Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co przygotował PKS Kamienna Góra w specyfikacji dla dostawców autobusów? Analiza SWZ

infobus
14.08.2025 09:01
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kamiennej Górze ponownie szuka dostawcy dwóch autobusów niskoemisyjnych. Tak jak poprzednio, tak i tym razem będą to autobusy klasy II kategorii MAXI. Zakupy są możliwe dzięki dofinansowaniu z programu CUPT-KPO.

Pierwsze podejście do wyboru dostawcy autobusów zakończyło się niepowodzeniem z uwagi na omyłkę rachunkową jedynej złożonej oferty. O drugim podejściu piszemy w InfoBusie tutaj. Czy SWZ „dwójki” różni się od „jedynki”? Odpowiedź poniżej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria oceny ofert zastosował PKS Kamienna Góra?
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać oferowane autobusy?
  3. Czy specyfikacja w drugim przetargu różni się od poprzedniej?

Kryteria oceny ofert

W kryteriach oceny ofert nie widać żadnych zmian. Punkty będą przyznawane za:

  • cenę – 60 pkt,
  • zabezpieczenie antykorozyjne – szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane ze stali o podwyższonej jakości zabezpieczonej antykorozyjnie przez zanurzenie w kąpieli katoferycznej lub aluminium – 20 pkt,
  • unifikację silnika – ten sam producent silnika i autobusu (w ramach tej samej grupy kapitałowej) – 10 pkt,
  • sposób osiągnięcia normy Euro 6 lub normy równoważnej – system bez zaworu EGR – 10 pkt.

Autobusy międzymiastowe

Zamawiane autobusy muszą być pojazdami tej samej marki, wyprodukowane przez tego samego producenta, muszą być fabrycznie nowe i wyprodukowane nie wcześniej niż w 2025 roku. Będą to pojazdy z następującymi parametrami: długość: od 10.500 mm do 12.500 mm, szerokość: od 2.500 mm do 2.600 mm, wysokość: maksymalnie 3.600 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym). Wymagana pojemność pasażerska to minimum 62 osób. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane przez silnik wysokoprężny, rzędowy, 6 cylindrowy umieszczony za tylną osią. Moc silnika ma wynosić minimum 200 kW. Silnik musi spełniać normę emisji spalin Euro 6 lub równoważną.

Miejsce pracy kierowcy to kabina typu „półotwartego”, wydzielona w sposób, który umożliwi kontakt z pasażerami w celu np. sprzedaży biletów. Dla pasażerów przewidziano siedzenia z wysokim oparciem, miękkie, wyposażone w tapicerkę wysokiej jakości węzełkową na oparciu i siedzisku oraz pasy bezpieczeństwa na każdym fotelu (2 punktowe, w miejscach eksponowanych 3 punktowe), uchylne podłokietniki na wybranych siedzeniach i uchwyty na każdym fotelu od strony przejścia.

Pojazdy zostaną wyposażone w komplet tablic kierunkowych zewnętrznych. Do tego dojdzie system lokalizacji GPS oraz system zliczania pasażerów.

Podsumowanie

Ton temu zamówieniu nadają kryteria oceny ofert, które nie zmieniły się od pierwszego podejścia. Drobne zmiany są widoczne w opisie przedmiotu zamówienia, ale nie powinny mieć wpływu na wynik postępowania. W dalszym ciągu największe szanse na zdobycie tego kontraktu ma ABP z autobusami Iveco. Otwarcie ofert odbędzie się 20 sierpnia.

Przetarg można śledzić na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1146182

Komentarze