Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FIAA 2024: Otokar z autobusem e-Territo U, czyli elektrobusem klasy II z napędem Voith

infobus
12.11.2024 09:00
0 Komentarzy

Podczas targów FIAA 2024 w Madrycie, firma Otokar, we współpracy z hiszpańskim dystrybutorem Somauto, zaprezentowała szeroką gamę autobusów – miejskich, międzymiastowych i turystycznych.

Nam najbardziej spodobał się model e-TERRITO, czyli nowoczesny, w pełni elektryczny autobus klasy II, o długości 13 metrów i zasięgu sięgającym kilkuset kilometrów. Dzięki akumulatorom o pojemności do 450 kWh i silnikowi o mocy 410 kW (Voith) zapewnia wydajność i ekologiczną jazdę. Pojazd mieści do 63 pasażerów, łącząc komfort z innowacyjnym napędem Voith. Oferta na czasie.

Spis treści:

  1. Jakie modele autobusów zaprezentowała firma Otokar na targach FIAA 2024?
  2. Czym wyróżnia się model e-TERRITO w ofercie firmy?
  3. Jakie są główne cechy kompaktowego, elektrycznego modelu e-CENTRO?
W Hiszpani Otokar współpracuje z dystrybutorem Somauto
W Hiszpani Otokar współpracuje z dystrybutorem Somauto

Hiszpańska oferta

Otokar, jako lider na tureckim rynku autobusowym od 15 lat, z roczną produkcją sięgającą 4700 pojazdów, podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań transportowych. Współpraca z Somauto, obecna na rynku hiszpańskim od 16 lat, zaowocowała obecnością około 1000 autobusów Otokar na hiszpańskich drogach, z prognozą dostaw 130 pojazdów w 2024 roku.

e-TERRITO U: Ten w pełni elektryczny autobus międzymiastowy dostępny jest w wersjach o długości 12 i 13 metrów, z możliwością przewozu do 63 pasażerów. Wyposażony w silnik o mocy 410 kW oraz akumulatory o pojemności 450 kWh, oferuje zasięg sięgający kilkuset kilometrów, co czyni go konkurencyjnym rozwiązaniem w segmencie autobusów klasy II.

NAVIGO T: Autobus o długości 9,2 metra, napędzany silnikiem Cummins ISBE4.5, współpracującym z automatyczną skrzynią biegów Allison. Model ten łączy kompaktowe wymiary z komfortem i wydajnością, idealnie sprawdzając się na trasach międzymiastowych.

W Hiszpani Otokar współpracuje z dystrybutorem Somauto
W Hiszpani Otokar współpracuje z dystrybutorem Somauto

e-CENTRO: Kompaktowy autobus elektryczny o długości 6,6 metra, zdolny pomieścić do 32 pasażerów. Wyposażony w silnik o mocy 140 kW oraz akumulatory o pojemności 110 kWh, stanowi doskonałe rozwiązanie dla miejskiego transportu na krótszych dystansach.

KENT C: Najnowsza wersja dużego autobusu miejskiego Otokar, zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie pasażerów i efektywności operacyjnej w zatłoczonych aglomeracjach.

ULYSO T: Autokar turystyczny, łączący elegancki design z nowoczesnymi technologiami, przeznaczony do komfortowego przewozu pasażerów na dłuższych trasach.

Prezentacja na FIAA 2024 podkreśliła dążenie Otokar do dostarczania innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, odpowiadających na współczesne wyzwania branży. Natomiast trochę się dziwimy, dlaczego Otokar Polska nie oferuje jeszcze w naszym kraju właśnie e-Territo, który pasuje nam pod przetargi CUPT-KPO. Pamiętajmy jednak, że elektrobus to nie … diesel.

W Hiszpani Otokar współpracuje z dystrybutorem Somauto
W Hiszpani Otokar współpracuje z dystrybutorem Somauto

Komentarze