Ebusco aktualizuje prognozy finansowe na rok 2024
Ebusco opublikowało aktualizację prognoz finansowych na drugą połowę roku. Po wstępnej ocenie wyników pierwszych miesięcy 2024 r. i planowaniu operacyjnym na pozostałą część roku zespół wykonawczy firmy widzi, że działania podjęte w ciągu ostatnich 12 miesięcy przynoszą efekty.
Firma jednak doszła do wniosku, że jej obecne założenia dotyczące przychodów przekraczających 325 mln euro w połączeniu z dodatnią EBITDA w 2024 r. są niestety już nieosiągalne.
Spis treści:
- Ile autobusów dostarczyło Ebusco w pierwszej połowie 2024 roku?
- Kto rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora operacyjnego Ebusco 1 czerwca 2024 roku?
- Dlaczego Ebusco uznało, że założenia dotyczące przychodów przekraczających 325 mln euro w 2024 roku są nieosiągalne?
Autobusowy wzrost w pierwszej połowie roku
Strategiczna zmiana polegająca na ponownym wprowadzeniu współpracy z producentami kontraktowymi okazała się właściwym wyborem, ponieważ to zaowocowało przyspieszeniem czasu montażu autobusów. Liczba dostarczonych od początku roku autobusów wzrosła do 90 (w porównaniu do 66 w pierwszej połowie 2023 r.), a w drugiej połowie roku ma przyspieszyć. Autobusy Ebusco 3.0 użytkowane u klientów w dalszym ciągu wyróżniają się wydajnością energetyczną. Dobre wyniki operacyjne i wynikający z nich popyt rynkowy pozwalają firmie Ebusco zaplanować produkcję również na rok 2025.
Zmiany organizacyjne
Na początku tego roku firma Ebusco wprowadziła zmienioną strukturę organizacyjną, co doprowadziło do jaśniejszego określenia ról i obowiązków. Po mianowaniu przez walne zgromadzenie akcjonariuszy, Roald Dogge rozpoczął pracę na stanowisku dyrektora operacyjnego z dniem 1 czerwca 2024 r. Z kolei Michiel Peters rozpoczął już wdrażanie się w firmie Ebusco, przygotowując się do pełnienia roli współdyrektora generalnego i przewodniczącego zespołu wykonawczego. Na stanowiska CTO i CHRO obsadzono kandydatów wewnętrznych.
Mimo zmian, opóźnienia w produkcji
Chociaż Ebusco widzi pierwsze pozytywne rezultaty podjętych działań zarządczych, przeniesienie procesu montażu i przepływów logistycznych do producentów kontraktowych napotkało na nieefektywność rozruchu. Te nieefektywności opóźniły produkcję w porównaniu z pierwotnym planem, a ich usunięcie zajmie resztę 2024 r.
Ponadto, w wewnętrznym zakładzie produkcyjnym w Deurne na finalizację produkcji autobusów w dalszym ciągu wpływają nieefektywności spowalniające produkcję fabryki. Oprócz wpływu na przychody, ma to również wpływ na program redukcji kosztów, którego nie udało się jeszcze w pełni zrealizować. Efekt nadrobienia zaległości w drugiej połowie tego roku nie wystarczy, aby zrekompensować niższe niż oczekiwano oszczędności w pierwszej połowie 2024 roku.
Pod przewodnictwem Michiela Petersa rozpoczęło się udoskonalanie średnio- i długoterminowej strategii, która zostanie zaprezentowana podczas Dnia Rynków Kapitałowych w listopadzie 2024 r. W międzyczasie spółka będzie na bieżąco informować rynek o aktualizacjach prognoz finansowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze