Ciechanów niezmiennie stawia na Zonsona. Ecovia dostarczy dwa autobusy elektryczne
16 października 2025 roku miasto Ciechanów ogłosiło wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę dwóch autobusów elektrycznych wraz z rozbudową infrastruktury ładowania.
Jedyną ofertę w postępowaniu złożyła firma Ecovia z Redzikowa, czyli spółka-córka MMI i Creobus. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto wygrał przetarg na dostawę dwóch elektrycznych midibusów dla Ciechanowa?
- Jaka była wartość oferty i jak wypadła w porównaniu z budżetem miasta?
- Jakie kluczowe parametry techniczne muszą spełniać zamówione autobusy?
Dwa midibusy
Przedmiotem zamówienia było dostarczenie dwóch midibusów elektrycznych klasy I oraz zapewnienie kompletnego systemu ładowania typu plug-in. Miasto Ciechanów zrealizuje ten zakup w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – dokładnie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. To kontynuacja strategii elektromobilności, którą miasto rozwija od kilku lat, stopniowo wycofując pojazdy spalinowe z komunikacji miejskiej. Zamawiający oczekiwał autobusów przystosowanych do przewozu co najmniej 45 pasażerów, z czego minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy miały mieć długość od 8 do 9,6 metra, szerokość minimum 2,4 m oraz wysokość nieprzekraczającą 3,4 m. Istotnym wymogiem była konstrukcja niskopodłogowa lub podłoga bez stopni wzdłuż całego przejścia do drugich drzwi. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego lub półzamkniętego i wyposażona m.in. w kasetę na pieniądze oraz okienko do sprzedaży biletów. Siedzenia pasażerskie mają być tapicerowane, odporne na intensywną eksploatację. W pojeździe musi znaleźć się system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED i wewnętrznym wyświetlaczem LCD o przekątnej min. 22 cale. System ma być zintegrowany z lokalną siecią przystanków.
Wymagania techniczne uwzględniały też napęd elektryczny o mocy minimum 200 kW, z funkcją rekuperacji, baterie o pojemności co najmniej 200 kWh oraz operacyjny zasięg minimum 200 kilometrów. Ładowanie miało odbywać się wyłącznie przez gniazdo plug-in.
Jedna oferta
W przetargu złożono tylko jedną ofertę – przedstawiła ją Ecovia z Redzikowa (wcześniej pojazdy Zonson dostarczała w w Polsce spółka-córka Creobus). Spółka zaproponowała realizację zamówienia za kwotę 4.371.420 PLN brutto / 3.554.000 PLN netto, co oznacza cenę jednostkową netto 1.777.000 PLN.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia w Ciechanowie wynosiła 5.000.000 PLN brutto, a więc oferta ECOVII mieści się w budżecie z komfortowym zapasem ponad 600 tys. zł. To oznacza, że z punktu widzenia formalnego i finansowego, wykonawca spełnił wszystkie oczekiwania zamawiającego.
Teraz czekamy na podpisanie umowy i formalne zamknięcie procedury. Wybór ECOVII nastąpił w oparciu o trzy kryteria przetargowe:
✅ cena – 60 pkt
✅ najdłuższy okres gwarancji całopojazdowej bez limitu kilometrów – 20 pkt
✅ najdłuższy okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej – 20 pkt
W ocenie komisji oferta uzyskała komplet 100 punktów, co potwierdza jej zgodność z warunkami. Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://bip.umciechanow.pl/zamowienia_publiczne/powyzej_30/Zakup-taboru-bezemisyjnego-wraz-z-rozbudowa-infrastruktury-ladowania/idp:556
Zakupowe tło
Autobusy, które trafią do Ciechanowa, są bardzo podobne do tych, które zamówiło wcześniej MPK Łomża. Tam również zdecydowano się na pojazdy marki Zonson / Granton / BAZN, które w marcu tego roku rozpoczęły kursowanie na miejskich trasach, zastępując przestarzałe Volvo. Nowe elektryki w Łomży wyróżniają się pełną klimatyzacją i ogrzewaniem oraz systemem monitoringu, a także udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami – takimi jak rampa, przyklęk i wydzielone miejsce na wózek. Autobusy są kompaktowe – mierzą niespełna 11 metrów długości, a mimo to mogą pomieścić ponad 70 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Te dla Ciechanowa mają być o półtora metra krótsze. Łomża zrealizowała ten zakup w ramach inwestycji z Krajowego Planu Odbudowy – konkretnie z programu „Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy)”.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze