Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FIAA 2024: Hiszpański specjalista od minibusów – Indcar

infobus
03.11.2024 11:09
0 Komentarzy

Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA MINI autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz minibus miejski Mobi City.

Na stoisku zaprezentowany został także autobus Bluebird 6m, czyli model Bluebus sprzedawany przez Indcar we Francji i Włoszech. Firma planuje wyprodukować w tym roku 490 pojazdów, co oznacza wzrost o 10% w porównaniu z 2023. Spośród nich 45% to autobusy miejskie, 255 to model turystyczne, a 30% pojazdy szkolne. Do O tym opowiedział podczas konferencji prasowej CEO INDCAR, Gaël Queralt.

spis treści:

  1. Jakie modele pojazdów Indcar zaprezentował na targach FIAA?
  2. W jakich miastach testowano elektryczny minibus e-B6?
  3. Ile pojazdów planuje wyprodukować Indcar w 2024 roku i jaki procent z nich stanowią autobusy miejskie?
Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz autobus miejski Mobi City.
Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz autobus miejski Mobi City.

e-B6 – elektryczny minibus z Europy

INDCAR zaprezentował swój w pełni elektryczny minibus e-B6, który już od ośmiu miesięcy przechodził testy w 10 hiszpańskich miastach, m.in. z operatorami Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Sagalés, Alsa i EMT Málaga. Model ten pokonał już 5 000 km z pasażerami, co pozwoliło na uzyskanie pozytywnych opinii użytkowników i technicznej komisji ATUC.

-„Obecnie na rynku elektrycznych minibusów jest sporo opcji, lecz niewiele z nich jest w 100% europejskich, jak to, co dziś prezentujemy” – podkreślił Queralt.

Na stoisku INDCAR zaprezentowano kilka modeli pojazdów, w tym dobrze znany na rynku europejskim model Wing na bazie Iveco Daily z 29 skórzanymi siedzeniami w kolorze czarnym. Wyposażony został w tabliczkę znamionową operatora umieszczoną na schodach oraz uchwyt z tacką na mokre parasole za siedzeniem kierowcy. Pokazano również miejskiego Mobi City z płaską podłogą tylną oraz model Bluebird o długości 6 metrów, który jest popularny we Francji i we Włoszech.

Podczas targów dużą uwagę przyciągnął model Mobi City, który zdobył popularność na rynku włoskim. W 2024 roku Indcar otrzymał największe zamówienie w historii na ten model od firmy Romana Diesel – 93 minibusy na gaz ziemny dla firmy Astral, które trafią do użytku na początku 2025 roku.

Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz autobus miejski Mobi City.
Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz autobus miejski Mobi City.

Produkcja i rozwój

Założony w 1888 roku, Indcar jest jednym z europejskich liderów w sektorze minibusów. Firma oferuje pojazdy mieszczące od 25 do 40 pasażerów, a dzięki zakładom w Hiszpanii i Rumunii osiąga produkcję 450 jednostek rocznie. Oddziały we Włoszech i Francji zapewniają obsługę klientów na najwyższym poziomie.

W 2024 roku firma spodziewa się wyprodukować 490 pojazdów, co daje wzrost o 10% w stosunku do poprzedniego roku. Produkcja obejmuje 45% pojazdów miejskich, 255 autokarów turystycznych oraz 30% pojazdów szkolnych.

Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz autobus miejski Mobi City.
Indcar, z zakładami w Hiszpanii i Rumunii, zaprezentował na FIAA autokar Wing na bazie Iveco Daily oraz autobus miejski Mobi City.

Komentarze