Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Elektryczna powtórka powiatu słupskiego. Jak zmieniła się specyfikacja? Analiza SWZ

infobus
28.07.2025 09:01
0 Komentarzy

Powiat Słupski ponowił anulowany wcześniej przetarg na zakup sześciu autobusów elektrycznych klasy II kategorii MAXI. Zamówienie jest realizowane przy dofinansowaniu z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (CUPT-KPO).

O ogłoszeniu ponownego postępowania na zakup autobusów pisaliśmy już w InfoBusie. Za pierwszym razem zamawiający nie uzyskał żadnej oferty. Czy to skłoniło powiat do zmiany SWZ?

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych chce kupić Powiat Słupski?
  2. Jakie trzy główne kryteria będą decydować o wyborze oferty?
  3. Kiedy zostaną otwarte oferty w tym przetargu?

Kryteria oceny ofert

Zamawiający będzie oceniał oferentów z uwzględnieniem następujących kryteriów: cena (60%), parametry techniczne (20%), okres gwarancji (20%). W przypadku parametrów technicznych, najwięcej punktów można uzyskać za:

  • liczba miejsc siedzących stałych dostępnych z niskiej podłogi 10 (poprzednio 13) i więcej – 5 pkt,
  • silnik umiejscowiony centralnie za osią napędową – 5 pkt,
  • średnie zużycie energii elektrycznej – poniżej 0,81 kWh/km – 5 pkt,
  • pojemność baterii – powyżej 480 kWh – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Nowe autobusy mają mieć długość od 12,0 do 12,5 m, szerokość min. 2,50 m i wysokość do 3,5 m. Pojazdy będą posiadać niską podłogę, bez progów wewnątrz pojazdu w obszarze od początku drzwi pierwszych do końca drzwi środkowych. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane silnikiem elektrycznym usytuowanym przed lub za osią napędową, silnikami w piastach kół lub w zabudowie wieżowej, o łącznej maksymalnej mocy minimum 230 kW. Układ napędowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii (rekuperacji) w czasie hamowania i redukcji prędkości dla potrzeb doładowania magazynów energii lub ogrzewania (zależnie od zastosowanego rozwiązania technicznego).

Energia elektryczna ma być magazynowana w akumulatorach lub superkondensatorach (lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 400 kWh, a energii dostępnej dla użytkownika – 350 kWh. Ładowanie baterii będzie się odbywać poprzez złącze typu plug-in.

Stanowisko kierowcy będzie w pełni wydzielone od przedziału pasażerskiego. Będzie to kabina typu półzamkniętego. W przedziale pasażerskim przewidziano fotele typu międzymiastowego, wysokie, tapicerowane miękkie, z zagłówkiem i podłokietnikiem od strony przejścia oraz uchwytami.

Autobusy będą wyposażone w tablice elektroniczne (kierunkowe) diodowe w kolorze białym. Do tego, wewnątrz znajdzie się tablica – monitor w postaci kolorowego ekranu LCD lub LED o przekątnej min. 21 cali. Tablica ta będzie wyświetlać: logo przewoźnika i logo Powiatu Słupskiego, numer linii, nazwę przystanku docelowego, aktualny czas, temperaturę zewnętrzną powietrza i temperaturę panująca w przestrzeni pasażerskiej.

Podsumowanie

Powiat zmienił wymaganą długość autobusów. Wcześniej szukano pojazdów o długości od 12,5 do 13,0 m, teraz od 12,0 do 12,5 m. Nie zmienia to faktu, że pozostał zapisy SWZ nie uległy zmianie. W dalszym ciągu zatem faworytem pozostaje ABP z autobusami Iveco. Czy tym razem firma ta złoży ofertę? Odpowiedź poznamy w dniu 4 sierpnia.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1135560

Komentarze