FIAA 2024: Temsa też z elektrycznym autobusem międzymiastowym – LD SB E
Turecka Temsa kontynuuje intensywną ekspansję na hiszpańskim rynku autobusowym, osiągając pięciokrotny wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich dwóch lat.
Nowością jest elektryczny autobus międzymiastowy LDSB na 53 miejsca. Pojazd, pokazany w metalicznej zieleni, ma baterie Litowo-jonowe NMC Temsy, silnik o mocy 250 kW i zasięg do 350 km, dostępny w wersjach 280 kWh lub 350 kWh.
Spis treści:
- Jakie modele autobusów Temsa zaprezentowała na targach FIAA 2024?
- Jakie są plany Temsy dotyczące elektryfikacji swojej oferty autobusowej?
- Na czym skupia się strategia Temsy w Hiszpanii i Europie?
cztery autobusy
Temsa jeszcze nie sprzedała autobusów miejskich w Hiszpanii, więc na stoisku koncentrowano się na rynku autokarów i autobusów międzymiastowych, gdzie planuje sprzedaż 170 pojazdów w tym roku. Serkan Uzunay, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży na Europę Zachodnią, zapowiedział, że cała oferta zostanie zelektryfikowana, choć dla dłuższych dystansów firma planuje rozwijać technologię wodorową we współpracy z Caetano i ogniwami paliwowymi Toyoty.
Na FIAA 2024 Temsa pokazała cztery modele: HD, MD9, Prestij SX oraz LDSB E, ukazując swoje doświadczenie zarówno w segmencie autobusów konwencjonalnych, jak i elektrycznych. Serkan Uzunay podkreślił dynamiczny rozwój firmy w Hiszpanii, gdzie sprzedaż na 2024 rok już osiągnęła 164 pojazdy.
-„Jesteśmy na dobrej drodze, aby zakończyć rok z prawie 200 sprzedanymi pojazdami w samej Hiszpanii, co oznacza znaczący, pięciokrotny wzrost w porównaniu do wyników z 2022 roku,” zaznaczył Uzunay.
„Jednym z kluczowych czynników naszego sukcesu na rynku hiszpańskim jest podejście skoncentrowane na kliencie. Wspólnie z naszym dealerem Marin Ayala nieustannie ulepszamy nasze usługi posprzedażowe, aby utrzymać silną pozycję Temsy w Hiszpanii i sąsiednich rynkach,” dodał Uzunay.
Temsa wzmacnia swoją sieć dealerską i serwisową, a jej obecność obejmuje 22 kraje na trzech kontynentach. W 2024 roku sprzedaż Temsy w Europie wzrosła o 169% w porównaniu z pierwszą połową 2023 roku.
różnorodne potrzeby
Wystawione przez Temsę pojazdy wyróżniały się wszechstronnością i innowacyjnością. Model HD zachwycił wysoką efektywnością paliwową, niskimi kosztami eksploatacji oraz dużym momentem obrotowym, idealnym zarówno do transportu miejskiego, jak i dalekobieżnego. Duża pojemność zbiornika paliwa i mały promień skrętu zapewniają mu przewagę na konkurencyjnym rynku.
Model MD9, ceniony za wyjątkową zwrotność i dużą pojemność pasażerską oraz bagażową, to ulubieniec operatorów poszukujących trwałego i wydajnego autobusu. Wyróżnia się także komfortem podróży, co czyni go liderem w swoim segmencie.
LDSB E, pierwszy elektryczny autobus międzymiastowy w Europie, to dowód pionierskich działań Temsy w obszarze mobilności elektrycznej. Wyposażony w elastyczne opcje baterii, spełnia wymagania zarówno transportu szkolnego, jak i międzymiastowego. Udogodnienia takie jak platforma dla osób na wózkach inwalidzkich świadczą o inkluzywnym podejściu firmy.
Prestij SX, charakteryzujący się niskim całkowitym kosztem posiadania (TCO) oraz wysoką efektywnością paliwową, jest z kolei ekonomicznie opłacalnym wyborem. Jego konkurencyjna cena zakupu i niskie koszty operacyjne stanowią doskonały zwrot z inwestycji dla operatorów.
Zrównoważony rozwój i ekspansja
Od 2020 roku Temsa działa w ramach partnerstwa Sabancı Holding oraz czeskiej Grupy PPF, co znacząco przyczyniło się do globalnej ekspansji firmy. Udział w targach FIAA 2024 odzwierciedla dążenie Temsy do zrównoważonego rozwoju i inwestycji w przyszłość mobilności.
-„Naszym celem jest bycie liderem zarówno na rynku pojazdów konwencjonalnych, jak i elektrycznych, zwłaszcza w Europie, gdzie Hiszpania jest kluczowym rynkiem,” powiedział Uzunay. „Elektryfikacja mobilności jest podstawą naszej strategii, a nasze autobusy zeroemisyjne stanowią istotny element zielonej transformacji Europy.”
Patrząc w przyszłość, Temsa zamierza kontynuować dynamiczny rozwój, utrzymując silną pozycję zarówno w segmencie autobusów elektrycznych, jak i konwencjonalnych.
-„Ambitny wzrost Temsy w Hiszpanii i w całej Europie to dopiero początek. Nadal będziemy dążyć do tworzenia innowacyjnych, zrównoważonych rozwiązań mobilnych dla lepszej przyszłości,” podsumował Uzunay.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze