Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Do MPK Sieradz przyjechał drugi autobus elektryczny ARP. Pierwszy już na linii

infobus
23.11.2023 18:07
0 Komentarzy

22 listopada do Sieradza dotarł drugi z sześciu zamówionych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne autobusów elektrycznych ARP Pilea 10 E.

Pierwszy w Sieradzu elektrobus z Bydgoszczy pojawił się na początku listopada i już kursuje na liniach MPK. Przy długości 10 m oferuje on zasięg ok. 220 km na jednym ładowaniu. Jego pojemność to 29 miejsc siedzących Koszt zakupu sześciu e-busów i budowy infrastruktury ładowania wyniósł ponad 15,4 mln zł, w tym 80% to dofinansowanie z I edycji programu „Zielony Transport Publiczny”.

Dwa Z SZEŚCIU

22 listopada do bazy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Sieradzu przyjechał drugi autobus elektryczny ARP Pilea 10 E. Sieradzki elektrobus pojawił się w ramach zamówienia na dostawę łącznie sześciu takich pojazdów i jest to zarazem największy – jak do tej pory – kontrakt realizowany przez ARP E-Vehicles. Zgodnie z umową pojazdy mają pojawić się w mieście do końca 2023 roku.

Prezentacji pierwszego modelu dokonali Arkadiusz Podsiadły, prezes zarządu MPK Sieradz oraz prezydent miasta Paweł Osiewała.

-„Pojazd cechuje się lekką konstrukcją, co ma istotne przełożenie na jego eksploatację. Ta, dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym jest bardzo ekonomiczna – powiedział Piotr Śladowski, prezes zarządu ARP E-Vehicles podczas podpisywania umowy w Sieradzu.

Zamówienie przewiduje również budowę w sieradzkiej zajezdni całej infrastruktury ładowania pojazdów.

ARP realizuje kontrakt dla MPK Sieradz / fot. UM Sieradz

Sieradzki standard

Zamówione przez MPK Sieradz autobusy napędem elektrycznym są niskopodłogowe, o długości 10 m, bez poprzecznych stopni na całej długości, a całkowita liczba osób, która może wsiąść do jednego pojazdu wynosi 70 (w tym 28 miejsc siedzących).

-„W Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji w Sieradzu zachodzą fundamentalne zmiany. Mamy 13 autobusów z normą Euro 6 a teraz przyszła kolej na autobusy elektryczne. Konsekwentnie stawiamy na rozwój naszego miasta, rozwój zrównoważony, który idzie w parze z ochroną środowiska naturalnego. To sukcesywne realizowanie działań miasta, które mają poprawić w Sieradzu jakość powietrza. Wymiana autobusów spalinowych na elektryczne jest jednym z elementów proekologicznej polityki Miasta. Nie da się osiągnąć najlepszych wyników od razu, ale elektryczna komunikacja w mieście to duży postęp, dlatego cieszę się, że w tych procesach wspiera nas Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie – podsumował zakup prezydent Sieradza Paweł Osiewała.

Całkowita kwota zamówienia to 14 759 992,62 zł (cena jednego autobusu brutto 2 459 998,77 zł). Na koniec warto podkreślić, że MPK Sieradz na zakup autobusów otrzymało dofinansowanie z NFOŚiGW w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.

-„Dofinansowanie wyniesie  9 732 500 zł, co  stanowi  77,67 % kosztów autobusów i infrastruktury ładowania – podkreślił Arkadiusz Podsiadły, prezes MPK Sieradz.

Oprócz najnowszych autobusów ARP Pilea 10 E, MPK Sieradz planuje zakup jeszcze czterech elektryków.

Komentarze