Deutsche Bahn z dofinansowaniem na zakup 250 autobusów bezemisyjnych
Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn jest na dobrej drodze do wymiany floty autobusów z silnikiem diesla na pojazdy elektryczne i wodorowe.
DB zamówił już pierwsze nowe autobusy i uzupełnią one istniejący tabor bezemisyjny w kilku regionach.
DB z dofinansowaniem
Dofinansowanie w wysokości 56 mln euro, przyznane przez Federalne Ministerstwo Infrastruktury Cyfrowej i Transportu (BMDV), umożliwi Deutsche Bahn zakup ponad 250 autobusów elektrycznych lub napędzanych wodorem do połowy 2025 roku.
Zamówienia będą odbywać się poprzez współpracę między regionalnymi oddziałami autobusowymi DB, zarządami transportu publicznego i lokalnymi władzami. To posunięcie przybliża dział autobusowy Deutsche Bahn do celu, jakim jest całkowite zastąpienie autobusów z silnikiem Diesla do 2038 roku.
Elektryki i wodorowce
W szczególności tabor w Nadrenii Północnej-Westfalii, Szlezwiku-Holsztynie i Dolnej Saksonii skorzysta z pierwszej partii nowych autobusów. Od końca tego roku nowe pojazdy zostaną uruchomione w Bocholt, Münster i Viersen w NRW. W północnych Niemczech do końca 2023 r. na trasy powinno ruszyć 149 nowych bezemisyjnych autobusów, a pierwsze autobusy elektryczne powinny wyruszyć w regionie Ostholstein w Szlezwiku-Holsztynie do końca 2023 r. Ponadto, zamówiono już 14 autobusów napędzanych wodorem. Zostaną one rozmieszczone w okręgach Friesland i Leer w Dolnej Saksonii oraz w okręgu Rendsburg-Eckernförde w Szlezwiku-Holsztynie.
Dofinansowanie od BMDV ułatwi również instalację 230 stacji ładowania w celu obsługi większej liczby autobusów elektrycznych. Na niezbędną infrastrukturę przeznaczono około 11 milionów euro.
MAN, Ebusco i Caetano
Już w maju ubiegłego roku DB ogłosiło, że zmodernizuje swoją flotę autobusową za około 400 mln euro. W latach 2023-2026 zamówi od MAN około 1200 nowych pojazdów, w tym 900 hybryd z silnikiem Diesla. DB Regio Bus planuje zakup wyłącznie pojazdów bezemisyjnych od 2030 roku i wycofanie ostatniego autobusu napędzanego olejem napędowym w 2038 roku.
Inni producenci, z którymi współpracuje Deutsche Bahn, to Ebusco i Caetano. Ta ostatnia otrzymała pierwsze zamówienie na autobusy wodorowe od DB w lutym i ma dostarczyć 60 pojazdów H2.City Gold do 2026 roku. Zostaną one uruchomione w Dolnej Saksonii i Szlezwiku-Holsztynie.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze