Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dzień bez autobusowych ofert. Ciąg dalszy w MPK Radom w przetargu na 20 gazowców. Co się dzieje?

infobus
18.06.2025 19:05
0 Komentarzy

17 czerwca 2025 roku MPK Radom ogłosiło unieważnienie postępowania na zakup dwudziestu fabrycznie nowych autobusów miejskich klasy I kategorii MAXI zasilanych CNG.

Przetarg prowadzony w formule sektorowej zakończył się fiaskiem – do godziny 10:00 nie wpłynęła żadna oferta. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie były główne wymagania techniczne wobec autobusów CNG w przetargu MPK Radom unieważnionym 17 czerwca 2025 roku?
  2. Ile wynosiła cena jednostkowa netto przewidziana przez MPK Radom za jeden autobus klasy MAXI zasilany CNG?
  3. Jakie były kryteria oceny ofert w tym postępowaniu i z jakiego źródła miało pochodzić dofinansowanie?
Przetarg MPK Radom unieważniony. Zero ofert na autobusy CNG / fot. UM Radom
Przetarg MPK Radom unieważniony. Zero ofert na autobusy CNG / fot. UM Radom

20 gazowców

Przedmiotem zamówienia była dostawa 20 autobusów miejskich klasy I, o długości 12 metrów, zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG). Wszystkie pojazdy miały być identyczne, fabrycznie nowe i pochodzić od jednego producenta. Warunkiem była zgodność z normą Euro 6, w pełni niska podłoga oraz układ drzwi 2-2-2.

Pojazdy miały posiadać kompozytowe zbiorniki CNG zamontowane na dachu, zasięg minimum 400 km, porty USB, system zliczania pasażerów, a także zestaw ekranów TFT LCD oraz wysokie wymogi dotyczące wandaloodporności i standardu wykończenia wnętrza.

Kryteria przetargowe promowały m.in. konstrukcje nierdzewne, kataforezę, trzyczęściową szybę przednią dzieloną pionowo oraz dłuższą niż 60 miesięcy gwarancję.

Przetarg MPK Radom unieważniony. Zero ofert na autobusy CNG / fot. UM Radom

Analiza ofert i budżetu

W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, co skutkuje jego unieważnieniem zgodnie z art. 255 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 39.082.020 PLN brutto, czyli 31.764.240 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus niskoemisyjny klasy maxi na poziomie 1.588.212 PLN netto.

Zamawiający planuje zakup pojazdów z dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), w ramach programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza. Przetarg punktował oferty według następujących kryteriów:

✅ cena – 80%
✅ kryteria techniczne (m.in. szyba dzielona, materiały, homologacje, gwarancja) – 20%

MPK Radom może teraz powtórzyć postępowanie w zmodyfikowanej formule lub skorzystać z innych trybów udzielenia zamówienia. Z uwagi na specyficzne kryteria techniczne i wymóg stosowania CNG, zamówienie mogło ograniczyć realną konkurencję, co skutkowało brakiem ofert.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://mpk-radom.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-radom/demand/notice/public/167044/details

Komentarze