źródeł zasilania z napędem elektrycznym w układ hybrydowy) lub elektryczny. Będą to autobusy częściowo niskopodłogowe z obniżoną podłogą i bez stopni wejściowych przynajmniej w jednych drzwiach, najszerszych lub autobusy całkowicie niskopodłogowe bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach i bez stopni poprzecznych w przejściu środkowym na całej jego długości.

Wewnątrz pojazdów znajdą się fotele o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia wyposażone będą w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Pojazdy mają być klimatyzowane.

Informację pasażerską zapewnią tablice elektroniczne LED, w kolorze białym. Z kolei wewnątrz informację o przebiegu trasy zapewnią… tablice wykonane z twardego materiału (np. PCV lub dibond) zapewniającego sztywność tablic. Do tego dojdzie jeszcze głosowy system zapowiedzi przystanków.

Minibusy Mercus w sieci Grodziskich Przewozów Autobusowych, fot. GPA
Minibusy Mercus w sieci Grodziskich Przewozów Autobusowych, fot. GPA

Warunki przetargu

Zamawiający wyodrębnił trzy kryteria oceny ofert: cenę (40%), wartość rozsądnego zysku (20%), rok produkcji autobusów (40%). Otwarcie ofert odbędzie się 18 listopada.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1011843

Komentarze