Debiut autobusu elektrycznego Higer Fencer f1 w PKS Elbląg. Testy na linii miejskiej nr 21
24 czerwca na elbląskich ulicach pojawił się nowy, zeroemisyjny gracz – Higer Fencer f1 Integral EV dystrybuowany przez firmę Scania Polska.
Autobus elektryczny sprawdza PKS Elbląg na linii nr 21. Pasażerowie mogą przetestować jego możliwości w codziennej eksploatacji na trasie łączącej dworzec PKP, szpital wojewódzki i osiedle Nad Jarem. O tym testerze pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Jak długo potrwają testy autobusu Higer Fencer F1 Integral EV w Elblągu?
- Na której linii kursuje testowany elektrobus Higer Fencer w Elblągu?
- Jaki minimalny udział autobusów elektrycznych będzie wymagany od przewoźników obsługujących komunikację miejską w Elblągu od 2027 roku?
Eko premiera
Testy elektrobusu Higer Fencer F1 Integral EV potrwają do połowy lipca 2025 r. W tym czasie PKS Elbląg, który obsługuje miejskie linie 11, 16, 17, 20, 21 oraz tymczasową T4, będzie decydował o dalszych trasach autobusu.
– Firma cały czas się rozwija i sprawdzamy nowe rozwiązania – mówi Mariusz Lazur, dyrektor PKS Elbląg. – Współpracujemy ze Scanią i otrzymaliśmy model Fencer do testów – dodaje.
Elektryczny Fencer F1 to integralny pojazd chińskiego producenta Higer Bus, zaprojektowany z myślą o rynku europejskim. W Polsce testowany był już w Słupsku, Koszalinie, Bielsku-Białej i Żywcu. W skrócie jego specyfikacja techniczna to:
- Długość: 12,5 m
- Silnik: elektryczny, 250 kW
- Bateria: 350 kWh (dostępna też 422 kWh)
- Zasięg: do 350 km
- Miejsca siedzące: 35 (+2 składane)
- Układ drzwi: 2-2-2 (trzy pary drzwi)
- Klimatyzacja i system wentylacji
- USB przy siedzeniach
- Niskopodłogowa konstrukcja z rampą dla wózków
- Systemy bezpieczeństwa: wykrywanie pieszych, ostrzeganie przed kolizją, monitoring 360°, alkolock przy stanowisku kierowcy
Przyszłość elektromobilności w Elblągu
Testy Higer Fencer F1 w Elblągu wpisują się w szerszy trend elektromobilności. Zgodnie z zapowiedziami, od 2027 roku udział autobusów elektrycznych będzie warunkiem przetargowym dla przewoźników obsługujących komunikację miejską w Elblągu.
Infrastruktura w mieście już dziś jest rozwijana – autobus testowy ładowany jest na dworcu PKS przy pomocy dedykowanej stacji.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze