Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty w Łomży na cztery MIDI autobusy elektryczne. W puli prawie 12 mln zł

infobus
08.01.2025 17:06
0 Komentarzy

8 stycznia Miasto Łomża otworzyło dwie oferty w przetargu na zakup czterech autobusów elektrycznych. Chodzi o cztery pojazdy klasy I kategorii MIDI.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Zrównoważona mobilność miejska w Łomży” i współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (ERR) w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027” (POPW). O tym zamówieniu Łomży pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie dwie firmy złożyły oferty w przetargu na zakup czterech autobusów elektrycznych dla Łomży?
  2. Które kryterium oceny ofert ma największe znaczenie przy wyborze najkorzystniejszej oferty?
  3. Jaką pojemność baterii trakcyjnych muszą mieć autobusy zgodnie z wymaganiami Zamawiającego?
Dwie oferty w Łomży na cztery MIDI autobusy elektryczne. W puli prawie 12 mln zł / fot. UM Łomża
Dwie oferty w Łomży na cztery MIDI autobusy elektryczne. W puli prawie 12 mln zł / fot. UM Łomża

Dwie oferty

Zarówno kryteria oceny ofert, jak i SWZ nie zmieniły się znacząco od ostatniego autobusowego przetargu zorganizowanego przez Łomżę. Wtedy wygrała firma Creobus z Zonsonem, dlatego teraz ponownie spodziewaliśmy się tego duetu. Jego brak, to naszym zdaniem efekt przejrzenia na oczy przez branżę – po blamażu chińskiej marki w Iławie. I niech tak może już zostanie.

8 stycznia w Łomży pojawiły się dwie formy:

  • Busnex Poland z ceną 10.012.200,00 PLN brutto / 8.140.813,01 PLN netto, czyli jednostkowy koszt Yutonga E9 wynosi 2.035.203,25 PLN;
  • Solaris Bus & Coach z ceną 13.338.120,00 PLN brutto / 10.844.000,00 PLN netto, czyli jednostkowy koszt Urbino 9 LE electric wynosi 2.711.000,00 PLN netto.

Z kolei kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, wynosi 11.857.000,00 PLN brutto.

To oznacza, że oferta Busnex jest niższa od budżetu zamawiającego o 1.844.800,00 PLN, a cena jednostkowa netto (2 035 203,25 PLN) jest bardzo konkurencyjna w porównaniu z ofertą Solarisem. Tym samym Busnex jest faworytem tego przetargu, ale pamiętajmy, że zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny aż sześciu kryteriów:

  • ceny – 60 pkt,
  • okresu gwarancji całopojazdowej  – 8 i więcej lat – 10 pkt,
  • okresu gwarancji na baterie trakcyjne – 11 i więcej lat – 10 pkt,
  • najniższego zużycia energii elektrycznej – 6 pkt,
  • pojemności pasażerskiej – powyżej 50 osób – 5 pkt,
  • pojemności baterii trakcyjnych – powyżej 250 kWh – 9 pkt.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1015952

Dwie oferty w Łomży na cztery MIDI autobusy elektryczne. W puli prawie 12 mln zł / fot. UM Łomża
Dwie oferty w Łomży na cztery MIDI autobusy elektryczne. W puli prawie 12 mln zł / fot. UM Łomża

Autobusy dla Łomży

Nowe elektrobusy mają charakteryzować się następującymi parametrami: długość – od 7,5 m do 9,5 m, wysokość do 3,40 m. Całkowita pojemność pasażerska nie może być mniejsza niż 45 osób. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 1-2-0, 1-2-1 lub 2-2-0.

Zamawiający wymaga, aby nowe autobusy były napędzane przez jeden silnik elektryczny, centralny. Uzyskiwana moc musi gwarantować pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc silnika ma wynosić minimum 160 kW. Łomża dopuszcza rozwiązania, w których energia elektryczna może być magazynowana w: bateriach trakcyjnych (akumulatorach), superkondensatorach, innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym, minimum 200 km, bez doładowywania baterii przy normalnym wykorzystaniu wszystkich urządzeń znajdujących się na pokładzie autobusu w warunkach drogowych Łomży. Autobusy muszą mieć możliwość ładowania baterii za pomocą złącza plug – in z zewnętrznej stacji ładowania lub z zewnętrznej ładowarki mobilnej – podstawowe ładowanie to tzw. ładowanie wolne.

Kabina kierowcy ma być wydzielona, typu zamkniętego. Znajdzie się w niej fotel kierowcy z podłokietnikami, zawieszony elastycznie, z regulacją oparcia i siedziska, regulowanymi poduszkami lędźwiowymi i poduszkami bocznymi oparcia, regulacją konturu oparcia, podgrzewany oraz wyposażony w układ aktywnej wentylacji. W kabinie znajdzie się też m.in. lodówka o pojemności minimum 2 l, gniazda USB oraz radio z funkcją odtwarzacza USB/MP3.

Pasażerowie pojadą na fotelach o budowie modułowej, profilowanych. Stelaże i uchwyty foteli mają być wykonane z tworzywa wandaloodpornego z zabezpieczeniem pleców siedzeń przed podpalaniem i rysowaniem.

Tablice kierunkowe mają być wykonane w technologii LED. Zamawiający nie dopuszcza koloru czerwonego, niebieskiego. W tablicach tych, litery i cyfry mają być białe lub żółte, duże i czytelne. Wewnątrz znajdzie się monitor – panel LCD zamontowany z przodu przedziału pasażerskiego, w sposób nieograniczający widoczności kierowcy na przedział pasażerski. Jej celem będzie prezentacja realizowanego przebiegu trasy oraz inne informacje wprowadzane przez zamawiającego.

Komentarze