GAiT Gdańsk wybrał PKS Gdańsk do pakietu linii autobusowych. Z dwoma elektrobusami
3 października 2025 r. Gdańskie Autobusy i Tramwaje Sp. z o.o. poinformowały o rozstrzygnięciu przetargu na świadczenie usług przewozowych w komunikacji miejskiej.
W ramach postępowania wyłoniono operatora, który w ciągu roku zrealizuje ponad 1 milion wozokilometrów, w tym część taborem zeroemisyjnym. Stosowana umowa została zawarta 21 października. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na świadczenie usług przewozowych w Gdańsku?
- Ile wozokilometrów ma zostać zrealizowanych w ramach umowy?
- Ile punktów w ocenie końcowej uzyskała oferta PKS Gdańsk?
Jedna oferta
Postępowanie dotyczyło świadczenia usług przewozowych na liniach autobusowych w Gdańsku, z maksymalnym zakresem wynoszącym 1.060.111 wozokilometrów, realizowanych przez okres 12 miesięcy z możliwością przedłużenia do pięciu lat. Przetarg obejmował codzienną dostępność nawet 14 autobusów, w tym co najmniej 2 pojazdów zeroemisyjnych. Wymagano również zapewnienia floty rezerwowej, a cały tabor musiał spełniać rygorystyczne kryteria wieku – nie starszy niż 16 lat.
Zamówienie obejmuje zarówno podstawowy zakres usług, jak i zamówienie opcjonalne. Całość realizowana będzie przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Gdańsk Sp. z o.o., które złożyło jedyną, ale kompletną i spełniającą wszystkie wymogi ofertę. Oferta opiewała na:
- 33.214.701,78 PLN brutto – za realizację części podstawowej,
- 2.947.948,79 PLN brutto – za realizację opcji.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi: 38.544.708,33 PLN brutto, w tym:
- 18.033.695,92 PLN brutto – zamówienie podstawowe,
- 20.511.012,41 PLN brutto – zamówienie opcjonalne.
Oznacza to, że oferta PKS Gdańsk Sp. z o.o. zmieściła się w całości w budżecie zamawiającego i uzyskała 95 punktów w ocenie końcowej. Zgodnie z dokumentacją, wybór najkorzystniejszej oferty oparty został na trzech kryteriach przetargowych:
✅ Cena (C1): 75%
✅ Cena (C2 – usługa dodatkowa): 5%
✅ Średni wiek taboru (W): 20%
Oferta PKS Gdańsk uzyskała maksymalne punkty za oba kryteria cenowe oraz 15 na 20 możliwych punktów za wiek taboru. To wystarczyło, by zdobyć łącznie 95 punktów i zostać oficjalnie uznaną za najkorzystniejszą w postępowaniu.
Wymogi techniczne i organizacyjne
Zamawiający wymagał udostępnienia taboru zgodnego z następującymi kryteriami operacyjnymi: w dni robocze na trasach miało kursować 7 autobusów wielkopojemnych, 5 autobusów standardowych (w tym co najmniej 1 zeroemisyjny) oraz 2 autobusy typu midibus. W weekendy i święta – łącznie 5 pojazdów. Wykonawca miał zapewnić także 5 autobusów rezerwowych, w tym jeden elektrobus.
Dodatkowo wymagano, aby co najmniej 75.382 wozokilometrów wykonano taborem zeroemisyjnym. Autobusy miały być w pełni sprawne technicznie, klimatyzowane i wyposażone w systemy informacji pasażerskiej. Wykonawca musiał również posiadać odpowiednie zaplecze techniczne oraz możliwości serwisowe w Gdańsku lub okolicy. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cacea3bf-df9c-4342-95de-d76eeea8a4d
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze