Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FIAA 2024: UNVI ma już 30 lat i zapowiada nowy autobus na Busworld 2025

infobus
02.11.2024 17:01
0 Komentarzy

Na konferencji prasowej podczas FIAA 2024 hiszpańska firma UNVI zapowiedziała nadchodzący jubileusz – w 2025 roku świętować będzie 30-lecie działalności w sektorze produkcji nadwozi autobusowych.

Od założenia w 1995 roku, UNVI rozwinęło się z krajowego dostawcy do międzynarodowego gracza, znanego z innowacyjnych rozwiązań. Co ważne – od 2013 roku firma prowadzi programy dualnego kształcenia zawodowego oraz intensywnie inwestuje w technologię i cyfryzację, przeznaczając na ten cel ponad 4 miliony euro między 2021 a 2024 rokiem. Dzięki temu UNVI nieustannie rozwija się, wzmacniając zaufanie klientów i dostarczając innowacyjne rozwiązania w transporcie publicznym.

Spis tresci:

  1. Jakie modele autobusów zaprezentowała firma UNVI na targach FIAA 2024?
  2. Jakie innowacje technologiczne wprowadziło UNVI w swojej ofercie autobusów na przestrzeni ostatnich lat?
  3. Kiedy i na jakich targach UNVI planuje premierę nowego modelu nadwozia miejskiego i podmiejskiego C26?
FIAA 2024: UNVI ma już 30 lat i zapowiada nowy autobus na Busworld 2025
FIAA 2024: UNVI ma już 30 lat i zapowiada nowy autobus na Busworld 2025

cztery autobusy na FIAA

Podczas konferencji prasowej na FIAA 2024, UNVI zapowiedziało nadchodzący jubileusz – w 2025 roku firma świętować będzie 30-lecie działalności w sektorze produkcji nadwozi autobusowych. Od założenia w 1995 roku UNVI rozwinęło się z krajowego dostawcy do międzynarodowego lidera, znanego z innowacyjnych rozwiązań.

Na swoim stoisku UNVI zaprezentowało cztery modele:

  1. Iveco Daily w wersji minibusowej – przekształcony na minibus z dużymi, panoramicznymi oknami oraz automatycznymi drzwiami.
  2. Daily M20 – 29-miejscowy minibus z nadwoziem własnym, wykończony w eleganckiej, dwukolorowej skórze.
  3. eC22s – dwudrzwiowy autobus miejski wyposażony w plastikowe siedzenia, idealny do zastosowań miejskich.
  4. eC24s – mniejszy, kompaktowy minibus z centralnie umiejscowionymi drzwiami, przeznaczony do wygodnej obsługi miejskiej.
UNVI eC24s
UNVI eC24s

premiera 2025

W 2005 roku UNVI zwiększyło swoją zdolność produkcyjną, włączając do swoich zasobów zakłady CAMO w Porto. Obecnie firma zatrudnia ponad 300 osób i produkuje do 400 jednostek rocznie. W ostatniej dekadzie UNVI skoncentrowało się na innowacjach, wprowadzając m.in. pierwszy na rynku hybrydowy dwupokładowy autobus w 2010 roku oraz całkowicie elektryczną wersję tego modelu w 2018 roku. Dziś ponad 20% produkowanych przez UNVI nadwozi bazuje na elektrycznych podwoziach.

UNVI dzieli swoją ofertę na sześć rodzin nadwozi:

  1. Seria S: Minibusy na podwoziach marek Iveco, MAN, Mercedes i VW.
  2. Seria M: Minibusy na podwoziach IVECO, z modelem M20 jako flagowym.
  3. Seria L: Midibusy o długości 10 metrów, mieszczące do 45 pasażerów.
  4. Seria C: Nadwozia miejskie i podmiejskie o długości od 7 do 15 metrów, z możliwością adaptacji do różnych typów napędu, w tym wersji elektrycznej.
  5. Seria SIL: Dwupoziomowe nadwozia do transportu podmiejskiego i międzymiastowego, dostępne z napędem diesla, CNG oraz w wersji całkowicie elektrycznej.
  6. Seria i23: Płaska, dwupoziomowa wersja turystyczna.

Na rynku krajowym UNVI koncentruje się głównie na segmencie minibusów, spodziewając się sprzedaży przekraczającej 140 jednostek do końca 2024 roku. W związku z tym otwarto w 2023 roku nowy zakład produkcyjny w zakresie budowy nadwozi.

W październiku 2025 roku, na targach Busworld, UNVI zaprezentuje nowy model nadwozia miejskiego i podmiejskiego – C26. Ten nowoczesny, funkcjonalny i zrównoważony model będzie zoptymalizowany pod kątem wagi oraz komfortu pasażerów i kierowcy, przy zastosowaniu materiałów przyjaznych środowisku.

UNVI eC24s
UNVI eC24s

Komentarze