Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

FIAA 2024: Daimler Buses z kompleksową ofertą dla Hiszpanii. Od podwozi do autokarów

infobus
30.10.2024 13:09
0 Komentarzy

Daimler Buses pokazał na FIAA 2024 szeroką gamę autobusów i autokarów Mercedes-Benz oraz Setra. Plus – jak przystało na Hiszpanię – także podwozie.

Platformy do zabudowy są cały czas wyróżnikiem hiszpańskich targów, jak i całego rynku, gdzie cały czas dominują firmy nadwoziowe. Co ważne – ten produkt Mercedes-Benz były pokazane z logo „Fabricado en España”. Godne pochwały!

Spis treści:

  1. Jakie kluczowe innowacje zaprezentował Daimler Buses na FIAA 2024 w zakresie systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa pojazdów?
  2. Na czym polega znaczenie prezentacji podwozi OC 500 dla hiszpańskiego rynku i jakie unikalne funkcje oferują te modele?
  3. W jaki sposób Daimler Buses wspiera operatorów flot autobusowych w ich przejściu na elektromobilność oraz zrównoważony rozwój?
Podwozie Daimler Buses na FIAA 2024
Podwozie Daimler Buses na FIAA 2024

Platforma OC 500

Nowa generacja podwozi OC 500 oferowana jest w dwóch wersjach – OC 500 RF (Raised Floor) oraz OC 500 LE (Low Entry), obie produkowane w zakładach Daimlera w Sámano, Kantabria. Kluczowe systemy, takie jak Active Brake Assist 6 (ABA 6) i Sideguard Assist 2, tworzą wyrafinowany ekosystem bezpieczeństwa. ABA 6, w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem ART, pozwala na automatyczne hamowanie przed przeszkodami, pieszymi i rowerzystami przy prędkości do 60 km/h, przewyższając wymogi General Safety Regulation (GSR).

Sideguard Assist 2 został dodatkowo rozwinięty i w połączeniu z nowym Frontguard Assist tworzy kompletny system monitorowania przeszkód wokół pojazdu, oferując dodatkową ochronę w zatłoczonych i niebezpiecznych sytuacjach na drodze.

Nowoczesne technologie, takie jak Predictive Powertrain Control (PPC), odgrywają kluczową rolę w redukcji zużycia paliwa. PPC optymalizuje zużycie, biorąc pod uwagę topografię i specyfikę dróg, co pozwala na znaczną redukcję niepotrzebnego przyspieszania i hamowania, a także minimalizację zużycia paliwa i opon. Dodatkowo, systemy takie jak kontrola ciśnienia w oponach (TPM) i inteligentne zarządzanie zasilaniem pomagają w efektywnym zarządzaniu energią pojazdu.

Daimler Buses wprowadził również telematyczną skrzynkę „Bus Data Center”, która wspiera zarządzanie flotą dzięki danym przekazywanym na bieżąco przez system OMNIplus ON. Pozwala to na monitoring pojazdów w czasie rzeczywistym oraz efektywne zarządzanie flotą, dostarczając przewoźnikom kluczowych danych o stanie technicznym pojazdów.

W centrum uwagi znalazł się również komfort pracy kierowców. Opcjonalny system oceny stylu jazdy „Driver Score” dostarcza kierowcom natychmiastowej informacji zwrotnej, promując oszczędne i ekologiczne prowadzenie pojazdu. Dodatkowo wprowadzenie elektronicznego hamulca postojowego, ulepszony system kierowniczy oraz nowoczesny kokpit, wyposażony w wyświetlacz centralny, zapewniają komfort i większą kontrolę nad pojazdem.

Dzięki innowacyjnemu systemowi MirrorCam, zastępującemu tradycyjne lusterka boczne, kierowcy zyskują lepsze pole widzenia, co zwiększa bezpieczeństwo podczas manewrowania i w trudnych warunkach pogodowych.

Podwozia OC 500 wyróżniają się modułową konstrukcją, która umożliwia dostosowanie pojazdów do różnorodnych zastosowań, od autobusów miejskich po dalekobieżne autokary. Dostępne warianty silników obejmują modele Mercedes-Benz OM 936 i OM 470 o mocy od 220 kW (299 KM) do 335 kW (456 KM). Zastosowanie automatycznej skrzyni biegów Mercedes GO 250–8 PowerShift lub ZF Ecolife 2 pozwala na precyzyjne dopasowanie do warunków eksploatacyjnych.

Nowe funkcje CAN-Bus w podwoziach OC 500 umożliwiają dodatkowe funkcjonalności, takie jak blokady ruchu przy otwartych drzwiach, ostrzeżenia dla kierowców oraz szeroki zakres interakcji z systemami nadwozia.

Podwozie Daimler Buses na FIAA 2024
Podwozie Daimler Buses na FIAA 2024

Mercedes dla transportu miejskiego i międzymiastowego

Daimler Buses intensywnie rozwija swoją ofertę w zakresie elektromobilności, prezentując pojazdy, które odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie na zrównoważone rozwiązania transportowe. Mercedes-Benz eCitaro, produkowany seryjnie od 2018 roku, a od 2023 roku dostępny także w wersji z ogniwami paliwowymi na wodór, stanowi filar tej oferty. Daimler Buses dostarcza kompleksową infrastrukturę e-mobilności „pod klucz” – od stacji ładowania po systemy zarządzania energią. Współpraca z partnerami i zaangażowanie w ponad 20 projektów w całej Europie podkreśla dążenie firmy do wspierania miast w osiąganiu celów klimatycznych.

W Madrycie zaprezentowano także model Mercedes-Benz Intouro – hybrydowy autobus międzymiastowy, łączący niskie zużycie energii z nowoczesnymi systemami wsparcia kierowcy. Komfortowy, ekonomiczny autobus turystyczny Tourismo high-decker również znalazł się w centrum uwagi, reprezentując najwyższy standard nowoczesnych pojazdów turystycznych. Zwiedzający mogli także osobiście przetestować Mercedes-Benz eCitaro G z ogniwami paliwowymi.

Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024
Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024

wielofunkcyjność Setry

Marka Setra zaprezentowała na FIAA swoją nową serię Setra MultiClass LE, reprezentowaną przez hybrydowy model S 515 LE, który idealnie łączy funkcjonalność z wydajnością. Ten niskopodłogowy autobus międzymiastowy zapewnia optymalne warunki transportowe, podkreślając ciągły rozwój firmy w zakresie technologii zrównoważonych i bezpiecznych rozwiązań.

Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024
Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024

Autobusy turystyczne Setra, takie jak ComfortClass oraz dwupokładowy model S 531 DT, wyróżniają się nowoczesnym designem i zaawansowanymi technologiami, a także charakterystycznym metalicznym lakierem w kolorze miodowym, co nadaje im niepowtarzalny wygląd.

Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024
Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024

Nowe systemy wspomagania

Daimler Buses nieustannie rozwija technologie wspomagania, wprowadzając na rynek innowacyjne systemy, takie jak Active Brake Assist 6 (ABA 6) – asystent hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, a także nowy Preventive Brake Assist 2 dla autobusów niskopodłogowych, który może obsługiwać jednocześnie kilka obiektów w ruchu. Sideguard Assist 2 i Frontguard Assist oferują zaawansowane wsparcie podczas skrętu i manewrowania w trudnych warunkach miejskich, zwiększając bezpieczeństwo kierowców oraz pasażerów.

MirrorCam, nowoczesna kamera zastępująca lusterka boczne, oferuje kierowcom rozszerzone pole widzenia i lepszą widoczność nocą, a nowy Traffic Sign Assist monitoruje aktualną prędkość pojazdu, ostrzegając przy jej przekroczeniu. Te nowoczesne technologie są dostępne we wszystkich modelach autobusów miejskich i turystycznych Mercedes-Benz i Setra.

Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024
Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024

OMNIplus i BusStore

Marka serwisowa OMNIplus koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, bezpieczeństwie i digitalizacji. Rozwiązania serwisowe obejmują regenerację części, drukowanie 3D i nadawanie drugiego życia akumulatorom, co przyczynia się do zmniejszenia wpływu na środowisko. Wprowadzone umowy serwisowe Premium Dynamic i Premium Regional Dynamic oferują dynamiczne stawki miesięczne dostosowane do faktycznego przebiegu pojazdu.

OMNIplus wprowadził także innowacyjne usługi cyfrowe, w tym zdalne monitorowanie pojazdów i zdalne sterowanie ładowaniem autobusów elektrycznych. Daimler Buses jest jednym z pierwszych producentów oferujących interfejs danych do monitorowania floty zgodny z międzynarodowym standardem ITxPT, co ułatwia operatorom analizę i efektywne zarządzanie flotą.

Z kolei BusStore, marka Daimler Buses specjalizująca się w sprzedaży używanych autobusów i autokarów turystycznych, także była obecna na FIAA, oferując pojazdy, które przechodzą rygorystyczne testy i są gotowe do dalszej eksploatacji.

Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024
Autobusy Daimler Buses na FIAA 2024

Komentarze