Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Euromatpol z kolejnym kontraktem z KPO-CUPT. Tym razem nowe autobusy pod Gminę Gniezno

infobus
26.04.2025 19:01
0 Komentarzy

Firma Euromatpol ogłosiła kolejny przetarg na dostawę autobusów dla transportu publicznego ze wsparciem z konkursu CUPT-KPO.

24 kwietnia 2025 roku opublikowano zaproszenie do składania ofert na dostawę trzech niskowejściowych autobusów klasy II z napędem diesla Euro 6E. To już kolejne takie zamówienie ze strony tej firmy, także zaczynamy liczyć zamówione pojazdy. O poprzednim zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów chce zakupić Euromatpol w ogłoszonym przetargu?
  2. Jaką normę emisji spalin muszą spełniać silniki zamawianych autobusów?
  3. Do kiedy można składać oferty w przetargu ogłoszonym przez Euromatpol?
Euromatpol z kolejnym kontraktem z KPO-CUPT / fot. Gminę Gniezno
Euromatpol z kolejnym kontraktem z KPO-CUPT / fot. Gminę Gniezno

Klasa druga

Wielkopolskie zamówienie zostało ogłoszone 24 kwietnia 2025 roku i dotyczy dostawy trzech fabrycznie nowych autobusów niskowejściowych klasy II, przeznaczonych do obsługi komunikacji publicznej Gminy Gniezno. Euromatpol, jako organizator przetargu, określił precyzyjne wymagania techniczne. Pojazdy muszą mieć długość do 13,2 m, silnik wysokoprężny Euro 6E o mocy minimum 250 kW, automatyczny system uzupełniania oleju silnikowego, pojemność silnika minimum 7 litrów oraz konstrukcyjną prędkość maksymalną 100 km/h.

Każdy autobus powinien oferować minimum 45 miejsc siedzących oraz 10 stojących. Konstrukcja ma zapewniać co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu 80.000 km rocznego przebiegu. W wyposażeniu obowiązkowe są m.in.: systemy monitoringu, systemy informacji pasażerskiej z GPS i tablicami LED, elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), system zapobiegający najechaniu na obiekty i asystent martwego pola. Autobusy muszą być dostarczone do Budzisławia Kościelnego, a termin podpisania umowy planowany jest na czerwiec 2025 roku.

Zamawiający wymaga od oferenta doświadczenia w postaci realizacji co najmniej jednej dostawy trzech autobusów o porównywalnych parametrach w ciągu ostatnich trzech lat. Przetarg realizowany jest w ramach komponentu „Zielona, inteligentna mobilność” i współfinansowany ze środków europejskich.

Na oferty zamawiający czeka do 26 maja 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów: ✅ cena – 60% ✅ parametry techniczno-jakościowe – 40%

Nie zastosowano dyrektywy 2014/25/UE. Link do ogłoszenia: https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/225977

Euromatpol z kolejnym kontraktem z KPO-CUPT / fot. Gminę Gniezno
Euromatpol z kolejnym kontraktem z KPO-CUPT / fot. Gminę Gniezno

Zakupowe tło

Euromatpol systematycznie realizuje podobne zamówienia na rzecz transportu publicznego w regionie wielkopolskim. Ostatni przetarg dotyczył zakupu niskopodłogowych autobusów miejskich dla obsługi gmin Kleczew i Wilczyn. Nowe zamówienie kontynuuje linię inwestycji w nowoczesny tabor, a szczegółowe wymagania – w tym rozbudowane systemy bezpieczeństwa, informacyjne i monitoring – pokazują rosnące standardy w pozamiejskim transporcie zbiorowym.

Dostawa zaplanowana jest na drugą połowę 2025 roku. Więcej na https://bazakonkurencyjnosci.funduszeeuropejskie.gov.pl/ogloszenia/225977

Komentarze