FIAA 2024: UNVI ma już 30 lat i zapowiada nowy autobus na Busworld 2025

Na konferencji prasowej podczas FIAA 2024 hiszpańska firma UNVI zapowiedziała nadchodzący jubileusz – w 2025 roku świętować będzie 30-lecie działalności w sektorze produkcji nadwozi autobusowych.
Od założenia w 1995 roku, UNVI rozwinęło się z krajowego dostawcy do międzynarodowego gracza, znanego z innowacyjnych rozwiązań. Co ważne – od 2013 roku firma prowadzi programy dualnego kształcenia zawodowego oraz intensywnie inwestuje w technologię i cyfryzację, przeznaczając na ten cel ponad 4 miliony euro między 2021 a 2024 rokiem. Dzięki temu UNVI nieustannie rozwija się, wzmacniając zaufanie klientów i dostarczając innowacyjne rozwiązania w transporcie publicznym.
Spis tresci:
- Jakie modele autobusów zaprezentowała firma UNVI na targach FIAA 2024?
- Jakie innowacje technologiczne wprowadziło UNVI w swojej ofercie autobusów na przestrzeni ostatnich lat?
- Kiedy i na jakich targach UNVI planuje premierę nowego modelu nadwozia miejskiego i podmiejskiego C26?
cztery autobusy na FIAA
Podczas konferencji prasowej na FIAA 2024, UNVI zapowiedziało nadchodzący jubileusz – w 2025 roku firma świętować będzie 30-lecie działalności w sektorze produkcji nadwozi autobusowych. Od założenia w 1995 roku UNVI rozwinęło się z krajowego dostawcy do międzynarodowego lidera, znanego z innowacyjnych rozwiązań.
Na swoim stoisku UNVI zaprezentowało cztery modele:
- Iveco Daily w wersji minibusowej – przekształcony na minibus z dużymi, panoramicznymi oknami oraz automatycznymi drzwiami.
- Daily M20 – 29-miejscowy minibus z nadwoziem własnym, wykończony w eleganckiej, dwukolorowej skórze.
- eC22s – dwudrzwiowy autobus miejski wyposażony w plastikowe siedzenia, idealny do zastosowań miejskich.
- eC24s – mniejszy, kompaktowy minibus z centralnie umiejscowionymi drzwiami, przeznaczony do wygodnej obsługi miejskiej.
premiera 2025
W 2005 roku UNVI zwiększyło swoją zdolność produkcyjną, włączając do swoich zasobów zakłady CAMO w Porto. Obecnie firma zatrudnia ponad 300 osób i produkuje do 400 jednostek rocznie. W ostatniej dekadzie UNVI skoncentrowało się na innowacjach, wprowadzając m.in. pierwszy na rynku hybrydowy dwupokładowy autobus w 2010 roku oraz całkowicie elektryczną wersję tego modelu w 2018 roku. Dziś ponad 20% produkowanych przez UNVI nadwozi bazuje na elektrycznych podwoziach.
UNVI dzieli swoją ofertę na sześć rodzin nadwozi:
- Seria S: Minibusy na podwoziach marek Iveco, MAN, Mercedes i VW.
- Seria M: Minibusy na podwoziach IVECO, z modelem M20 jako flagowym.
- Seria L: Midibusy o długości 10 metrów, mieszczące do 45 pasażerów.
- Seria C: Nadwozia miejskie i podmiejskie o długości od 7 do 15 metrów, z możliwością adaptacji do różnych typów napędu, w tym wersji elektrycznej.
- Seria SIL: Dwupoziomowe nadwozia do transportu podmiejskiego i międzymiastowego, dostępne z napędem diesla, CNG oraz w wersji całkowicie elektrycznej.
- Seria i23: Płaska, dwupoziomowa wersja turystyczna.
Na rynku krajowym UNVI koncentruje się głównie na segmencie minibusów, spodziewając się sprzedaży przekraczającej 140 jednostek do końca 2024 roku. W związku z tym otwarto w 2023 roku nowy zakład produkcyjny w zakresie budowy nadwozi.
W październiku 2025 roku, na targach Busworld, UNVI zaprezentuje nowy model nadwozia miejskiego i podmiejskiego – C26. Ten nowoczesny, funkcjonalny i zrównoważony model będzie zoptymalizowany pod kątem wagi oraz komfortu pasażerów i kierowcy, przy zastosowaniu materiałów przyjaznych środowisku.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze