FIAA 2024: Otokar z autobusem e-Territo U, czyli elektrobusem klasy II z napędem Voith
Podczas targów FIAA 2024 w Madrycie, firma Otokar, we współpracy z hiszpańskim dystrybutorem Somauto, zaprezentowała szeroką gamę autobusów – miejskich, międzymiastowych i turystycznych.
Nam najbardziej spodobał się model e-TERRITO, czyli nowoczesny, w pełni elektryczny autobus klasy II, o długości 13 metrów i zasięgu sięgającym kilkuset kilometrów. Dzięki akumulatorom o pojemności do 450 kWh i silnikowi o mocy 410 kW (Voith) zapewnia wydajność i ekologiczną jazdę. Pojazd mieści do 63 pasażerów, łącząc komfort z innowacyjnym napędem Voith. Oferta na czasie.
Spis treści:
- Jakie modele autobusów zaprezentowała firma Otokar na targach FIAA 2024?
- Czym wyróżnia się model e-TERRITO w ofercie firmy?
- Jakie są główne cechy kompaktowego, elektrycznego modelu e-CENTRO?
Hiszpańska oferta
Otokar, jako lider na tureckim rynku autobusowym od 15 lat, z roczną produkcją sięgającą 4700 pojazdów, podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań transportowych. Współpraca z Somauto, obecna na rynku hiszpańskim od 16 lat, zaowocowała obecnością około 1000 autobusów Otokar na hiszpańskich drogach, z prognozą dostaw 130 pojazdów w 2024 roku.
e-TERRITO U: Ten w pełni elektryczny autobus międzymiastowy dostępny jest w wersjach o długości 12 i 13 metrów, z możliwością przewozu do 63 pasażerów. Wyposażony w silnik o mocy 410 kW oraz akumulatory o pojemności 450 kWh, oferuje zasięg sięgający kilkuset kilometrów, co czyni go konkurencyjnym rozwiązaniem w segmencie autobusów klasy II.
NAVIGO T: Autobus o długości 9,2 metra, napędzany silnikiem Cummins ISBE4.5, współpracującym z automatyczną skrzynią biegów Allison. Model ten łączy kompaktowe wymiary z komfortem i wydajnością, idealnie sprawdzając się na trasach międzymiastowych.
e-CENTRO: Kompaktowy autobus elektryczny o długości 6,6 metra, zdolny pomieścić do 32 pasażerów. Wyposażony w silnik o mocy 140 kW oraz akumulatory o pojemności 110 kWh, stanowi doskonałe rozwiązanie dla miejskiego transportu na krótszych dystansach.
KENT C: Najnowsza wersja dużego autobusu miejskiego Otokar, zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie pasażerów i efektywności operacyjnej w zatłoczonych aglomeracjach.
ULYSO T: Autokar turystyczny, łączący elegancki design z nowoczesnymi technologiami, przeznaczony do komfortowego przewozu pasażerów na dłuższych trasach.
Prezentacja na FIAA 2024 podkreśliła dążenie Otokar do dostarczania innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych, odpowiadających na współczesne wyzwania branży. Natomiast trochę się dziwimy, dlaczego Otokar Polska nie oferuje jeszcze w naszym kraju właśnie e-Territo, który pasuje nam pod przetargi CUPT-KPO. Pamiętajmy jednak, że elektrobus to nie … diesel.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze