Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ciechanów niezmiennie stawia na Zonsona. Ecovia dostarczy dwa autobusy elektryczne

infobus
17.10.2025 13:02
0 Komentarzy

16 października 2025 roku miasto Ciechanów ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych wraz z rozbudową infrastruktury ładowania.

Jedyną ofertę w postępowaniu złożyła firma Ecovia z Redzikowa, czyli spółka-córka MMI i Creobus. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na dostawę dwóch elektrycznych midibusów dla Ciechanowa?
  2. Jaka była wartość oferty i jak wypadła w porównaniu z budżetem miasta?
  3. Jakie kluczowe parametry techniczne muszą spełniać zamówione autobusy?
Autobusy, które trafią do Ciechanowa, będą podobne do tych, które zamówiło wcześniej MPK Łomża. Tam również zdecydowano się na pojazdy marki Zonson / fot. MPK Łomża
Autobusy, które trafią do Ciechanowa, będą podobne do tych, które zamówiło wcześniej MPK Łomża. Tam również zdecydowano się na pojazdy marki Zonson / fot. MPK Łomża

Dwa midibusy

Przedmiotem zamówienia było dostarczenie dwóch midibusów elektrycznych klasy I oraz zapewnienie kompletnego systemu ładowania typu plug-in. Miasto Ciechanów zrealizuje ten zakup w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – dokładnie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. To kontynuacja strategii elektromobilności, którą miasto rozwija od kilku lat, stopniowo wycofując pojazdy spalinowe z komunikacji miejskiej. Zamawiający oczekiwał autobusów przystosowanych do przewozu co najmniej 45 pasażerów, z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy miały mieć długość od 8 do 9,6 metra, szerokość minimum 2,4 m oraz wysokość nieprzekraczającą 3,4 m. Istotnym wymogiem była konstrukcja niskopodłogowa lub podłoga bez stopni wzdłuż całego przejścia do drugich drzwi. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego lub półzamkniętego i wyposażona m.in. w kasetę na pieniądze oraz okienko do sprzedaży biletów. Siedzenia pasażerskie mają być tapicerowane, odporne na intensywną eksploatację. W pojeździe musi znaleźć się system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED i wewnętrznym wyświetlaczem LCD o przekątnej min. 22 cale. System ma być zintegrowany z lokalną siecią przystanków.

Wymagania techniczne uwzględniały też napęd elektryczny o mocy minimum 200 kW, z funkcją rekuperacji, baterie o pojemności co najmniej 200 kWh oraz operacyjny zasięg minimum 200 kilometrów. Ładowanie miało odbywać się wyłącznie przez gniazdo plug-in.

Autobusy, które trafią do Ciechanowa, będą podobne do tych, które zamówiło wcześniej MPK Łomża. Tam również zdecydowano się na pojazdy marki Zonson / fot. MPK Łomża
Autobusy, które trafią do Ciechanowa, będą podobne do tych, które zamówiło wcześniej MPK Łomża. Tam również zdecydowano się na pojazdy marki Zonson / fot. MPK Łomża

Jedna oferta

W przetargu złożono tylko jedną ofertę – przedstawiła ją Ecovia z Redzikowa (wcześniej pojazdy Zonson dostarczała w w Polsce spółka-córka Creobus). Spółka zaproponowała realizację zamówienia za kwotę 4.371.420 PLN brutto / 3.554.000 PLN netto, co oznacza cenę jednostkową netto 1.777.000 PLN.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w Ciechanowie wynosiła 5.000.000 PLN brutto, a więc oferta ECOVII mieści się w budżecie z komfortowym zapasem ponad 600 tys. zł. To oznacza, że z punktu widzenia formalnego i finansowego, wykonawca spełnił wszystkie oczekiwania zamawiającego.

Teraz czekamy na podpisanie umowy i formalne zamknięcie procedury. Wybór ECOVII nastąpił w oparciu o trzy kryteria przetargowe:
cena – 60 pkt
najdłuższy okres gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów – 20 pkt
najdłuższy okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej – 20 pkt

W ocenie komisji oferta uzyskała komplet 100 punktów, co potwierdza jej zgodność z warunkami. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://bip.umciechanow.pl/zamowienia_publiczne/powyzej_30/Zakup-taboru-bezemisyjnego-wraz-z-rozbudowa-infrastruktury-ladowania/idp:556

Ciechanów nie zmienia kursu i wybiera ECOVIĘ na dostawcę elektrobusów
Ciechanów nie zmienia kursu i wybiera ECOVIĘ na dostawcę elektrobusów

Zakupowe tło

Autobusy, które trafią do Ciechanowa, są bardzo podobne do tych, które zamówiło wcześniej MPK Łomża. Tam również zdecydowano się na pojazdy marki Zonson / Granton / BAZN, które w marcu tego roku rozpoczęły kursowanie na miejskich trasach, zastępując przestarzałe Volvo. Nowe elektryki w Łomży wyróżniają się pełną klimatyzacją i ogrzewaniem oraz systemem monitoringu, a także udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami – takimi jak rampa, przyklęk i wydzielone miejsce na wózek. Autobusy są kompaktowe – mierzą niespełna 11 metrów długości, a mimo to mogą pomieścić ponad 70 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Te dla Ciechanowa mają być o półtora metra krótsze. Łomża zrealizowała ten zakup w ramach inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy – konkretnie z programu „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”.

Komentarze