Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dęblin kupuje autobusy elektryczne z szeroką infrastrukturą. Znamy budżet  

infobus
03.06.2024 10:36
0 Komentarzy

3 czerwca Miasto Dęblin ogłosiło przetarg na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI z dofinansowaniem z programu Polski Ład.

Do tego samorząd chce, aby oferent wybudował Zajezdniową Stację Ładowania, gdzie mają zostać zainstalowane trzy ładowarki. Dlatego jest to kontrakt dla firmy, która specjalizuje się zarówno w dostawach pojazdów jak i budowie całej infrastruktury „pod klucz”.

Jakie autobusy chce Dęblin?

Zamawiane autobusy mają być przeznaczone do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej. Poszukiwane parametry techniczne autobusów to:

  • długość autobusu: od 8,9 m do 9,5 m,
  • szerokość całkowita: od 2400 mm do 2550 mm,
  • wysokość całkowita maksymalna: do 3 400 mm (w stanie gotowości do jazdy)
  • pojemność autobusu: – całkowita: min. 55 osób, – miejsca siedzące: min. 23 z czego minimum 4 miejsca dla osób z ograniczeniem ruchowym dostępne z poziomu niskiej podłogi (miejsce siedzące dla 1,5 osoby będzie liczone jako pojedyncze), nie dopuszcza się siedzeń demontowanych, – miejsca stojące: min. 30, – miejsce na wózek inwalidzki: 1 lub 1 miejsce na wózek dziecięcy, – napis podający dopuszczalną liczbę miejsc siedzących i stojących w autobusie umieszczony w przedniej części autobusu.

Do tego Dęblin zamawia budowę Zajezdniowa Stacja Ładowania ma powstać przy ul. Jagiellońskiej, a w skład tego obiektu ma której wchodzi: – budynek garażowy wraz z kanałem obsługowym i instalacjami wewnętrznymi oraz wrotami otwieranymi elektrycznie, – ładowarka elektrobusów (dwustanowiskowa) zainstalowana wewnątrz budynku garażowego, – plac manewrowy wraz z drogą dojazdową wraz z zewnętrzną instalacją oświetlenia, – zewnętrzna instalacja zasilająca w energię elektryczną, – zewnętrzna instalacja fotowoltaiki (OZE) wraz z magazynem energii.

Jakby tego jeszcze było mało, miasto „wrzuciło” w skład zamówienia budowę infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego przy ul. PCK (Miejska Stacja Ładowania – MSL), w skład której wchodzi: – stanowisko ładowania w formie zatoki autobusowej, – chodnik dla pieszych z krawędzią peronową do obsługi pasażerów, – ładowarka elektrobusów wraz z satelitami umożliwiającymi ładowanie innych pojazdów samochodowych (np. samochodów osobowych i minibusów), – zewnętrzna instalacja zasilająca w energię elektryczną, – zewnętrzna instalacja oświetlenia. c) Dostawa i montaż 3 wiat przystankowych.

Miejski Zakład Komunikacji w Puławach obsługuje komunikację miejska w Dęblinie.
Miejski Zakład Komunikacji w Puławach obsługuje komunikację miejska w Dęblinie.

Przetargowe wymagania

Na oferty Dęblin czeka do 1 lipca, a następnie oceni złożone oferty poprzez trzy kryteria:

  • Cena: 60%
  • Ocena rozwiązań technicznych 40%.

Szacunkowa wartość bez VAT to 7.260.306,60 PLN.

Link do https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-172943b5-1c01-11ef-a7c1-72acb4a2af8f

Miejski Zakład Komunikacji w Puławach obsługuje komunikację miejska w Dęblinie.
Miejski Zakład Komunikacji w Puławach obsługuje komunikację miejska w Dęblinie.

Z Polskiego Ładu

Na to elektromobilne zadanie Miasto Dęblin otrzymało w październiku 2023 roku dofinansowanie z Polskiego Ład 8.0. W opisie projektu zapisano, że elektrobusy staną się podstawą lokalnego transportu publicznego w tym mieście. Złożony obejmuje:

  • zakup taboru w postaci dwóch zeroemisyjnych, niskopodłogowych autobusów elektrycznych o zasięgu min. 100 km każdy,
  • budowę infrastruktury niezbędnej do eksploatacji pojazdów, m.in.: stacji ładowania w zajezdni autobusowej wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej o mocy dostosowanej do zapotrzebowania autobusów, montaż przynajmniej jednej ładowarki typu plug-in do dziennego doładowywania pojazdów
  • budowę infrastruktury towarzyszącej, w tym wiat przystankowych i zaplecza do obsługi taboru. -„Na ten cel uzyskaliśmy kwotę 8 000 000,00 zł, a wkład własny wynosi 10% wartości inwestycji. Obecnie transport publiczny w Dęblinie świadczony jest przez gminę ościenną z użyciem pojazdu spalinowego. Dzięki realizacji projektu znacząco poprawi się poziom zaspokojenia potrzeb transportowych na obszarze miasta. Dzięki zmniejszeniu poziomu emisji, zakup zeroemisyjnego taboru będzie również inwestycją w czyste powietrze” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta. Przewidywany w październiku  2023 r. termin zakończenia inwestycji to sierpień 2025. Zobaczymy.

Komentarze