Eko-Okna zlikwidują transport pracowniczy. Jeden z najnowocześniejszych w Polsce
1 września 2025 roku firma Eko‑Okna S.A., największy producent stolarki okiennej w Polsce, oficjalnie wycofa się z organizacji transportu pracowniczego.
To kolejna decyzja restrukturyzacyjna po zakończeniu współpracy z blisko tysiącem pracowników na początku lata. Likwidacja przewozów budzi obawy wśród zatrudnionych – szczególnie tych, którzy dojeżdżali do Kornic z odległych miejscowości.
Rozkład jazdy:
- Od którego dnia firma Eko‑Okna oficjalnie rezygnuje z organizacji transportu pracowniczego?
- Jaką markę autobusów posiadała we flocie firma Eko‑Okna od 2018 roku?
- Który przewoźnik zadeklarował chęć przejęcia linii dowozowych do Kornic po wycofaniu się Eko‑Okien?
Własna flota
Od 2018 roku Eko‑Okna rozwijały własną flotę transportową – inwestując w fabrycznie nowe autobusy marki Mercedes‑Benz Intouro, wcześniej w niskopodłogowe Solarisy – obsługujące kilkanaście kierunków: od Wodzisławia Śląskiego po Głubczyce i Żory. Pojazdy były wyposażone w klimatyzację, systemy bezpieczeństwa, monitory i gniazdka przy siedzeniach, zapewniając komfortowy dojazd do zakładów w Kornicach i Wodzisławiu.
Dziś ta inwestycja ma zostać wygaszona. Firma, jak informuje jej rzecznik Adam Wita, reorganizuje strukturę kosztową i „nie będzie już świadczyć dowozów do pracy własnymi siłami”. Jednocześnie Eko-Okna nie zamierzają blokować korzystania z przystanków na terenie firmy przez przewoźników zewnętrznych, co stwarza szansę na alternatywne rozwiązania dla pracowników.
Niestety – najnowsza decyzja Eko‑Okien wpisuje się w szerszy trend optymalizacji działalności firm produkcyjnych w obliczu rosnących kosztów energii, materiałów i presji płacowej. Choć transport własny daje pełną kontrolę i elastyczność, to jego utrzymanie – szczególnie przy spadającym zatrudnieniu – przestaje być opłacalne.
Reakcja i oferta PKS Racibórz
Na szczęście od 1 sierpnia 2025 roku kontynuowana będzie obsługa specjalnych linii pracowniczych dowożących zatrudnionych do zakładów Eko-Okna S.A. w Kornicach – przez PKS Racibórz. Do dyspozycji pasażerów pozostają cztery linie:
- Linia 10 (Racibórz Dworzec Batorego – Kościuszki/Staszica – Kościuszki/Eichendorffa – Plac Konstytucji 3 Maja – Opawska Myto – Opawska Kolonialna)
- Linia 20 (Racibórz Centrum, dodatkowo: Matejki Szkoła i Ocicka Pszczyńska)
- Linia 25 (Racibórz Wojska Polskiego Szkoła, z dodatkowym przystankiem Głubczycka Sprawność)
- Linia 28, połączona z linią 10, jednak bez przystanku Katowicka
Bilety okresowe nadal można nabyć w kasach na dworcu autobusowym w Raciborzu, a w najbliższym czasie dostępna będzie również sprzedaż przez aplikację MoBilet w zakładce „Komunikacja Miejska” – opcja: „PKS Racibórz – EKO-OKNA”. Dzięki cyfrowym rozwiązaniom pasażerowie unikną kolejek i konieczności płacenia gotówką. Nowoczesna forma zakupu ma ułatwić codzienne podróże i uczynić je bardziej komfortowymi.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze