Gdańsk rusza z przetargiem na pięć MIDI autobusów elektrycznych. Z zieloną pożyczką
23 lipca 2025 roku Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o. ogłosiły zamówienie na dostawę pięciu niskopodłogowych autobusów klasy I kategorii MIDI, zasilanych energią elektryczną.
To kolejny krok miasta w stronę zrównoważonego transportu i wymiany floty spalinowej na zeroemisyjną.
O zapowiedzi zakupu mniejszych elektrobusów plus o budowie nowej zajezdni pisaliśmy już wcześniej w TransInfo. Przypomnijmy, że w 2022 roku GAiT zamówił trzy elektryczne minibusy Karsan Jest Electric do obsługi Starego i Głównego Miasta. Od firmy MMI.
Rozkład jazdy
- Jaki system planuje wdrożyć Związek Powiatowo-Gminny Grodziskie Przewozy Autobusowe (GPA) zgodnie z przetargiem z 23 lipca 2025 roku?
- Jakie elementy infrastruktury zostaną dostarczone w ramach zamówienia podstawowego i opcji rozszerzenia?
- Jakie kryteria oceny zastosowano w przetargu i do czego będą przyznawane punkty techniczne?
Elektryczna piątka
Ogłoszone gdańskie zamówienie dotyczy zakupu 5 niskopodłogowych autobusów klasy MIDI, z napędem elektrycznym, przeznaczonych do obsługi miejskich linii autobusowych. Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym, zgodnie z dyrektywą 2014/25/UE.
Midibusy przeznaczone są przede wszystkim do obsługi linii o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego oraz tras przebiegających przez wąskie ulice, osiedla i obszary o ograniczonej dostępności dla większych pojazdów.
Nowe pojazdy będą w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i rodziców z wózkami dziecięcymi. Zostaną wyposażone w platformy wjazdowe, przyciski opisane w alfabecie Braille`a, systemy bezpieczeństwa (m.in. kamery 360°, asystent martwego pola), defibrylatory AED, a także nowoczesne oświetlenie LED i ergonomiczne fotele.
Zakup nowych autobusów zostanie sfinansowany z pożyczki udzielanej przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach programu „Zielona Transformacja Miast”, który korzysta ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Trochę techniki
Elektrobusy mają mieć długość w przedziale od 8,5 m do 9,5 m. Minimalny przebieg pojazdu wynosić ma 250 km. Nowe pojazdy mają być w pełni elektryczne i spełniać miejskie standardy niskopodłogowości oraz ergonomii użytkowania. Przewidziany okres obowiązywania umowy to 18 miesięcy, co oznacza, że dostawa może być rozłożona w czasie – jednak szczegóły harmonogramu nie zostały sprecyzowane w dokumentacji ogłoszeniowej.
Wadium wynosi 37 500 zł, a zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych. Oferenci są zobowiązani do elektronicznego złożenia ofert oraz wniesienia gwarancji w jednej z dopuszczonych form (m.in. pieniądz, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa).
Na oferty zamawiający czeka do 25 sierpnia 2025 r., do godz. 9:30, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena
✅ Inne kryteria techniczne i jakościowe (nieujawnione w ogłoszeniu)
Pełna dokumentacja dostępna jest na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1149133
Zakupowe tło
W ostatnich miesiącach Gdańskie Autobusy i Tramwaje konsekwentnie poszerzają swoją flotę o pojazdy elektryczne.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze