Gmina Bełchatów cały czas szuka autobusu. Tym razem na celowniku elektrobus z ładowarką
13 maja 2025 roku Gmina Bełchatów ogłosiła ponownie przetarg na dostawę jednego autobusu. Tym razem jednak ma to być pojazd fabrycznie nowy i z napędem elektrycznym.
To drugie w tym roku podejście samorządu do autobusowych zakupów po tym, jak poprzednie postępowanie zostało unieważnione z powodu braku ofert. O tym zamówieniu – anulowanym 14 kwietnia br. – pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jaki typ autobusu chce kupić Gmina Bełchatów w nowym przetargu?
- Dlaczego unieważniono poprzednie postępowanie przetargowe?
- Do kiedy można składać oferty w aktualnym przetargu?
Elektryczna jedynka
Nowe postępowanie zostało uruchomione 13 maja 2025 roku, a jego przedmiotem jest zakup i dostawa jednego autobusu elektrycznego wraz z mobilną ładowarką plug-in. Pojazd ma zostać wykorzystany w gminnej komunikacji publicznej na terenie Bełchatowa. W ogłoszeniu zaznaczono, że autobus musi być fabrycznie nowy i w pełni zeroemisyjny.
W przetargu zastosowano procedurę otwartą zgodnie z dyrektywą 2014/24/UE, a realizacja zamówienia ma nastąpić w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, choć dodatkowe punkty w przetargu przyznawane będą za szybsze terminy dostawy – nawet do 90 dni krócej. Całość ma być współfinansowana ze środków unijnych w ramach projektów wspierających zrównoważony transport lokalny.
Zamawiający wymaga, by oferent wykazał się co najmniej jedną dostawą zeroemisyjnego autobusu w ciągu ostatnich trzech lat. Przewidziano także obowiązek wniesienia wadium w wysokości 40.000 PLN oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości oferty.
Na oferty zamawiający czeka do 16 czerwca 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni propozycje według kryteriów:
✅ Cena – 60%
✅ Skrócenie terminu dostawy – 15%
✅ Dostarczenie autobusu zastępczego w czasie awarii – 5%
✅ Okres gwarancji na akumulatory – 5%
✅ Parametry techniczne – 15%
Zakupowe tło
Poprzedni przetarg – ogłoszony na początku kwietnia – dotyczył leasingu jednego minibusa klasy I, który miał być nowy lub używany, jednak nie starszy niż z 2022 roku i z przebiegiem do 60.000 km. Pojazd miał mieć długość od 7 do 8 metrów i silnik diesla spełniający normę Euro 6e. Przetarg został unieważniony 14 kwietnia 2025 roku, ponieważ w wyznaczonym terminie nie wpłynęła żadna oferta.
Nowe postępowanie pokazuje wyraźną zmianę strategii: gmina rezygnuje z leasingu minibusów diesla i stawia na pełnowymiarowy autobus elektryczny, wpisując się w trend zielonego transportu. Zamiast elastycznego warunku „nowy lub używany”, teraz wymagany jest tylko fabrycznie nowy pojazd z homologacją WE.
Pełna dokumentacja dostępna jest na stronie: https://platformazakupowa.pl/
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze