Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FIAA 2024: Temsa też z elektrycznym autobusem międzymiastowym – LD SB E

infobus
04.11.2024 11:02
0 Komentarzy

Turecka Temsa kontynuuje intensywną ekspansję na hiszpańskim rynku autobusowym, osiągając pięciokrotny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat.

Nowością jest elektryczny autobus międzymiastowy LDSB na 53 miejsca. Pojazd, pokazany w metalicznej zieleni, ma baterie Litowo-jonowe NMC Temsy, silnik o mocy 250 kW i zasięg do 350 km, dostępny w wersjach 280 kWh lub 350 kWh.

Spis treści:

  1. Jakie modele autobusów Temsa zaprezentowała na targach FIAA 2024?
  2. Jakie są plany Temsy dotyczące elektryfikacji swojej oferty autobusowej?
  3. Na czym skupia się strategia Temsy w Hiszpanii i Europie?
Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii
Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii

cztery autobusy

Temsa jeszcze nie sprzedała autobusów miejskich w Hiszpanii, więc na stoisku koncentrowano się na rynku autokarów i autobusów międzymiastowych, gdzie planuje sprzedaż 170 pojazdów w tym roku. Serkan Uzunay, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży na Europę Zachodnią, zapowiedział, że cała oferta zostanie zelektryfikowana, choć dla dłuższych dystansów firma planuje rozwijać technologię wodorową we współpracy z Caetano i ogniwami paliwowymi Toyoty.

Na FIAA 2024 Temsa pokazała cztery modele: HD, MD9, Prestij SX oraz LDSB E, ukazując swoje doświadczenie zarówno w segmencie autobusów konwencjonalnych, jak i elektrycznych. Serkan Uzunay podkreślił dynamiczny rozwój firmy w Hiszpanii, gdzie sprzedaż na 2024 rok już osiągnęła 164 pojazdy.

-„Jesteśmy na dobrej drodze, aby zakończyć rok z prawie 200 sprzedanymi pojazdami w samej Hiszpanii, co oznacza znaczący, pięciokrotny wzrost w porównaniu do wyników z 2022 roku,” zaznaczył Uzunay.

„Jednym z kluczowych czynników naszego sukcesu na rynku hiszpańskim jest podejście skoncentrowane na kliencie. Wspólnie z naszym dealerem Marin Ayala nieustannie ulepszamy nasze usługi posprzedażowe, aby utrzymać silną pozycję Temsy w Hiszpanii i sąsiednich rynkach,” dodał Uzunay.

Temsa wzmacnia swoją sieć dealerską i serwisową, a jej obecność obejmuje 22 kraje na trzech kontynentach. W 2024 roku sprzedaż Temsy w Europie wzrosła o 169% w porównaniu z pierwszą połową 2023 roku.

Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii
Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii

różnorodne potrzeby

Wystawione przez Temsę pojazdy wyróżniały się wszechstronnością i innowacyjnością. Model HD zachwycił wysoką efektywnością paliwową, niskimi kosztami eksploatacji oraz dużym momentem obrotowym, idealnym zarówno do transportu miejskiego, jak i dalekobieżnego. Duża pojemność zbiornika paliwa i mały promień skrętu zapewniają mu przewagę na konkurencyjnym rynku.

Model MD9, ceniony za wyjątkową zwrotność i dużą pojemność pasażerską oraz bagażową, to ulubieniec operatorów poszukujących trwałego i wydajnego autobusu. Wyróżnia się także komfortem podróży, co czyni go liderem w swoim segmencie.

LDSB E, pierwszy elektryczny autobus międzymiastowy w Europie, to dowód pionierskich działań Temsy w obszarze mobilności elektrycznej. Wyposażony w elastyczne opcje baterii, spełnia wymagania zarówno transportu szkolnego, jak i międzymiastowego. Udogodnienia takie jak platforma dla osób na wózkach inwalidzkich świadczą o inkluzywnym podejściu firmy.

Prestij SX, charakteryzujący się niskim całkowitym kosztem posiadania (TCO) oraz wysoką efektywnością paliwową, jest z kolei ekonomicznie opłacalnym wyborem. Jego konkurencyjna cena zakupu i niskie koszty operacyjne stanowią doskonały zwrot z inwestycji dla operatorów.

Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii
Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii

Zrównoważony rozwój i ekspansja

Od 2020 roku Temsa działa w ramach partnerstwa Sabancı Holding oraz czeskiej Grupy PPF, co znacząco przyczyniło się do globalnej ekspansji firmy. Udział w targach FIAA 2024 odzwierciedla dążenie Temsy do zrównoważonego rozwoju i inwestycji w przyszłość mobilności.

-„Naszym celem jest bycie liderem zarówno na rynku pojazdów konwencjonalnych, jak i elektrycznych, zwłaszcza w Europie, gdzie Hiszpania jest kluczowym rynkiem,” powiedział Uzunay. „Elektryfikacja mobilności jest podstawą naszej strategii, a nasze autobusy zeroemisyjne stanowią istotny element zielonej transformacji Europy.”

Patrząc w przyszłość, Temsa zamierza kontynuować dynamiczny rozwój, utrzymując silną pozycję zarówno w segmencie autobusów elektrycznych, jak i konwencjonalnych.

-„Ambitny wzrost Temsy w Hiszpanii i w całej Europie to dopiero początek. Nadal będziemy dążyć do tworzenia innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań mobilnych dla lepszej przyszłości,” podsumował Uzunay.

Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii
Autobusy na FIAA 2024: Temsa umacnia pozycję w Hiszpanii

Komentarze