Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa krótkie liniowe kontrakty od Transport GZM. Z autobusami MN

infobus
05.02.2025 19:04
0 Komentarzy

4 lutego 2025 roku Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach ogłosił dwa przetargi na świadczenie usług autobusowego transportu publicznego na terenie Mysłowic i Katowic.

Pierwsze zamówienie dotyczy obsługi komunikacyjnej oznaczonej jako „Mysłowice, Katowice I”, natomiast drugie – „Mysłowice, Katowice II”. W pierwszym postępowaniu wykonawca będzie odpowiedzialny za realizację 44 052 wozokilometrów, a w drugim – 80 889 wozokilometrów. W skali GZM można powiedzieć, że są to małe kontrakty liniowe.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie obszary obejmują dwa przetargi ogłoszone przez Zarząd Transportu Metropolitalnego w Katowicach?
  2. Jakie wymagania muszą spełniać wykonawcy i pojazdy biorące udział w przetargu?
  3. Na jakiej podstawie będą oceniane oferty złożone w ramach postępowania przetargowego?

Dwa przetargi

Przetargi obejmują realizację przewozów w ramach systemu Transport GZM. Zamawiający wymaga świadczenia usług w dwóch okresach: od 1 marca 2025 r. do 25 kwietnia 2025 r. dla pierwszego zamówienia oraz od 26 kwietnia 2025 r. do 31 stycznia 2026 r. dla drugiego.

Łączna liczba planowanych wozokilometrów wynosi:

  • 44 052 wozokm dla pierwszego postępowania,
  • 80 889 wozokm dla drugiego postępowania.

Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia lub zmniejszenia liczby realizowanych wozokilometrów w trakcie obowiązywania umowy.

Wymagania wobec wykonawców

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają odpowiednie zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego oraz dysponują odpowiednim taborem. Dla obu przetargów wymagane są autobusy klasy MN o długości do 8 m, mieszczące co najmniej 35 pasażerów, spełniające normę emisji spalin EURO 5. Każdy autobus musi być wyposażony w kasowniki elektroniczne, system ogrzewania, łączność z dyspozytornią oraz tablice kierunkowe zgodne z obowiązującymi przepisami.

Dodatkowo pojazdy muszą posiadać co najmniej dwoje drzwi oraz spełniać wymagania w zakresie bezpieczeństwa pasażerów, m.in. poprzez system automatycznego powrotu drzwi po napotkaniu oporu.

Kryterium oceny ofert i finansowanie

Zamawiający określił cenę jako jedyne kryterium wyboru wykonawcy.

Na oferty zamawiający czeka do 10 lutego 2025 roku, a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryterium najniższej ceny brutto. Postępowanie nie podlega pod ustawę Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe informacje o postępowaniach znajdują się pod adresem: https://bip.metropoliaztm.pl/przetargi/24

Komentarze