Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczne autobusy dla Zawiercia. Ma być tanio. Analiza SWZ

infobus
01.08.2025 11:00
0 Komentarzy

Zakład Komunikacji Miejskiej w Zawierciu kupuje cztery nowe autobusy elektryczne, aby wzmocnić i unowocześnić swój tabor. Inwestycja jest współfinansowana w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.

O ogłoszeniu przetargu na te elektrobusy pisaliśmy w Infobusie tutaj. Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest zakup łącznie 4 autobusów elektrycznych klasy I: po jednej sztuce autobusów kategorii MINI (do 8m), MINI (do 9m), MIDI oraz MAXI (o długości 12m). Przyjrzyjmy się szczegółom zamówienia.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są kryteria oceny ofert w przetargu ZKM Zawiercie na dostawę elektrobusów?
  2. Jak wygląda specyfikacja techniczna zamawianych autobusów?
  3. Kiedy nastąpi otwarcie ofert?
ZKM Zawiercie z kolejnym przetargiem na elektrobusy
ZKM Zawiercie z kolejnym przetargiem na elektrobusy

Kryteria oceny ofert

W przetargu najważniejszym i jedynym kryterium oceny ofert jest cena, która stanowi 100% oceny. Oferta z najniższą ceną brutto dla danej części zamówienia otrzyma 100 punktów. I dotyczy to każdej części zamówienia.

Jak widać zamawiający zrezygnował całkowicie z wyodrębnienia kryteriów pozacenowych, co też może zachęcić potencjalnych wykonawców do złożenia oferty – szczególnie tych, którzy oferują elektrobusy z niską ceną.

Specyfikacja techniczna

Zamówienie zostało podzielone na cztery części, a każda z nich dotyczy innego typu pojazdu. Poszukiwane są dwa autobusy klasy MINI (o długości do 8,1 i do 9,0 metrów), jeden autobus klasy MIDI (długość od 9,1 do 11,0 m) oraz jeden MAXI (od 11,0 do 13,0 m). Autobusy powinny być nie wyższe niż 3,4 m. Wszystkie pojazdy muszą być fabrycznie nowe, niskopodłogowe i w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Napęd stanowić ma centralny silnik elektryczny, a energia będzie magazynowana w bateriach ładowanych w systemie plug-in. W przypadku pojazdów MINI o długości 8 m ma być to silnik elektryczny o mocy min 100 kW, jeśli chodzi o autobusy MINI 9 m – min. 120 kW, MIDI i MAXI – 160 kW. Magazyny energii stanowić mają akumulatory litowo-jonowe lub litowo-żelazowofosforowe lub litowo-tytanowe. Mogą to być również superkondensatory lub inne urządzenia służące do magazynowania energii elektrycznej. Ładowanie baterii ma odbywać się poprzez wtyczkę plug-in.

Komfort pasażerów zapewnić ma klimatyzacja całej przestrzeni pasażerskiej oraz wygodne, tapicerowane siedzenia. Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego lub zamkniętego, wyposażona w ergonomiczny, pneumatyczny fotel i regulowaną kierownicę.

System informacji pasażerskiej ma być oparty na nowoczesnych, energooszczędnych tablicach LED oraz wewnętrznych monitorach LCD.

Dodatkowo oferowane autobusy muszą być wykonane z maksymalnym wykorzystaniem materiałów niepalnych, zwłaszcza w zakresie konstrukcji i wyposażenia wnętrza nadwozia, oraz posiadać homologację EWG pojazdu dotyczącą palności, uzyskaną na podstawie badań niepalności elementów przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy.

Podsumowanie

Zainteresowanie przetargiem może być spore, biorąc pod uwagę fakt, że Zawiercie zrezygnowało z kryteriów oceny ofert pozacenowych. Do tego, mamy podział zamówienia na części i może się okazać, że zamawiający otrzyma autobusy od różnych producentów. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 14 sierpnia.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://zkm-zawiercie.logintrade.net/zapytania_email,203494,518c8190c703b9ce85f4992ec8744cfe.html

Komentarze